Alle gode ting er tre

Har bestilt time til tidlig ul! :) mannen blir også med :) time ca 8. september hvis jeg ikke husker helt feil.. Har i dag vært kjempekvalm og trøtt :-(
 
Er 10+5 når jeg skal på tidlig ul. I dag murrer det mye og jeg har kasta opp. Skal ringe legen på mandag. Gleder meg villt til kvalmen går over. Alle andre symptomer er koselige i sammenligning.
 
Var kvalm hele helga og prøvde alt som prøves kan. Kasta opp mange ganger per dag, til og med mens jeg venta på legekontoret. Drøyde så lenge som mulig med å dra dit, for skjønte ikke hvordan jeg skulle overleve ventetiden.

Dette har ikke fungert:
Seaband
Småspising
Salte kjeks, uansett tid på dagen
Salte potetskruer
Drikke vann
Drikke ingefærøl
Peppermyntementos (fungerte som bare det sist, men ikke denne gangen)
Små porsjoner (klarer ikke store uansett)

Nå bare gruer jeg meg til å spise fordi jeg vet det kommer opp igjen, og prøver å finne "vennlige" matvarer.
Har klart å holde på middagen fordi jeg har sovet 2t dupp etterpå, men er skikkelig uggen og kan ikke røre for mye på meg uten å kaste opp igjen..

Ting jeg skal prøve i morgen:
Jordbærsmoothie
Epler
Flere tips mottas med takk :)

Mannen er helt fantastisk med gutta og veldig forståelsesfull <3 teller timer og dager til jeg håper formen blir bedre <3

Måtte og fortelle det til sjefen i dag siden jeg ble sykemeldt. Han hadde arbeidssted på en annen avdeling i nabokommunen, så jeg sendte en e-post :eek: Skuffa fordi jeg ikke klarte å holde meg til uke 12... Spørs om jeg klarer holde det hemmelig mye lenger. Pappa og familien kommer på besøk i helga, det blir et umulig prosjekt.. :(
 
Huff. Stakkar deg! :(
Er du langt på vei nå?

Håper virkelig kvalmen roer seg for deg snart, er jo helt grusomt.
 
Det høres helt forferdelig ut :( Riktig god bedring, og så håper jeg du ikke trenger å slite med det altfor lenge!
 
Har sååå lyst på fiskeboller i hvit saus med bacon.. Hadde dilla på det begge svangerskapene så nå spiser jeg det bare når mannen er borte. Men er jo unntakstilstand på grunn av kvalme nå? :D Hehe

Skulle vært på butikken, skulle vaska klær, osv... Men er helt utslått pga kvalmen.. Skulle vært innom jobben også.. *sukk*
 
Har sååå lyst på fiskeboller i hvit saus med bacon.. Hadde dilla på det begge svangerskapene så nå spiser jeg det bare når mannen er borte. Men er jo unntakstilstand på grunn av kvalme nå? :D Hehe

Skulle vært på butikken, skulle vaska klær, osv... Men er helt utslått pga kvalmen.. Skulle vært innom jobben også.. *sukk*


Ikke ha dårlig samvittighet! Hør på kroppen. Ligger her sjæl rett ut på sofaen, med klesvask som flyter over og en leilighet som viiirkelig burde hatt en vask.
 
Har tatt en afipran, forskrevet av lege. Har unngått det i det lengste fordi jeg vil ta minst mulig medikamenter. Kjenner sakte men sikkert at kvalmen slipper taket. Det kjennes ut som et slør sakte dras opp forbi øynene mine og at det kvalmende trykket i kroppen letter. Får besøk senere i dag, så er avhengig av å klare å fungere i noen timer.
 
Har lyst til å pakke kofferten, legge meg i ei hule og ikke komme fram før om en måneds tid.. Tenker hardt på at det går over og at det er mest sannsynlig siste gang jeg får oppleve dette.
 
Men du.. Klarer du å holde på noe i det hele tatt? :/ og aprifanen hjelper ikke?
Bare pass på at du ikke blir dehydrert. Ta heller kontakt med lege om du ikke klarer å holde på noe, sånn at du kan komme inn og få noe intravenøst.
 
Men du.. Klarer du å holde på noe i det hele tatt? :/ og aprifanen hjelper ikke?
Bare pass på at du ikke blir dehydrert. Ta heller kontakt med lege om du ikke klarer å holde på noe, sånn at du kan komme inn og få noe intravenøst.
Takk for omtanken :) Holder på noe, spiser overraskende ofte og det beste jeg får i meg er isvann. Jeg sover også mye, gjerne etter jeg har spist, sånn at maten får litt "feste". Ikke merket symptomer på dehydrering, da skal jeg ta en ekstra tur til legen.
 
Hadde en bedre dag i går! :D fikk gjort unna masse, som vil si en tur på butikken og vasket klær :) I dag er det business as usual. Har sendt melding til mannen for å advare han litt.

Minstemann får kompisbesøk i dag og han har ikke besøk så ofte. Det blir stas :)
 
Skulle på mange måter ønske at jeg også bare kunne komme meg til legen! Men dørstokkmila er så lang der :p
 
Skulle på mange måter ønske at jeg også bare kunne komme meg til legen! Men dørstokkmila er så lang der :p
Føler med deg! Her kan jeg bestille time via app, da slipper jeg hvertfall alle kjipe sekretærene i front. Skulle sett hvor oppgitt sekretæren var når jeg møtte opp på grunn av kvalmen! Når jeg kom inn til legen ble det afipran og nesten 3 uker sykmelding.. Hvordan går det med kvalmen din nå?
 
Back
Topp