Alkoholfritt øl

Valeta

Forelsket i forumet
Da jeg var i sverige for litt sia , fant jeg rett og slett ikke alkoholfritt øl i butikkene...
jeg måtte på polet der for å få kjøpt det. Så jeg pukka no me meg noen carslberg som sto under alkoholfritt skiltet , men da vi kom hjem ser vi at det er 0,7 % alkohol i de alikevel .  Dette gjelder visstnok for munkholm også...... Og jeg somhar drukker en del munkholm nå i sommer det er jo så godt .
Så er det noen som vet om det gjelder for all såklat alkoholfri øl eller ? ble litt forvirra jeg da  , er det 0.7 %  alkohol i alle alkohol frie øl bare at det er så lite at man regner det som alkoholfritt alikevel eller?
fins det i hele tatt øl uten noe alkohol i ???

aass uten er ihvertfall 100% alkoholfritt. den drikker jeg, når jeg får lyst til og kose meg med en øl.
de andre vet jeg ikke noe om!

Er ikke 0,7 % det samme som mozell og ciderbrus?det blir jo regnet som ingenting

Jo det er 0,7 i cider iallefall.. Har drukket litt av det, men håper da ikke at det er farlig.. Hvis man drikker det til mat å sånn kan det vel ikke akkurat være mye % som kan bli tatt opp i kroppen??  Men har sett at det finnes øl det står 0,0% på boksen.. Husker ikke merket..

Freeze ølet skulle jeg tro er helt alkoholfritt og kjempegodt. Og munkholmen er da alkoholfri??? Det har i allefall jeg alltid trodd [8|]

Jeg fikk beskjed av legen at viss man ville ta seg ett glass vin av og til så var ikke det skadelig. bare ikke hele flaska da sa han! ;)
men jeg har drukket munkholm sommerøl, og den står det ikke at det er noe prosent i ;)

"Clausthaler er Europas ledende alkoholfrie ølmerke."
Det står ihvertfall bak på flaska som jeg koste meg med i går kveld[;)]

på min teite carlsberg står  det  non-alcoholic på framsia , bakom står det alc 0.5 %
teit  ikke at det er så mye men  teit lell

http://matportalen.no/artikler/2008/4/1209124030.08

dette hjalp jo litt da , ble veldi forvirra her en stund

Spør en ekspert:
Kan gravide drikke alkoholfritt øl? Tips en venn   Utskriftsvennlig versjon   Publisert: 25.04.2008
Sist oppdatert: 25.04.2008 - 13:54:36

Spørsmål:
En del øl som selges som alkoholfrie inneholder en liten mengde alkohol, f.eks. Aas Bayer Uten og Erdinger alkoholfri, begge med 0,6 prosent. Er dette så lite at det kan anses som trygt å drikke 1-2 flasker innimellom som gravid?

Svar:
Øl som går under betegnelsen alkoholfritt og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger.

Alkoholloven definerer alkoholholdig drikk som drikker som inneholder mer enn 2,5 volumprosent alkohol. Videre skiller alkoholforskriften mellom alkoholfri drikk og alkoholsvak drikk. Alkoholfri drikk er drikk som inneholder under 0,7 volumprosent alkohol, f.eks. Aas Uten, Munkholm og Clausthaler.

Alle gravide bør være oppmerksomme på forskjellen mellom alkoholfri og alkoholsvak drikk og huske at f.eks. lettølvarianter fra en rekke bryggerier inneholder mellom 0,7 og 2,5 volumprosent alkohol. Dersom bryggeriene merker sine produkter som alkoholfrie skal de i henhold til regelverket ikke inneholde over 0,7 volumprosent alkohol.

Svaret er gitt av Helsedirektoratet.

Har gått en del munkholm her i sommer ja! Stakkars unge! Kan jo ikke stå alkoholfritt på flaska når det ikke er det!!

ORIGINAL: McMummy

Har gått en del munkholm her i sommer ja! Stakkars unge! Kan jo ikke stå alkoholfritt på flaska når det ikke er det!!

Står her http://www.aperitif.no/index.db2?id=95416 at munkholm er uten alkohol...0,00... Værre med freeze som jeg har drukket da. Men får stole på at det ikke har gjort noen skade siden 0,70 liksom er alkoholfritt. Skal uansett holde meg unna det ølet videre!!!

ORIGINAL: moongirl74

ORIGINAL: McMummy

Står her http://www.aperitif.no/index.db2?id=95416 at munkholm er uten alkohol...0,00... Værre med freeze som jeg har drukket da. Men får stole på at det ikke har gjort noen skade siden 0,70 liksom er alkoholfritt. Skal uansett holde meg unna det ølet videre!!!

Ok da. Men det står jo litt forskjellig her og der. Får jo tro at ungene ikke har tatt noen skade. Før i tida både røykte og drakk de vin i svangerskapene, og folk ble da normale.[:D].

Tror ikke det er noen krise jeg, om vi har kost oss med både en og to flasker med 0,7% alkoholholdig øl.
Nå er jeg på ingen måte tilhenger av alkohol i svangerskapet, det må dere ikke tro, men jeg tror ikke vi skal bli hysteriske selv om vi i god tro har drukket en flaske med alkoholfri øl[:)]

ORIGINAL: @ne

Tror ikke det er noen krise jeg, om vi har kost oss med både en og to flasker med 0,7% alkoholholdig øl.
Nå er jeg på ingen måte tilhenger av alkohol i svangerskapet, det må dere ikke tro, men jeg tror ikke vi skal bli hysteriske selv om vi i god tro har drukket en flaske med alkoholfri øl[:)]

Helt enig med deg! Bare så dumt at det står alkoholfritt....det er lureri..

ORIGINAL: moongirl74

ORIGINAL: @ne

Helt enig med deg! Bare så dumt at det står alkoholfritt....det er lureri..

Absolutt!!! Trodde ikke det var lov å kalle det alkoholfritt, når det ikke er det, men der lærte jeg jammen noe nytt i dag også....

Back
Topp