Alle gode ting er tre ❤️

Mrs.JaxTeller

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg må bare lage meg ei dagbok her inne tenker jeg nå.

En plass til å samle mine tanker og følelser fremover nå :)

Oppsummerer løpet frem til nå :

Spira vår satt på pp2, 25 april testa jeg positiv til tross for mensen . Bare visste at det var noe annerledes ;)

Midten av mai begynte jeg å bli ille kvalm, i slutten av mai ble jeg innlagt på sykehuset med diagnosen hyperemesis , og fikk væske + afipran intravenøst . Etter to dager skulle jeg skrives ut, og mens jeg venta på at siste intravenøspose skulle bli ferdig så gikk jeg på do, og kjente noe kom ut av meg, da såg d ut som jeg hadde tømt rødvin i do og det var to klumper der. Glemmer aldri den følelsen jeg fikk i kroppen da, visste at nå var det over . Lege og sykepleiere fikk se på klumpene og sa også at her har d gått galt. Ble sendt på ul for å bekrefte det,
Sjokket var stort da bamsemums lå og koste seg med bankende hjerte .
Legen sa han såg to, men så såg han en, å så sa han ikke mere . Kunne ikke garantere noe . Blødningene avtok de neste 24 t og jeg ble utskrivd .

Fra den uka, (uke 9) og t.o.m uke 13 så spottet jeg mer eller mindre daglig og var på flere ul som viste at lille hadde det fint og ingen grunn til blødning. Jeg og sambo har slått Oss til ro med at det kan ha vært en tvilling som falt ifra .
Disse ukene var ett følelsesmessig mareritt . Turte aldri å slappe av . Men så stoppet det, å endelig kunne jeg se fremover :)

På OUL 4 august fikk vi se en liten krabat som låg opp ned og var svært aktiv . Magefølelsen min om at det er ei lita jente mente også JM at stemte ❤️

Jeg har kjent små deilige bevegelser daglig siden uke 18 ca og føler meg vekdig knyttet til dette lille mennesket nå.

Jeg er livredd for at noe skal skje henne , og frykten fra forrige svangerskap har kommet for fult , da jeg holdt på å miste gutten min i uke 34 :(

Heldigvis skal vi på jevnlige UL undersøkelser fremover mot termin så jeg håper og tror at hvis oksygentilførselen igjen skal bli tett som til han så oppdages det såpass tidlig at det går bra ❤️
 
ImageUploadedByBV Forum1443298270.358763.jpgImageUploadedByBV Forum1443298279.011820.jpg

Kan ikke tro at den er her ❤️❤️
 
ImageUploadedByBV Forum1443339786.524308.jpg

1 kg ifølge appen ❤️❤️

I natt har jeg sovet som vanlig , våknet noen ganger , men kl 5 når jeg våknet så var jeg så dårlig form . Kaldsvett, hodepine og skikkelig kvalm..

Er ikke første gangen jeg er kvalm så nesten litt bekymret for at den er på vei tilbake igjen..

Dette skjedde og da jeg gikk gravid med jenta mi i 07. Kvalm til 12 uker )ikke hyperemesis) , så rolig frem til jeg var 6-7 mnd på vei, da måtte jeg sykmeldes 50 % for jeg kasta opp og var uvel hver morgen frem til jenta kom til verden .

Å så har vi bekkenet som krangler mer og mer . Liker ikke!

Å det faktum at jeg blir sliten av ingenting , og hvis jeg går for "mye" eller løfter på ting så får jeg vondt i/på magen, og blir skikkelig uvel .

Ja, det var mine plager nå..

MEN!:) Lille er aktiv og god nå heldigvis , etter noen rolige dager . Så deilig å ligge å kjenne på bevegelsene hennes ❤️
Prøver så hardt jeg kan å nyte svangerskapet da det mest sannsynlig er siste ❤️
 
Imorgen bikker vi 27 uker, og vi skal på første UL for å sjekke blodgjennomstrømningene . Veldig spent på hva de finner ut iallefall . Og gleder meg såklart VELDIG til å få en sniktitt på lillefrøkna vår igjen ❤️
 
Så rart men SÅ deilig å ligge i senga med hånden på magen, å kjenner min lille jente røre seg skikkelig ❤️
God natt ❤️
 
Alt stod fint til med lille ❤️ helt perfekt gjennomstrømming, legen tok seg og tid til å sjekke barnet mens vi uansett var der som han sa, -1,9 avvik på størrelse så ikke noe somhelst alarmerende i det hele tatt :)
Som en bonus så spurte han om vi viste kjønn , å vi sa at de mente det var ei jente, dette var han enig i, hurra :)
Hodet til lille ligger nedover også :) arti å se at hun rørte seg samtidig som jeg kjente d :) fin time :) skal tilbake på ny oppfølging i november :)
 
Drømte noe sykt i natt ...
Jeg satt oppå ett malingsspann , åsså kjente jeg noe rart i høna å plutselig gikk vannet mitt. Jeg dro på føden og sa jeg er jo bare 27 uker på vei . Da ble de avslappet pg så plutselig våkner jeg opp i senga mi som tydeligvis står i huset der min bestemor og bestefar bodde da de levde. Magen min er borte så jeg skjønner at baby er ikke der mere . Forter meg på stua der jeg finner mamma, svigermor og noen tanter av både med og gubben som holder på å stelle å dulle med min tydeligvis lille sønn (ventet jente ) , og som vi har kalt Aron, men bare med en A, for jeg hr allerede en sønn på 6 som heter Aaron (på ekte også ja).

Så begynner baby, som ser ut som han er kanskje 6-7 mnd å gråte å jeg sier at han vil sikkert ha pupp, hvorpå alle de velmenende skal ha sine meninger om at Neida de skal trøste han osv, å jeg får satt ned foten å sagt at jeg setter pris på alt og alle men det er mitt barn å det er jeg som bestemmer !!!!

(Så til den enda sykere delen)...

Jeg tar med lille Aron på rommet å legger oss i senga , med samvittigheten grå for alle de på stua . Jeg har masse melk, å melka spruter men lille har problem med å få tak, og imens så holder katta vår på å hoppe opp i senga for å klore etter hodet til baby. Etter flere forsøk på pg amme, pluss å være tålmodig med katta så setter jeg meg opp å tar taki katta å kaster den unna, den treffer gulvet så hardt at jeg ser hun blir hjerneskada :( (hun får slike trekk som jeg har sett hos slagpasientene jeg har jobbet med).

Åsså våkner jeg ....

Styggeste drømmen ever !!:( kan si det slik at kattepusen fikk myyyye kos imorges !! Har vondt inni meg enda :/
 
Ja åsså veide jeg meg imorges . For en mnd siden dagen jeg var hos JM så hadde jeg gått opp 11/12 kg fra startvekt . (Veier meg hjemme på morgenen , ikke hos JM Pga dårlig erfaring med annen JM og vekt ).
Ligger fortsatt der :) blir veldig stolt :)
 
Vært på jobb idag , bekkenet krangler igjen , og jeg har hjertebank hver gang jeg er oppnå går nå.. Jeg jobber allerede så sjeldent , hr ikke tid til at jeg skal begynne å skrante
 
Elsker å finne skjulte skatter i navnehavet ❤️ sambos oldemor het Elisabeth Johanna og der sa det klikk, så vår lille Iben får Johanna til mellomnavn ❤️ det kribler !!!:)
 
Å da skjer det jeg har prøvd å unngå , at jeg blir sendt hjem fra jobb fordi jeg faktisk ikke har noe her æ gjøre med den formen jeg er i :(

Dette slaget trengte jeg ikke nå :( jeg prøvde å gjøre EN ting ekstra , da altså å ta med en ettåring , bytte bleie, kle på og legge i vogna , og etter det begynner jeg å kaldsvette, bli kvalm, alt går irundt , og jeg føler meg helt ødelagt , pluss smerter i symfysen..
Har fått sitte i ro på pauserommet lenge, prøvd å spise og drikke men det hjelper ikke så jeg ble sendt hjem ..

Blæ!!!!!!
 
Da blir d lege idag. Jeg har innsett at familie kommer faktisk først, og der har jeg feilet totalt . Jeg har 0% å gi, å tvert jeg da presser meg gjennom 7 t jobb så har jeg -100% dagene etterpå . Jeg er flau over kroppen Min, men prøver å godta realiteten, jeg fikk nok aldri stablet meg skikkelig etter jeg var se sengeliggende i sommer , så svever nok på underskudd.

F eks Igår , sov litt utpå siden barna hadde pappahelg . Stod opp atme sambo , spiste litt, skulle så kle på meg men sleit med å finne genser som passa. Etter tre genserskift(!!) begynner jeg (som på jobb når jeg ble hjemsendt) å kaldsvette, bli svimmel, få kynnere, kvalme og føle meg utmattet. Måtte bare gå å sette meg i sofaen. Ble halvt liggende ig sovna. Våkna nesten to timer senere.. Hurra..

Ja, åsså kjennes d ut som betennelsen i skuldra er tilbake, har slitt med det før svangerskapet , så passa jo "bra" at d kom nå når jeg uansett skal til legen ..

Uff, dette er ikke ett gøy innlegg å skrive kjenner jeg. :( jeg er så misfornøyd med at kroppen streiker, men heldigvis så er det ikkr så lenge igjen av svangerskapet , og formen vil bli bedre . Alt er verdt det, og før vi vet ordet av det så er lille Iben her hos oss ❤️
 
Lege om 1 time, å så jobben for å snakke med sjefen . Æsj som jeg gruer meg!!:/
 
100% sykmeldt to uker i første omgang . Håper jeg skal klare å bli bedre fungerende for barna nå, åsså får vi se om det blir mere jobb etter dette .
 
Rein morgeneutine. Stå opp, ordne barna , matpakke også sende de på bussen, så legge seg ned en liten stund for å connecte med lille i magen ❤️ det er så kos !:)
 
Sofaliggende idag, etter jeg Igår var på besøk i 2 timer, dro hjem å laga middag for så å ha besøk i to tre timer etterpå. Så mye skal det til før jeg er helt i kjelleren, utslitt og sliten i kroppen, og psyken vil ikke spille helt på samme lag.

Skjønner at jeg er sykmeldt
 
Lille prinsesse sprellebass, hvorfor kjennes det ut som du er så mye mer rolig i bevegelsene dine nå?
Tankene og følelsene går rett tilbake til sommeren 09 da gutten min låg i magen og han ble roligere. Selv om han var en meget rolig baby så merket jeg det. Hadde vi ikke dratt på føden den dagen så hadde ikke 6 åringen min sitti på stua å sett barnetv akkurat nå.

Gi meg tilbake den aktive villstyringen i magen nå, hvis ikke så bor vi heldigvis 7 min unna sykehuset å kan ringe å få en sjekk. Lunta er kort.
 
Back
Topp