Alkoholtest

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Måtte dere fylle ut en test om alkohol før og under svangerskapet? Jeg kan ikke fatte hvordan den kan være nyttig..? Det er vel ingen som svarer at de drikker i svangerskapet?

Nei, det har jeg aldri blitt bedt om.
Ville nesten trodd at en sånn undersøkelse var helt ubrukelig, for jeg kan ikke tenke meg at det er mange som ville svart ærlig på det om de drakk i svangerskapet heller. Det er liksom ikke så veldig sosialt akseptert...

Gjorde det i mor og barn undersøkelsen, tror også at jeg gjorde det på helseatsjonen en gang. Kanskje finnes det noen der ute som ikke vet at det er bra, eller så kanskje det er lettere for noen å inrømmet et problem skriftelig enn muntlig.

Det er vell ikke i svangerskapet de er ute etter å vite (misforstå meg rett, de vil jo vite det og :P ) Men, når de spør om dette så er det for å kartelegge din levemåte i forkant av svangerskapet.. Som dere alle vet såkan det jo være mange faktorer som faktisk kan spille en stor rolle når det kommer til de som har s.a eller m.a ...

Jordmor "rettet" den med en gang jeg var ferdig. Jeg fikk et poeng for mye på alkohol før svangerskapet, og jeg drikker MAKS en gang i måneden.. så kan ikke si jeg tar den så veldig seriøst...

Jeg har aldri måttet svare på annet enn legens "spørsmål" i forbindelse med utfylling av helsekortet "ja, du drikker eller røyker vel ikke?"

Hmm. Har hørt om folk som har vært ute å festa og drøkki, fordi de ikke klarer å holde seg unna. Og jm prata på at det var ikke uvanlig at folk drakk litt rødvin siden det liksom er bra for hjertet. Men hun ville IKKE anbefale det, og jeg drikker ikke :P

Fikk med et slik skjema når jeg fikk timen til oul som skal tas med til timen....

Måtte dere fylle ut en test om alkohol før og under svangerskapet? Jeg kan ikke fatte hvordan den kan være nyttig..? Det er vel ingen som svarer at de drikker i svangerskapet?

Det har eg ikkje vert borti før..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp