Alle dere med astmabarn

Lady Gaga

Betatt av forumet
Får dere støtte fra NAV? Helsesøstera her sa at hvis barnet får stilt diagnosen har man faktisk rett på støtte fra nav. Spurte på nav,og hun nevnte hjelpestønad (etter mye om og men).

Noen som vet hva dette går ut på? [:)] Og hvor mye er det snakk om? Litt nysjerrig på dette.

jeg er alene og andrea har astma.. aldri hørt om dette, men det må sjekkes ut[:D]

det har eg ikke fått med meg...Men hva i alle dager skal den støtten gå til da?[8|] Har jo utstyr og div. men viss ikkje eg husker feil så betalte vi vell ikke for det??

vi får hvertfall allt astma utstyret på blå resept. og da er det jo gratis.. men dette sto på nav sine sider

Grunn- og hjelpestønad
Grunnstønad kan gis til å dekke ekstrautgifter som er oppstått på grunn av en lidelse. Hjelpestønad kan gis til personer som har et særskilt behov for pleie og tilsyn på grunn av sykdom, skade eller har en medfødt funksjonshemming.

Forhøyet hjelpestønad kan gis til barn og unge under 18 år dersom de har et pleie- og tilsynsbehov som er vesentlig større enn det som dekkes av ordinær hjelpestønad.
Merknad 19.01.2009:
Satsene for grunn- og hjelpestønad er omregnet for stønadsmottakere pr. 01.01.09.

De tre nordligste fylkene  - Nordland, Troms og Finnmark er ennå ikke ferdige.  Disse vil få stønadene omregnet og etterbetalt i februar 2009.

Back
Topp