"Alkoholfritt øl" er ikke helt alkoholfritt

Discotjukken

Elsker forumet
Drikker dere øl med 0,7%?
Hva er alternativet?
Går jo en edru nyttårsaften imøte... :p

Vil jo ikke ødelegge eller risikere noe heller... :D

Jeg trodde det var slik at alkoholfritt skal være helt alkoholfritt, mens "lett" har en liten mengde alkohol? Her går det i vann uansett, så ikke så nøye for meg :)

Sniker litt fra juli, estrella øl er 0% :) Den er faktisk helt grei på smak også :)

Tror vel egentlig ikke det er noe farlig med et par alkoholfrie øl til maten, selv med 0,7% alkohol, men for min del frister det ikke i det hele tatt :happy:

I vår familie er jul uansett 100% alkoholfritt.. skjønner ikke hvorfor voksne har behovet for å drikke akkurat de få dagene. Har man ikke barn rundt seg i jula er det jo en annen sak. Min mening :)

Alt som er under en viss prosent (husker ikke om det er 1% eller 2%) er alkoholfritt. Eg skal drikke brus på nyttårsaften eventuelt unna meg ei energidrikka :)

Holder meg unna alt, men om dere er i tvil går det kanskje ann å spørre lege/ jordmor?
Har foresten hørt at energidrikk ikke er bra for gravide. Men husker ikke hvor jeg leste det.

Jeg drikker alkoholfri øl og vin nå i jula. Mest fordi at vi ikke vil fortelle det til noen enda og at jeg pleier å si ja takk til et glass vin på kvelden :) Smaken er ok, og når vi drikker så mikroskopisk lite (et glass på en kveld, liksom) er det ingen ting å bekymre seg for.

Back
Topp