ALLE dere med astma barn

jas

Forumet er livet
Hvordan medisin får de?
Og da helst i rekkefølgen? Og hvorfor.

Grunnen til at jeg spør er fordi sønnen vår får først Ventoline, og så skal han vente i 10 min før han får Flutide/Pulmicort.
Dette fordi Ventolinen åpner opp lungene og gjør at Flutiden/Pulmicorten virker mye bedre!
Nå skal det sies at han har sterk astma, og det er Flutiden og Pulmicorten som hjelper på han.

Også ser jeg det er mange andre som får motsatt rekkefølge og da lurer jeg på hvorfor? Om dere har fått en grunn da!

fader eg husker ikke hva som heter hva... Men først den blågrønne, så den orange. Vi har også en lilla (seretide eller noe)

hun får homeøpat medisiner, ventoline og flutide har vi sluttet med siden .snuppa ikke engang har hostet siden vi begynte hos homeøpat i oktober.

og før  vi var hos homeøpat  hadde hun vært innlagt på sykehuset tre ganger grunnet astma..

hun har vært hos homeøpaten tre ganger med 6 ukers mellomrom, og er nå symptomfri og 100% kvitt astmaen.

og vi har vært innlagt på sykehuset tre ganger grunnet astma...

hu får ventolin først og flutide ca 10-15 min etterpå dette får hu morgen og kveld.
Så får hu ventolin etter behov ellers i døgnet.

ORIGINAL: Knerthen

hu får ventolin først og flutide ca 10-15 min etterpå dette får hu morgen og kveld.
Så får hu ventolin etter behov ellers i døgnet.

samme med lillebror

her får han flutide og ventoline..Husker ikke hvem som er hvem, men han får iallefall den orange først, så den blå rett etterpå[:)]
Den orange gir vi hver morgen og kveld, og den blå hver morgen og kveld, og ellers ved behov

Trailer trash; hva gjør denne homøpaten?

dra til homeøpat folkens.. det anbefales meget meget sterkt, jeg kan ikke love at alle homeøpater er like gode som bente rød på mysen i østfold. men prøv..

hadde det ikke vært deilig å bli kvitt astmaen?

ORIGINAL: trailer trash

dra til homeøpat folkens.. det anbefales meget meget sterkt, jeg kan ikke love at alle homeøpater er like gode som bente rød på mysen i østfold. men prøv..

hva gjør homeøpaten da?

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

hva gjør homeøpaten da?

hun analyserer henne med ett apparat hun kaller for vega-test, ovidie holder en metallting i hånden, og på den andre hånden blir hun strøket på med en annen metallting[:D] ut fra dette finner hun ut hva ovidie må ha i sin medisin..

vet det hørse søkt ut... men det er sant, selv har jeg også trodd at slikt lå mye i psyken, men når det funker så bra på ei på 2år...

hmm..

Snuppa her får i samme rekkefølge som gutten din[:)]

hmm..

jeg vet, men å gå fra flutide morgen kveld og natt, + ventoline tre ganger i uken og tre sykehus innleggelser til frisk.... noe er det jo

hva gjør homeøpaten da?

hun analyserer henne med ett apparat hun kaller for vega-test, ovidie holder en metallting i hånden, og på den andre hånden blir hun strøket på med en annen metallting[:D] ut fra dette finner hun ut hva ovidie må ha i sin medisin..

vet det hørse søkt ut... men det er sant, selv har jeg også trodd at slikt lå mye i psyken, men når det funker så bra på ei på 2år...

kanskje vi prøver det.. her tar vi foresten blå først, så orange 10min etter...

ORIGINAL: *hemlis_i_magen*

hva gjør homeøpaten da?

kanskje vi prøver det.. her tar vi foresten blå først, så orange 10min etter...

ja det synes jeg du burde... det er så godt å slippe å se snuppa hiver etter pusten

Når sønnen vår har dårlige perioder så går han på først ventoline så pulmicort på forstøver apparat.
Men etter et par dager så blander vi disse to, så han bare får en dose.
Dette ble vi anbefalt av astma eksperten(Knut Bøe) på Ullevåll sukehus.
Men etter at vi begynte med Singular tabletter så har vi ikke trengt noe særlig astma medisiner(bank i bordet, tvi tvi tvi)
Disse tablettene har forbedret sykdommen hans maximalt[:)]

Jeg fikk beskjed av overlegen på sykehust å gjøre det omvendt av deg[8|] Flutide først og så ventoline

ORIGINAL: oslojente1980

Jeg fikk beskjed av overlegen på sykehust å gjøre det omvendt av deg[8|] Flutide først og så ventoline

Hvorfor?
Det er dette jeg lurer så fælt på!

Vi bruker Ventoline 2-5 ganger om dagen,men mest 3 ganger, også bruker vi Pulmicort 2-3 ganger, men da også mest 3 ganger..
Flutide bruker vi kun om vi ikke har tilgang til forstøverapperat, eller de gangen han får hostekuler på natta og han ikke har fått midt på dagen..

Noen fler??

Back
Topp