All kred til de som lagde Nav-reglene...*oppdat*

SeptemberGrogu

Glad i forumet
De er så avanserte at til og med nabokommunene er uenige om hvordan de skal utføres...
Jeg bor i Arendal og har fått beskjed om at saksbehandleren min er i Grimstad siden jeg er gift med en Nav-mann her. Greit,jeg kan godta at de er inhabile her. Men når jeg skal ha tak på saksbehandler i Grimstad så sier ho at jeg må prate med sjefen for ho mener at jeg ikke skal være hos de,men i Arendal. Jeg prater med sjefen og han forklarer at det er en vanlig misforståelse at kontoret er inhabile når man gifter seg inn. Men kontoret er kun inhabile hvis man har gifta seg med en mellomleder eller leder.*auau i hodet*
Og så ringer jeg til Arendal og prater med de der. Heldigvis fikk jeg prate med ei jeg kjenner som er helt herlig og ho skal ordne opp for meg sånn at jeg får en saksbehandler uansett om det er her eller Grimstad. Håper at jeg får saksbehandler her,for de er helt toppers. Kan ikke klage en plass[:D]

*oppdatering*
Nå ringte ho meg tilbake og jeg kunne velge hvor jeg ville ha saksbehandler[:D][:D][:D][:D][:D] ENDELIG TILBAKE I ARENDAL!!!!!!!!!!! Ho skulle ordne med saksbehandler og så skulle h*n kontakte meg.

Hehe... man blir ikke mer forvirra enn man gjør det til sjøl....
Håper virkelig de klarer å bestemme seg for hvem som faktisk har ansvaret snart da, slik at du slipper å bruke all din energi på å ringe frem og tilbake.  Lykke til[:D]

Nav i et nøtteskall....

Vi fikk ingen barnetrygd (norske studenter i utlandet) og ingen visste hvordan de skulle håndtere saken. Ble kasta fram og tilbake i månedsvis. Grunnen var at min datter ikke oppfyllte kravene til barnetrygd, hun måtte gjøre seg fortjent til pliktig medlemskap gjennom studier i utlandet eller jobb i et norsk firma i utlandet. Hallo, hun var under året da![:D][:D]

Vi endte med å få barnetrygd fra landet vi bor i vi. Her var det gjort på et par uker...

ORIGINAL: Villanden

Godt det ordner seg for deg da [;)] Bare synd at en må bruke så mye tid og energi på å komme til det punktet [:-]

Ja... Hører jo med til historien at den saksbehandleren jeg hadde slutta rett før påske og han sa ingenting om det da jeg prata med han to uker før... Vi avtalte at jeg skulle ta kontakt i mai for å møtes.. Og jeg sendte mail til han i påska som aldri kom frem siden han hadde slutta...
Men nå er alt i orden[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

nav er jo bare helt ville i toppen da.... jeg har vært borti det samme med de før... Det ble bare krøll...
Jeg skulle bare stille et enkelt spørsmål også tenkte jeg at da stikker jeg innom i grimstad for å spørre, skulle ikke søke om noe bare lurte på hvordan en ting var, også fikk jeg beskjed om at siden jeg ikke bor i grimstad måtte jeg spørre de i arendal. men sås purte venninda mi i stede, hun hører til grimstad så hun kunne de svare...... [&:]

ORIGINAL: litefrø

nav er jo bare helt ville i toppen da.... jeg har vært borti det samme med de før... Det ble bare krøll...
Jeg skulle bare stille et enkelt spørsmål også tenkte jeg at da stikker jeg innom i grimstad for å spørre, skulle ikke søke om noe bare lurte på hvordan en ting var, også fikk jeg beskjed om at siden jeg ikke bor i grimstad måtte jeg spørre de i arendal. men sås purte venninda mi i stede, hun hører til grimstad så hun kunne de svare...... [&:]

Jepp. De vil ikke komme i konflikt ved at du kunne si: I Grimstad sa de.... Thihi...

Back
Topp