Alle gravide har en herlig glød!!

Herlig sarkasme ;) Hørte en lege sa at klisjeen om med glød nok stammer fra at gravide får kraftigere blodvolum, eller noe sånt, som gjør at man får mer "farge" i fjeset. Kan tenke meg noe a la etter en treningsøkt.

Jeg fikk faktisk spørsmål om jeg var gravid av en kollega, fordi jeg hadde et annet 'preg' i ansiktet som hun ikke klarte å sette fingeren på. Hadde ikke mage eller noe på det tidspunktet, så kan jo ligge noe i det. Men 'ser' det eventuelt ikke selv :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke mye glød het nei. Blek og ringer under øynene, stort sett uvaska hår og ser rimelig shabby ut :-/ Sånn blir det når man er konstant kvalm :-( Satser på at det blir litt bedre etterhvert denne gangen også da. Føler meg jo veldig flott med gravidmage :-) Har litt mage ellers også, men nå kan jeg for en gangs skyld vise den fram :-)

Den der gløden skjønner jeg ikke het hva er for noe.
Har ikke sett den på noen og følte ikke at jeg hadde det selv heller.

Men jeg var veldig fornøyd med meg selv i svangerskapet og koste meg og følte meg veldig fin med magen :)

Jeg følte jeg hadde den "gløden" med min første, men med min andre følte jeg med som en søppel pose. Uffameg, og tro meg folk holdt ikke skjul på at jeg så ille ut også som ikke akkurat ga meg selvtillit.

Jeg følte jeg hadde den "gløden" med min første, men med min andre følte jeg med som en søppel pose. Uffameg, og tro meg folk holdt ikke skjul på at jeg så ille ut også som ikke akkurat ga meg selvtillit.

Misforstått sympati med sånne kommentarer. Det de egentlig sier er at de forstår det om du må ta en ekstra pause.

har fått høre at jeg gløder ganske ofte :) noe som er ekstra hyggelig når jeg føler meg utvaska og grå.... men merker at jeg går med en stoltere holdning og smiler mer (sånn når jeg ikke hormongriner for de minste ting... haha )

Misforstått sympati med sånne kommentarer. Det de egentlig sier er at de forstår det om du må ta en ekstra pause.

Det var ikke lett å ta en pause når jeg hadde en under to år som løp rundt og var skikkelig vanskelig. Men fikk hjelp av mannen og familien min når han jobbet(takk og pris!)
Skulle ønske bare de var litt mildere med kommentarene dems, kanskje ikke være så direkte. Som:
"Du har skikkelig store ringer rundt øynene dine hva har skjedd med deg a?"
"Så mørk du har blitt, kanskje du burde ta vare på deg litt bedre"
"Hva er det med halsen din, har en annen farge enn ansiktet ditt!"

Etter det lagde jeg en regel, ingen får kommentere på utseende mitt lenger!

Det var ikke lett å ta en pause når jeg hadde en under to år som løp rundt og var skikkelig vanskelig. Men fikk hjelp av mannen og familien min når han jobbet(takk og pris!)
Skulle ønske bare de var litt mildere med kommentarene dems, kanskje ikke være så direkte. Som:
"Du har skikkelig store ringer rundt øynene dine hva har skjedd med deg a?"
"Så mørk du har blitt, kanskje du burde ta vare på deg litt bedre"
"Hva er det med halsen din, har en annen farge enn ansiktet ditt!"

Etter det lagde jeg en regel, ingen får kommentere på utseende mitt lenger!

Huff ja det er en uting. Kan jo si til en person at den ser sliten ut uten å legge ut i detaljer hvorfor.

Back
Topp