Alle gode ting er tre

Da har vi vært på oul :) Var satt opp for tidlig så får komme tilbake om tre uker for å se på detaljene. Det så ut som jente og ca termin ble 7.7. 3 dager senere enn min egen beregning og en hel uke senere enn legens beregning. Gleder meg til å fortelle alle sammen, ikke minst gutta :) <3
 
Føles som at jeg er i et vakuum der jeg bare venter.. venter på oul, venter på å være halvveis, venter på at plagene skal gå over.. Er ikke så aktiv her lenger, jeg går bare og venter. Venter på at november går over og jeg kan begynne og glede meg.
 
Føles som at jeg er i et vakuum der jeg bare venter.. venter på oul, venter på å være halvveis, venter på at plagene skal gå over.. Er ikke så aktiv her lenger, jeg går bare og venter. Venter på at november går over og jeg kan begynne og glede meg.
Skjønner deg så utrolig godt! Og jeg føler det på samme vis :) vi får krysse fingrene for at november flyr avsted :D
 
Føles som at jeg er i et vakuum der jeg bare venter.. venter på oul, venter på å være halvveis, venter på at plagene skal gå over.. Er ikke så aktiv her lenger, jeg går bare og venter. Venter på at november går over og jeg kan begynne og glede meg.

Samme her! Akkurat nå venter jeg på alt, jul, baby.. Tja :p
 
Kvalmen er her fortsatt, men etter OUL og jeg har kommet halvveis så føler jeg at det har gått litt framover hvertfall :) og så kjenner jeg spark! Det er motiverende. Gleder meg til gutta kan kjenne sparkene også <3 Minste stryker over magen og tuller med babyen, og begge har fått et bilde fra ul for å ha selv. Det ville de gjerne <3 fine gutter vi har :) <3
 
Har fått sånn "noe er galt" følelse, men kan ikke sette fingeren på hva det er… Og det er sjelden et godt tegn. Enten så leter jeg til jeg finner noe som er galt, hvis ikke så slår det meg som ei ytterdør i fleisen og det kommer noe skikkelig hurlumhei. Mannen har prøvd å berolige meg god som han er. Håper denne følelsen slipper taket av seg selv.
 
Har fått sånn "noe er galt" følelse, men kan ikke sette fingeren på hva det er… Og det er sjelden et godt tegn. Enten så leter jeg til jeg finner noe som er galt, hvis ikke så slår det meg som ei ytterdør i fleisen og det kommer noe skikkelig hurlumhei. Mannen har prøvd å berolige meg god som han er. Håper denne følelsen slipper taket av seg selv.
Hvordan går det med deg? Har den vonde følelsen sluppet taket? [emoji173]
 
Lenge siden siste oppdatering her nå, og det har ikke skjedd så mye spennende siden sist. Fått vite at morkaka har trekt seg tilbake da, det er godt nytt :) Hun er også estimert til 9,5% over snittet på størrelsen og gjør meg mer sikker på at jeg skal følge opp veksten mer når det nærmer seg termin. Hun er glad i å ligge i tverrleie og har fått noen faste tider for å være våken.

Jeg og pappaen har enda ikke blitt enig om navn. Så forskjellige vi er enda etter 15 år sammen.

Yngste på 8 kjente spark utenpå magen her om dagen. Han kjente bølgene hun lagde sa han :)
 
Oi.. Har ikke skrevet her på lenge! Ligger endelig med lillemor på brystet. Hun skal hete Matilde og var akkurat over 4 kg og 52 cm lang. Nydeligste prinsessa i hele verden.

Den 15. april, altså 8 dager på overtid, så kjente jeg murringer i korsryggen. Ikke noe som lignet på rier, mer som bekkenlåsningsplager. Og jeg kjente mindre liv. Ringte derfor til føden og fikk komme inn. Det tar to timer å kjøre så vi pakket med oss alt i tilfelle det skulle utvikle seg til noe mer.

Kommer til føden og blir satt på registrering. Registreringen viser at lillemor lager mindre sprell enn normalt og ultralydsjekken sier at det også er mindre vann. Det blir bestemt igangsettelse dagen etterpå. På denne tiden er det 3 cm åpning og jeg har begynt å få rier i varierende styrke, lengde og intervall. På grunn av raske fødsler får jeg velge mellom hotell eller obs-posten og velger det siste. Klokken er nå rundt 9 på kvelden.

På obsen får jeg rier med 3-5 min mellomrom og som varer ca 1 min. De begynner å bli intense men det er fortsatt 4 cm åpning og lang livmorhals. Riene blir etterhvert så intense at jordmor likevel bestemmer seg for å sende meg til føden. Nå er klokka 11 på kvelden.

Kommer på fødestue og jordmor spør om smertelindring. Riene er nå så vonde at det vil jeg. Selv om det fortsatt er 4 cm og lang livmorhals sier jordmor at jeg er så moden at hun skal skyndte seg å bestille med en gang. Vi går for spinalbedøvelse som skal vare i 2 timer. Er det fortsatt 4 cm åpning når den går ut rekker vi epidural og sier jordmor spøkefullt [emoji6]

Idet legen kommer inn døra er smertene så sterke at jeg kaster opp, så ble litt hektisk et øyeblikk. Men når den er satt og ting roer seg åpenbarer det seg en kontroll jeg ikke har hatt med de to andre fødslene. Smertene er overlevbare og jeg kan puste meg igjennom riene og har gode pauser. Men det går ikke lang tid før smertene er intense igjen. Jordmor sier at det er rart om bedøvelsen har gått ut og sjekker åpning. Joda, 8 cm og mykt - nå er det like før. Klokka er nå mellom halv 12 og 12.

Jeg får beskjed om at jeg kan presse hvis jeg vil. Jeg gjør et forsøk og hodet kommer allerede godt ned. Siste innspurt er i gang. Jordmor kjenner en kant, men den er så myk at med litt hjelp blir den borte på neste ri og det er bare å presse ivei.

Jordmor sier at nå kommer vi straks til det punktet hvor hun holder igjen og jeg ikke skal presse. Aldri i verden tenker jeg, har aldri klart å holde igjen før... Men takket være spinalen klarer jeg å puste meg igjennom de smertefulle sekundene. Får en ny ri og presser og kjenner at jenta vår kommer til verden. Klokka er nå kvart på 1 på natten 16. april.

Er den beste fødselsopplevelsen jeg har hatt. Og alt til ære til jordmødrene tok meg på alvor om rask fødsel tilrettela for det [emoji173]️

Venter nå på å bli flyttet til pasienthotellet, men får frostrier og blir skikkelig dårlig. Ble derfor barsel og antibiotika i steden.

Er enda i smådårlig form etter hjemkomst, og tar livet veldig med ro og prøver å få opp melkeproduksjonen. Matilde sover veldig mye og er litt slapp, så vi må ta tiden til hjelp og gi mme i tillegg [emoji173]️
 
Gratuleer så mye med lille Mathilde :love7 Høres ut som en fin fødsel, du får ha masse god bedring, ta vare på deg selv!
 
Gratulerer så mye [emoji173]
 
Back
Topp