alle bergensfruer som er gifte el planlegger bryllup!

Pikebarnet

Andre møte med forumet
Går i gifteplaner og har så vidt begynt å kikke litt rundt etter lokale ol. Men er jo alltid greit å høre med de som har erfaringer, så jeg frir nå til dere som har hatt bryllup i bergen om dere kan hjelpe meg:)

Hvor holdt dere bryllupet?
Hva kostet lokale?
Alkoholservering,fri bar el betaling?
Hadde dere catering el annen type matservering?
Hva kostet maten?
Hvor kjøpte du kjolen?pris?
Frisør,makeup, hudpeie et?
Blomsterbukett.. ?

Hvor mye brukte dere totalt ?

ja, lurer på det aller meste, så dersom dere har tips el advarsler setter jeg veeldig pris på tilbakemeldinger!!:))

Hehe... Har ikke peil, selv om jeg er gift, så jeg tror ikke jeg skal svare.

Men jeg har vært i brylluper i noe greier i Åsane, like ved senteret, eller var det inni senteret på en måte... Og på BIKS, Internasjonale kultursenteret, og så har jeg vært i ett hvor middagen var i menighetshuset til katolske kirken, men festen etterpå var på Nordnes Bydelshus.

ORIGINAL: *Meya*

Hehe... Har ikke peil, selv om jeg er gift, så jeg tror ikke jeg skal svare.

Men jeg har vært i brylluper i noe greier i Åsane, like ved senteret, eller var det inni senteret på en måte... Og på BIKS, Internasjonale kultursenteret, og så har jeg vært i ett hvor middagen var i menighetshuset til katolske kirken, men festen etterpå var på Nordnes Bydelshus.

Takk for svar! :)

Gifta meg ikke her, så kan ikke svare på alt.
Men jeg kjøpte kjolen på Belle Amie, da den lå ute på hjelteryggen. Nå er den jo i sentrum, bak politistasjonen. Men det vet du gjerne.
Brukte 17.000 kr på kjole, slør, sko og annet tilbehør. Men det er 6 år siden

Når det gjelder kake, bukett og blomster ellers, tar jeg på meg oppdrag. Har laget flere buketter og viser deg selvsagt bilder om du vil vurdere det. [:)]

Har vært i flere bryllup her i byen, fineste tror jeg var i galleri nygaten.
Til høsten skal vi i bryllup på biblioteket, der er det visst også flott! :)

Også har du jo Urdihuset, Fagernes yachtclub og bellevue da, fine steder alle sammen. :)

er ikke gift men har vært i bryllup i alvøen og der var det kjempe fint

ORIGINAL: Pijah

Gifta meg ikke her, så kan ikke svare på alt.
Men jeg kjøpte kjolen på Belle Amie, da den lå ute på hjelteryggen. Nå er den jo i sentrum, bak politistasjonen. Men det vet du gjerne.
Brukte 17.000 kr på kjole, slør, sko og annet tilbehør. Men det er 6 år siden

Når det gjelder kake, bukett og blomster ellers, tar jeg på meg oppdrag. Har laget flere buketter og viser deg selvsagt bilder om du vil vurdere det. [:)]

Har vært i flere bryllup her i byen, fineste tror jeg var i galleri nygaten.
Til høsten skal vi i bryllup på biblioteket, der er det visst også flott! :)

Også har du jo Urdihuset, Fagernes yachtclub og bellevue da, fine steder alle sammen. :)

Ja, Belle Amie har jeg lagt til som en av brudesalongene jeg skal besøke:)

Så kult at du lager buketter osv da? du må gjerne vise bilder om du vil!!

Noterer lokalene du nevner! Takk skal du ha!:):)

ORIGINAL: Minnie87

er ikke gift men har vært i bryllup i alvøen og der var det kjempe fint

Vet du hvem som leier ut der? :)Takk for tips!

Kan jeg svare selvom jeg ikke er gift enda? [8D] Vi gifter oss om 2 mnd, og alt er klart nå.

Hvor holdt dere bryllupet? Vi skal ha festen på Rambergstunet (et av Gate Gourmet sine lokaler)
Hva kostet lokale? Vi betaler 4000,- i leie, og så kommer mat i tillegg.
Alkoholservering,fri bar el betaling? Vi skal ha fri bar, siden vi kan ta alkoholen med selv.
Hadde dere catering el annen type matservering? Lokalet står for mat, bordpynt, oppdekking, servering, rydding og utvask, alt inkl. i prisen.
Hva kostet maten? Det kommer an på hva man velger, for de har mat i mange prisklasser. Vi skal ha 3-retters, og med de rettene vi har valgt kommer det på 28.575,- for våre 50 middagsgjester. Men da er alt det overnevnte inkl. (til og med blomsterdekorasjonene).
Hvor kjøpte du kjolen? pris? Bestilte fra www.jkdress.com, etter at jeg hadde tatt noen runder på Brudehuset, Belle Amie og Atelier V. Inkl. frakt og innsying på Atelier V har jeg betalt totalt 4000,-.
Frisør,makeup, hudpeie et? Skal betale 3200,- for hår, sminke inkl. prøvetime.
Blomsterbukett? Betaler 2600,- for brudebukett og totalt 400,- for knapphullsblomstene hos en lokal blomsterbutikk i Arna.

Hvor mye brukte dere totalt? Vi kommer opp i ca. 110.000,- inkl alt, men da bruker vi blant annet 10.000,- på live band, 10.000,- på fotograf osv.

bor på askøy men giftet meg i Stavanger, så da teller det ikke...

ORIGINAL: stibli

Kan jeg svare selvom jeg ikke er gift enda? [8D] Vi gifter oss om 2 mnd, og alt er klart nå.

Hvor holdt dere bryllupet? Vi skal ha festen på Rambergstunet (et av Gate Gourmet sine lokaler)
Hva kostet lokale? Vi betaler 4000,- i leie, og så kommer mat i tillegg.
Alkoholservering,fri bar el betaling? Vi skal ha fri bar, siden vi kan ta alkoholen med selv.
Hadde dere catering el annen type matservering? Lokalet står for mat, bordpynt, oppdekking, servering, rydding og utvask, alt inkl. i prisen.
Hva kostet maten? Det kommer an på hva man velger, for de har mat i mange prisklasser. Vi skal ha 3-retters, og med de rettene vi har valgt kommer det på 28.575,- for våre 50 middagsgjester. Men da er alt det overnevnte inkl. (til og med blomsterdekorasjonene).
Hvor kjøpte du kjolen? pris? Bestilte fra www.jkdress.com, etter at jeg hadde tatt noen runder på Brudehuset, Belle Amie og Atelier V. Inkl. frakt og innsying på Atelier V har jeg betalt totalt 4000,-.
Frisør,makeup, hudpeie et? Skal betale 3200,- for hår, sminke inkl. prøvetime.
Blomsterbukett? Betaler 2600,- for brudebukett og totalt 400,- for knapphullsblomstene hos en lokal blomsterbutikk i Arna.

Hvor mye brukte dere totalt? Vi kommer opp i ca. 110.000,- inkl alt, men da bruker vi blant annet 10.000,- på live band, 10.000,- på fotograf osv.

ja, selvfølgelig an du svare, du er jo midt i det!:D Tusen takk for svar![:D]

ORIGINAL: lille assa 75

bor på askøy men giftet meg i Stavanger, så da teller det ikke...

[;)]

Giftet meg ikke i Bergen men har vært i en del bryllup der [:)]
Varegg sitt klubbhus oppe i Mulen er nytt og fint med bra utsikt, Legenes hus oppe i Kalfaret er erverdig og flott, Galleri Nygaten, Hansaparken, og ellers har jo du alle hotellene i byen. Litt an på hvor mange gjester dere tenker å ha så har Clarion Admiral et koselig festlokale med brygge rett utenfor.

Hvor holdt dere bryllupet? Hitland gjestegård
Hva kostet lokale? Noe pr. kuvert. Husker ikke helt. Inkluderte lokale og mat, servering, pynting osv. Vi syntes det var ganske rimelig
Alkoholservering,fri bar el betaling? Litt av hvert. vin til maten, kaffe avec og resten betaling.
Hadde dere catering el annen type matservering? De serverer på huset
Hva kostet maten? Inkludert i kuvertprisen
Hvor kjøpte du kjolen?pris? Det var min mors kjole, så den kostet ingenting. Sydde den om for 500 kr.
Frisør,makeup, hudpeie et? Alt. Frisør, makeup og negler gjorde jeg på en salong som er nedlagt. Hudpleie på Nesttun senter.
Blomsterbukett.. ? Kjøpte den på den i Engen, som nå er nedlagt, men hun som laget den jobber på bystasjonen tror jeg.

Hvor mye brukte dere totalt ? 35 000 - 40 000 med 24 gjester.

Advarsel: Ikke bruk fotografen Nina Norill! Jeg planla bryllupet i to år for å få det ødelagt av henne. Hun hadde ingen kamera som virket da vi kom, og fikk ikke tatt ett bilde på to timer etter vielsen. Vi måtte tilbake og være der to timer etter middag og. Og vi fikk 1000 kr i avslag, men måtte betale 15 000 med forstørrelser og takkekort. Var helt sjokket!

Anbefaler på det varmeste Elisabeth Wara som fotograf! Hun er fantstisk! hun vant forresten sølv som årets bryllupsfotograf 2010. Behagelig type, fantastiske bilder! Se mer på www.elisabethwara.com

Kake må jeg jo anbefale www.maybrittsfestkaker.com som lager både nydelige og dødsgode kaker! Har brukt henne til mange ulike anledninger.

åhh dere måååå sjekke ut den kommandantboligen i gravdal--- det var så lekkert der!!!!! den nydelige hagen og alt ...

Kjøpte kjole, slør, sko og smykker hos Belle Amie og er superfornøyd!!! Spør etter Michelle, hun er kjempeflink å se hva som passer for deg[:D]

Brudebuketten, blomsteroppsatsene og bryllupskaken laget Pijah, så jeg gir mine aller beste anbefalinger der[;)][:D]

Vi holdt mottakelsen på Legenes Hus i Kalfaret og er veldig fornøyd med det. Troooor vi betalte 650kr per hode, og hadde åpen bar som kom utenom. Giftet oss i Laksevåg kirke[:)]

beste frisør: http://www.tronds.no/magazine/omoss.htm

kjempefornøyd! hadde vunnet flere priser for beste frisør i norden, skjønte jeg. alt ble som jeg håpet på:) han styler mange av kjendisene som skal på tv, feks til gullruten eller gullfisken eller hva det heter, haha. han var iallefall fantastisk flink, hyggelig og imøtekommende og forsto akkurat hva jeg kledde og ønsket meg!
betalte 2500 for hår og sminke, men ville nok ha vurdert å sminke meg et annet sted, hun dama var ikke så innmari flink, så jeg fikset på sminken selv!

leide kjole på belle amie.

var nettopp i bryllup på et eller annet hus oppi kalfaret. veldig flott der altså! men husker jo ikke hva det het:/

ja! og så anbefaler jeg KOKKEN ARTHUR: http://www.kokken-arthur.no/
hvis du har råd til det. han er fantastisk flink og serviceinnstilt og har med seg fantastiske folk:) veldig kvalitetsbevisst. lager helt nydelig mat!

ORIGINAL: LilleKaisa

Kjøpte kjole, slør, sko og smykker hos Belle Amie og er superfornøyd!!! Spør etter Michelle, hun er kjempeflink å se hva som passer for deg[:D]

Brudebuketten, blomsteroppsatsene og bryllupskaken laget Pijah, så jeg gir mine aller beste anbefalinger der[;)][:D]

Vi holdt mottakelsen på Legenes Hus i Kalfaret og er veldig fornøyd med det. Troooor vi betalte 650kr per hode, og hadde åpen bar som kom utenom. Giftet oss i Laksevåg kirke[:)]

[:)][:)][:)]

Legenes hus kom jeg på etter at jeg hadde skrevet innlegget.. Det var nydelig der! [:)]
Selv om jeg ikke fikk nyte den frie baren da, jeg syns det var utidig av dere å gifte seg i 2009! [>:][8D]

Back
Topp