Alkoholfritt øl

Jozo

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sommerfuglene
JuniJubel2021
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg har blitt invitert til noen venner i kveld og en tur ut på byen etterpå. Nå har jeg vært kjedelig og sagt nei hver eneste helg pga formen og tenker at i dag må jeg nesten trå til å gjøre et forsøk på å være litt sosial på kveldstid :p

Har kjøpt meg en flaske mozell brus, to 0,33 bokser og to 0,5 bokser alkoholfritt øl. Tenkte ikke å drikke all ølen men vet ikke hvilken av de jeg liker. Men lurer på om noen vet om det er en maxgrense på hvor mange bokser alkoholfritt som er trygt å drikke i løpet av 4-5 timer?

Helsekontrollen på tv2 hadde et innslag om dette for ca 1 år siden. Blant annet ble ølet testet hva som var best i test og om det var noe alkohol som var skadelig i noen av dem. Som kjent så inneholder en vanlig butikk øl 4,5%, en lettøl 2,4 til 2,7, mens en alkoholfri øl inneholder 0,7% alkohol. Det er ikke mulig å lage den mer alkoholfri en det, men det holder i masse vis :)
Man vil aldri bli påvirket av en slik liten prosent da den fordunster omtrent i det man åpner boksen og rekker aldri å bli tatt opp av blodet :)

Det finnes masse info om dette om man googler :D

Back
Topp