Alle kropper er da forskjellige

Janneymortilsnart3

Forelsket i forumet
Er så mange vektspørsmål her inne.. så lurer litt på hva dere tenker egentlig.
Jeg syns det er litt synd at folk tenker så mye på vektØKNING. (forstår dem som ikke vil gå ned i vekt og er bekymret der), men det er bare sundt(syns jeg) å gå opp i vekt når en er gravid:) om en starter på 50kg eller 90kg. lille bebisen i magen må jo få næring osv:)
Jeg starta på 64, har lagt på meg 12 kg. så er oppe i 77kg nå. det høres kanskje ikke så mye ut, men jeg eser ut, for har masse vann i kroppen. mange spør hvordan jeg har det osv ang dette, eller så maser de om at d gjør ingenting det osv...
men HALLO, jeg bryr meg ikke! når en er gravid så skal en vel legge på seg?
Nå så bare smiler jeg og ler hver gang jeg må gå på vekta hos legen, for den øker med 2-3kg hver gang.. ender sikkert opp me 20+ denne gangen og, men da blir en ekstra motivasjon til å trene når babyen er født:)

Syns vi skal være stolte av oss selv uannsett hva vekten viser jeg:) vi er trossalt gravide og skal nyte svangerskapet og ikke være redd for hva vekta viser:)
alle er NYDLIGE og FLOTTE som gravide! vi bærer jo ett lite barn i magen vår, steike ta dem som sier noe annetemoticon
 
DETTE var godt sagt syns jeg. DU har helt rett. Du fikk meg itl å tenke om igjen en gang til. Jeg er ikke overvektig, og er andregngsfødende, legger på meg mer denne gangen og tenker svært mye på det. MEN på en annen side så raste jeg ned i kilo etter forje svangerskap så jeg tror ikke jeg bør tenke på det som noe proble. Starta på 61kg og veier nå 70, altså 9kg
 
Så hjertens enig!! Lagt på meg nesten 20kg begge ganger tidligere jeg - ingen som sa noe på det altså, er bare naturlig for meg det sa jordmor den gangen.. Så jeg bekymrer meg lite over vekt denne gangen også, men har en ganske klar målsetning om å gå ned alt igjen i løpet av hvertfall 1,5 år.. hehe.. Amminga var for meg verdens beste slankekur! ;)

La oss være stolte og frodige damer, vi bærer frem LIV!!
 
la på meg 30 kg første sv skap og 20 kg andre..
no har eg lagt på meg ca 5 kg, men tenker nok det blir oppi 20 denne gangen og.. først no eg har begynt å legge på meg. på meg kommer alt i siste delen av sv skapa.

eg liker overhodet ikkje å se vekta gå oppover, men har jo valgt sjøl å bli gravid så det hører jo med. det skal jo av igjen, ikkje noe varig vektøkning.

så enig, nyt sv skapet og alt som følger med:)
 
synes det var kjempe bra skrevet :)))

jeg startet på 77 kg, og er nå 84kg, 7 kg, mn d går nok bare oppover, sist gikk jeg opp 15 kg :)
 
Er en av dem som kun har gått ned. Hadde godt opp 2kg denne måneden. Jeg jubla.
Vekta er det siste vi skal tenke på.
 
Har gått opp 6 kilo til nå, og svigermor sa jeg så ganske rund ut da jeg traff henne i dag, men at jeg sikkert ikke kom til å gå opp mer enn 9-10 kilo, så jeg skulle ikke bekymre meg. Men jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt for å gå opp, og 9 kilo høres altfor lite ut!! Jeg vil gjerne gå opp det som anbefales; altså 12-14 kilo. Synes det er bare spennende med alt som skjer med kroppen nå:D
 


lykkebo skrev:
Er en av dem som kun har gått ned. Hadde godt opp 2kg denne måneden. Jeg jubla.
Vekta er det siste vi skal tenke på.


Jeg har også kun gått ned i vekt. Pilen har enda ikke snudd, men jeg står fast på -7,6 kg.
Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Ligger rundt samme vekta som sist svangerskap og grunnen til at jeg ikke har gått noe spesielt opp i vekt er fordi jeg har mer enn nok fra før. Det viktigste er at vi er friske og at vekten ikke står i veien for helsa.  :)
 
Kjempeflott innlegg!!!
 
Sist gikk jeg opp 30kg, og det syntes!! Endte på 93kg. Da var jeg ikke happy.. Nå har jeg gått opp kanskje 10kg, og føler meg litt bedre.
Jeg gir ikke fullt så faen nå, for det var så vanskelig å gå ned de siste kg sist.
Jeg er enig i at man ikke bør tenke så mye på vekta, men man trenger ikke gjøre sånn som jeg gjorde sist, dynga på med cola og salt på maten. Hehe.
 
Jeg er en av de som veldig gjerne vil gå opp en del.. Undervektig fra før og trenger mange kg ;)
Gikk ned 4kg i begynnelsen og har gått opp 6kg.. Sjeleglad for alle kg jeg går opp :)
 


Mazter skrev:
Jeg er absolutt enig, og har skrevet om akkurat det samme før! Likevel så innrømmer jeg gladelig at det er ikke mye gøy å ha gått opp 12 kg når man starter med en BMI på 34... Nå skal det sies at jeg egentlig har vært veldig flink. I starten ignorerte jeg det, og satte opp en vegg. At dette var da normalt og jeg fikk bare tåle det. Men når vekta bare steg og steg, og jeg har så lang tid igjen, da brast veggen og det begynte å gå inn på meg.

Men det er to grunner til at veggen min har rast ned i forhold til dette:
1. Jeg har slitt siden barneskolen med tvangsspising, og dette gjør at jeg er sykelig opptatt av kroppen min og egen vekt. Derfor er jeg veldig sårbar for dette med vektøkning, selv om jeg har noenlunde kontroll over spiseforstyrrelsen nå om dagen.
2. Jeg gikk opp 25 kg sist gang, og jobbet HARDT for å bli kvitt de siste 12 som hadde satt seg. Jeg har en lang, lang vei foran meg for å gå ned til  trivselsvekt allerede, og ønsker meg jo ikke enda flere kilo å ta av enn nødvendig :)
 
Så det er også viktig å tenke på at noen kan ha psykiske eller fysiske plager som gjør dette med vektøkning et ekstra ømtålelig tema også. Jeg har begge deler, men det er det psykiske som gjør at det plager meg.


Ja jeg husker innlegget ditt:)
Vet mange kan slite med dette både psykisk og fysisk, og ikke ment å såre noen på noen som helst måte! mulig jeg ble misforstått der, men jeg forstår alle sin situasjon. til vanlig sliter jeg selv med det psykiske, men jeg er evig takknemlig for å ha en mann som elsker meg og magen og sier jeg er vakker selv om jeg legger på meg. nå gikk jeg ned en kilo denne mnd å mannen klikket og ba meg spise. han skulle jo bare visst hvor vanskelig det er å blir kvitt alle kg:P hehe..
han har hjelpt meg vertfall til å snu tankegangen nå som jeg er gravid...
Håper dere også har slike menn, snakk med dem om hva dere tenker, mulig det kan hjelpe dere som det har hjulpet meg:)

Sender en goooood klem til alle jeg
 
Back
Topp