alle gode ting er 3

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Dette blir min 3 graviditet - jeg har to spontanaborter bak meg.

Jeg er 24 år, og har vært i lag med samboeren min i 8 år. Dette blir vårt første barn.

Det har vært en tøff tid, men vi prøver å holde motet oppe. Vi er tydeligvis veldig fruktbare for alle tre gangene har det klaffet på første forsøk. Nå må kroppen gjøre resten av jobben.

Jeg testet positiv i går og venter på innkallelse fra gynekolog for oppfølging gjennom svangerskapet. Forhåpentligvis får jeg time fortløpende, det er tross alt de første ukene som er de viktigste for min del.. Kanskje jeg får hormonstøtte, blodfortynnende eller lignende? Det blir spennende å se hva som skjer.

Jeg var bombesikker på at det ikke hadde klaffet denne mnd her, så jeg gadd ikke engang teste underveis.. men da mensen ikke kom til tiden så tok jeg en test. Kanskje det ligger noe i "..når du minst venter det".

Jeg merker ikke så mye til graviditeten annet enn at de siste 3 dagene har jeg vært kvalm og spydd. Først trodde jeg det var på grunn av migrene, men skjønner nå at det kan ha noe med en spire å gjøre;) Humøret var helt grusomt i dpo-land, men nå har det blitt bedre.. Bortsett fra det kjenner jeg så vidt litt stikk i magen. Spottet litt beige-aktig i går og i dag. Håper ikke det er et dårlig tegn. Det gjenstår å se.
 
Føler meg uggen. Får slike kvalme-bølger flere ganger gjennom dagen. Tar det som et godt tegn - men ubehagelig mens det holder på. Ugg ugg..
 
Fremdeles ingen brev fra gynekolog i posten og jeg begynner å bli stressa. Redd for at hver dag skal føre meg mot en ny abort :( Prøver å ikke knytte meg for mye til graviditeten denne gangen, slik at et eventuelt nederlag ikke blir så tungt.
 
Vært å levert et brev fra fastlegen min til gynekolog i dag om at det haster. Håper jeg får en telefon i morgen! Jeg føler at hver dag er en risiko, det er ingen god følelse.

Ellers stikker det en del i magen på høyre side, redd for hva det kan bety. Spesielt redd for xu. Jeg tror hjertet mitt blir dobbelt så lett så fort jeg har vært hos gyn..
 
Jeg er misfornøyd. Den beskjeden jeg fikk var at jeg skulle få oppfølging fra dag 1 pga habituell abort. Jeg har ikke fått time før 18 juni og da måtte jeg mase meg til å få timen 2 uker tidligere enn hva de hadde satt. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Jeg har problemer med at jeg spontanaborterer, da er det viktig med oppfølging fra starten av. Jævla system.

Jeg tok en digital test her om dagen. Da var jeg 5+1, men den viste 1-2 :/ For meg virker det ut som et dårlig tegn. Hcgen er tydeligvis ikke så høy som den burde være. Jeg kjenner stikk i magen, så NOE skjer jo inni der.. men kanskje det utvikles så treigt at det bare ender opp som en ny spontanabort. Det gjør meg trist, at jeg ikke får den hjelpen jeg trenger, fort nok..
 
Spottingen er tatt seg opp til en blødning
Tror ikke dette går min vei dessverre.. :/
 
Uff dette var leit. Krysser fingrene for at fjerde forsøk blir en suksess.
 
Huff så leit:( krysser fingrene for deg, det kan likevel gå bra! Håååper det for deg!!!!
 
Back
Topp