Alle gode ting er tre

Attpåklatt2017

Glad i forumet
Fant ut at jeg må ha en dagbok. Jeg går og kjenner etter tegn hele tiden, enda jeg ikke har fått tilbake mensen ordentlig og jeg har testet negativt. Så fant ut at jeg like gjerne kan skrive ned alt litt fra dag til dag, kanskje det kommer inn i en syklus etterhvert..

Slik har det vært så langt:
Tok ut spiralen 9. mai. Rundt den 21. begynte jeg å kjenne noe som føltes som eggløsningssmerter. I tillegg begynte jeg å bli kvalm.. den 23 sto jeg opp og kasta opp. Tok en test morgenen 24 som var negativ. Da hadde jeg i tillegg sovet i 2 dager og 2 netter utenom når jeg var på jobb. Lot vær å ta folat kvelden 24 og våknet i bedre form 25... Men nå er jeg tilbake til kvalme, like trøtt og har fortsatt murringer.. Nå er jeg der at jeg håper heller tanta kommer slik at jeg slipper å ha den formen her lengre enn jeg må.. lurer på å prøve med folat igjen i kveld og sjekke om formen er uendret eller værre i morgen. Dukket opp en anledning til å reise ut av bygda slik at jeg kan kjøpe nye vitaminer :)

I dag har jeg bursdag! :D har kjøpt kake som vi skal kose oss med på jobben. Det vil si at jeg skal prøve å spise kake så godt jeg kan.. hehe ;)
 
Nå kjennes det ut som mensmurringer som sprer seg til både korsrygg og lår.. Da kommer kanskje tanta over natta? Det positive er i såfall at alt er i gang. Hadde en periode uten spiral i fjor der kroppen kom i syklus i 3-4 perioder før spiralen ble satt på plass igjen. Da kom mensen 1 uke etter uttak og gikk rett i syklus.. Men trenger ikke være det samme denne gangen fordi..
 
Hmm... Fortsatt murringer i korsryggen og nedover lårene men ingen tr enda. Alt som minner om el (slim, lyst og milde vondter) er long gone. Har litt cystevondt på venstre. Det forsvinner nok når tr kommer.

Har kasta meg på bølgen og begynt å se skam! :D i dag er jeg med gubben (han tar no kurs) på vgs. Artig å se seg rundt, blir nesten litt nostalgisk :)
 
Denne dagboken burde hett den store symptomjakten.. Formen er mye bedre, det vil si at alle tegn har gitt seg helt.. Jeg slipper å ha ubehag men har fortsatt murringer. Velger å se på det som pms. Et annet typisk pms-tegn: lagde middag og gubben prøvde å slå av en spøk og jeg så for meg at jeg ga han en kakk med steikepanna.. Hehe, vitsen slo ikke helt an. Klarte heldigvis å holde en god tone Da er det bare å vente på tanta... Heldigvis fulle dager framover. Jeg har eksamen på torsdag. Mannen har eksamen på torsdag og mandag etter der..

Slik var syklusen i fjor da jeg tok ut spiralen:
Spiraluttak, mens etter 14 dager, stabil syklus på ca 29-30 dager i 3-4 mnd fram til innsett av ny spiral. Fom mai - aug. Hadde sinnsyke menssmerter og fikk mensen på ferietur..
Max flaks..
 
Med første ble jeg gravid i pp2, ordentlige pp1 etter pilleslutt og med nr 2 på pilla.. Med nr 1 så forventa jeg at det skulle ta lang tid så da ble jeg skikkelig overraska. Dro til legen fordi jeg var så dårlig form, så spør hun om jeg har planlagt å bli gravid? Ja sa jeg.. Og så tok jeg en test på legekontoret.. Da følte jeg meg skikkelig teit!

Så denne gangen hadde jeg lyst til å være prøver på årntli.. for å erfare hvordan det er å vente spent, kjenne på symptomer, skuffelsen når tr kommer og gleden når det endelig sitter.. Men nå kjenner jeg at jeg angrer litt... Er det ikke rart hvor sakte tiden går mot ikm?

Og så klart leter jeg etter symptomer, selv om jeg vet at sjansen er minimal før syklusen er i gang igjen...

Får prøve å lese litt til eksamen innimellom all symptomjakta.. Har allerede brukt alt for mange tester...
 
Usj... Kvalmen er tilbake... Sikkert fordi jeg klarte å kjøpe vitaminer i samme merke som jeg hadde folat fra. Tips: ikke gå etter utseende på pakken. Får prøve et par dager uten igjen mot helga og være mer merkebevisst neste gang jeg skal på apoteket. :)
 
Det foregår mye rart i kroppen om dagen. Kanskje kroppen som pøser på med hormoner? Stikking i puppene og noe som kjennes ut som leamus i livmora? Men alt av vondter har gitt seg etter det som kjentes ut som el. Alle symptomer kommer en liten stund og går over. Ser for meg to flypiloter inni hodet mitt som trykker på masse knapper og går over sjekklista før take-Off :D
 
Cystevondt igjen. Holder seg på venstre side. Spotta litt i dag så tanta er vel på vei. Hvis den kommer nå er kroppen i rute igjen.
 
Tr kom dagen etter. Ikke store smerter denne mensen, normal blødning som har begynt å avta. Cystevondten har gitt seg og det virker som kroppen er i rute. Har foreslått at gubben bør gå gravid denne gangen.. Det er så mye med alle hormonene som raser rundt. Han kunne tatt denne runden. Men han bare ler. Skjønner ikke :p

Vi har kost oss med lille tantenurket i dag. Gubben tok også initiativet til å prate om vogn. Når gutta var på gang var det ikke snakk om utstyr før vi var godt på vei. Så er ikke i tvil om at han gleder seg like mye som meg <3
 
Mens 8.6, el blir ca 22.6. Jeg skal prøve å holde meg fra å teste så lenge det går. Ikm blir 6.7. Det betyr at jeg bør fint klare å holde meg fra å teste til hvertfall 3.7. Som er på en søndag. Dette blir spennende :D
 
Har fått stikkinger på høyre side. Syns det er veldig tidlig? Hvis det ikke blir noe denne mnd skal jeg vurdere å sette meg inn i temping. Det kan jo være mulig at kroppen er i ulage selv om mensen kommer til riktig tid.
 
Blææ... Har blitt kvalm! Det ble jeg forrige mnd rundt tidspunkt for eggløsning også. Så hvis det gjentar seg er jeg kvalm herifra til IKM.
 
Nå kan jeg også føre til ømme pupper som et tegn på eggløsning. Murringer har jeg allerede hatt i et par dager. Ikke rart jeg trodde jeg var gravid i forrige pp..
 
Mens 8.6, el blir ca 22.6. Jeg skal prøve å holde meg fra å teste så lenge det går. Ikm blir 6.7. Det betyr at jeg bør fint klare å holde meg fra å teste til hvertfall 3.7. Som er på en søndag. Dette blir spennende :D
Lik syklus vi da. Jeg har også ikm 6/7. Får håpe vi får spirer begge to :D
 
Åja, det har vært koslig :)

Men nå har jeg begynt å blø.. Første gangen i hele mitt liv at jeg blør når det nærmer seg eggløsning :(
Samme her. Vi får håpe at det bare er positivt! Jeg fikk det i går, og kun 1 gang da jeg var på toalettet. Blør du mye?
 
Back
Topp