Alkoholfrie tips til helgekosen :-)

Stinemor og nurket

Glad i forumet
Hei. Jeg er stadig på jakt etter nye tips og oppskrifter på noe godt og alkoholfritt å kose meg litt med i helgene. Jeg er ikke så veldig glad i å drikke mye brus, vil gjerne ha noe som smaker litt "voksent".... Så synes jeg det blir litt ekstra helgefølelse av å drikke god, syrlig og naturlig (ikke tilsatt sukker) eplejuice av vinglass... Synes det smaker mye bedre.
Har også et par gode alkoholfrie viner jeg har funnet, men etter at kvalmen kom fikk jeg helt avsmak.... Men kan hende det kommer seg....
Jacobs Creek har gode, alkoholfrie viner i både hvitvin og rosé....
Og Torres Naturo er en god alkoholfri hvitvin....
Kanskje lurt å nevne at jeg liker litt tørre viner, ikke for søte i utgangspunktet...

Ellers er Ginger Ale godt, blir jo som alkoholfri ingefærøl....

Ellers kan man lage en enkel, alkoholfri drink med å fylle is i et glass, ha i en god skvett roses lime, og fylle opp med sodavann.... (Elsker min sodastream maskin).

Eller fylle opp et glass med is, ha i en god skvett grenadine, og fylle opp med sprite.... Tror den kalles pink panter......

Håper flere har noen gode tips, jeg deler gjerne mer etterhvert :-)

Liker å lage meg en virgin mojito - is, litt brunt sukker, masse mynte, og 50%50 sprite farris. Friskt og godt!
Jeg tenkte å lage med ferdig "Mojito mix"... Skal gjøre det i morra.... Kjøre mente og sukker i foodprosessor for å lage myntesukker, kanskje med litt limeskall også... La det tørke et døgn for så å knuse det opp igjen og ha på tette glass.... Da er halve jobben gjort jeg elsker Mojito.....

På systembolaget i svergie er det en god alkoholfri vin som heter jordgubbsvin smaker som saft:)
Dem har faktisk veldig bra utvalg av alkoholfritt på "systemen"... Spesielt den store i Strømstad... tok en tur om kjøpte nesten en av hver for en måned siden for å prøve... Har et lite lager her nå... Alt fra vin, cider og "drinker". Føltes veldig rart å kjøre forbi tollen med bilen full av alkoholfritt...

Alkoholfri strawberry "dikkari" ;D
Eller hvilken som helst daiquiri... Frukt/bær, ev litt sukker, limejuice og is i blender...
Eller fruktshaker som man får i Thailand, ca 50/50 frukt og is i blender. Sukker ved behov... F. Eks vannmelon, appelsin, mango, lime og lime + gulrot... Mmmmmmm :-)

Jeg tenkte å lage med ferdig "Mojito mix"... Skal gjøre det i morra.... Kjøre mente og sukker i foodprosessor for å lage myntesukker, kanskje med litt limeskall også... La det tørke et døgn for så å knuse det opp igjen og ha på tette glass.... Da er halve jobben gjort jeg elsker Mojito.....
Jeg og - men jeg glemte selvsagt lime! Masse lime må man ha!

Jeg og - men jeg glemte selvsagt lime! Masse lime må man ha!
Lagde det i går! Ble knallgodt! Hadde masse mynte, sukker og skallet av 2 lime.... Skviser lime rett i glasset når jeg lager den... I nøden går det også med presset lime på flaske... :-)

Back
Topp