Alle med hund - LES og HUSK!

MICAmor

Forumet er livet
VIP
En del hunder behøver mer plass

Om du ser en hund med gult snøre, gul rosett, gult skjerf eller noe gult på lenke, sele eller halsbånd, gi den hunden plass.
Gå ikke frem til hund eller eier. De har markert at hunden ikke kan være nær andre hunder. Hva som er for nær, det vet bare den hundens eiere.

Hvorfor behøver noen hunder mer plass?

Den kan være syk.
Kanskje den er under utdanning til servicehund.
Hunden kan ha dårlig erfaring med andre hunder.
Kanskje den er under rehabilitering.
Det finnes mange ulike årsaker til at den behøver litt mer plass, så vis respekt, gi dem plass eller gi dem tid til å flytte seg.

Gul markering på en hund betyr kort og godt : min hund trenger litt mer plass enn andre.

Takk !
Alle eiere til gule hunder setter pris på din hjelp og din respekt.

Vel,min hund ble operert på mandag,han går med gul markering på båndet og på halsbåndet. Du kan vel si at det er mange som ikke har peiling på denne regelen gitt... Huff.

Aldri hørt om.. Og aldri sett heller...
Hvor står det om denne regelen?

Klatremus Lillemann skrev:
Det visste jeg ikke. Takk for opplysningen.

Klatremus Lillemann skrev:
Det visste jeg ikke. Takk for opplysningen.

http://www.canis.no/innlegg.php?nr=129361&vside=1

Dette er en helt nystartet kampanje,rett og slett for å prøve å få det enklere for alle som har hunder som trenger "det lille ekstra". Om du trener på å ikke la hunden hilse er det plagsomt om alle folk og hunder kommer stormende når du går utenfor døra. Eller sånn som nå hvor gutten er nyoperert og trenger RO. Siden han er bare 18 mnt så er han jo leken som bare fy - og det er ikke sundt for stingene hans. Gamle bikkja ble ekstremt hannhundagressiv da han bikket 14 år, og da var det et pokkerskap å få folk til å skjønne at han IKKE skulle hilse på fremmede hunder. (Jeg holdt ham i bånd og unna andre så langt det var mulig. Sukk.)
Det er en enkel regel,og vil jo lette hverdagen til utrolig mange hundeeiere...

oi, det visste jeg ikke.. takk for info, skal dele det .

blir det feil å knyte noe gult rundt hunden vår? så slipper vi kanskje alle de som mååå slippe hunden sin på vår hund?  syns ikke noe om at vi må hilde på hver eneste beist vi møter.. 

Veldig viktig for alle uten hund å få emd seg, er min mening slik at de hundene som bærer gult får være i fred;-)

Så smart, takk for informasjonen, selv om jeg holder god nok avstand fra hunder i utgangspunktet :P
Lar heller aldri barna gå bort til ukjente hunder.

Men hvordan er de markert?
Er det halsbåndet eller?
Mange hunder har jo gule "dekken" eller hva jeg skal kalle det, sånne refleksvestlignende.

Dette hadde jeg aldri hørt om! Takk for opplysningen! :-)

Cutie Funny Bubbles skrev:

Myshild Bergsprekken skrev:
oi, det visste jeg ikke.. takk for info, skal dele det .

blir det feil å knyte noe gult rundt hunden vår? så slipper vi kanskje alle de som mååå slippe hunden sin på vår hund?  syns ikke noe om at vi må hilde på hver eneste beist vi møter.. 

Knyt så mange du vil =) Det er jo du som skal bestemme hvem hunder du vil at hunden din skal hilse på...
dette er er mer utbredt i danmark..trur det og er en gruppe som heter gulhund  eller noe lignende på face...Nemlig for å fremme dette.

jeg har ikke så mye jeg skulle sagt når folk lar hundene dems hilse på min hund, de går jo bare rett bort uten å spørre om å få hilse.. syns det er en uting.. får bare løpe når det kommer noen mot oss.. hehe.. jeg er kanskje litt sær.. 

Aldri hørt om, takk for info!! emoticon

Back
Topp