Alkoholfri inspirasjon

Smultring

Gift med forumet
Julegavene 2019
Februarlykke 2022❄️
Tenkte vi kunne dele gode virgin drinkoppskrifter, tips til gode alkoholfrie alternativer og lure måter å komme seg unna alkohol i sosiale sammenhenger uten at alle skjønner tegninga :happy:
 
Finnes det forresten noen gode alkoholfrie viner? Det ønsker jeg meg!
 
Kjøp en slik en, selges på bunnpris tror jeg...
lokalmat_mikkelhaug_img_4729-2


Ta ut den plastposen med juicen i.
Putt den i en tom vinkartong.
Juicen er om jeg ikke husker feil veldig rød, og kan lure drikkende folk som altså IKKE smaker på den ;)
 
Last edited:
Drikk mukholm i ølglass!
 
Noe godt som man kan lage som alternativ for noe godt å drikke er hjemmelaget iste.
Brygg vanlig te, enten grønn te eller sort alt ettersom hva du liker.
Deretter blander du det med drinkmixer etter eget smakønske.
Også ekstra godt om du blender noen frosne eller friske bær/frukter oppi!
 
Åh kul tråd. :) De har noen gode på polet :) Tror den ene heter Strawberry mocktail! :)

Ellers er den Schweppes Mynte og Lime sykt god, smaker akkurat som mojito :) litt lime oppi den så har man «mojito» :D
 
Kjøp en slik en, selges på bunnpris tror jeg...
lokalmat_mikkelhaug_img_4729-2


Ta ut den plastposen med juicen i.
Putt den i en tom vinkartong.
Juicen er om jeg ikke husker feil veldig rød, og kan lure drikkende folk som altså IKKE smaker på den ;)
Den har jeg aldri sett før! Er den god?
 
Noe godt som man kan lage som alternativ for noe godt å drikke er hjemmelaget iste.
Brygg vanlig te, enten grønn te eller sort alt ettersom hva du liker.
Deretter blander du det med drinkmixer etter eget smakønske.
Også ekstra godt om du blender noen frosne eller friske bær/frukter oppi!
Det tror jeg blir årets sommerdrink for meg, hørtes veldig godt ut!
 
Kjekk tråd!

Slo meg her om dagen at det jo ikke blir noe øl i varmen, verken hjemme eller evt på ferie i sommer, men her var det jo mange fine alternativer :happy:
 
Tok en kald carlsberg alkoholfri i går, overraskende godt:)

Jeg elsker rødvin, så om noen vet om en som er god uten alkohol rop ut.
 
Jeg drikker gjerne alkoholfritt øl, gjør det når jeg ikke er gravid også :happy: Er ikke så glad i brus, så da velger jeg heller det.

Her er mine favoritter, så langt:
Brewdog Nanny state, Klokk & Co Nada, Munkholm Bayer, Aass Uten Bayer.

Begynner heldigvis å bli et godt utvalg i flere butikker :joyful: Men restauranter og barer har en vei å gå... Der får man som regel kun vanlig Munkholm eller Carlsberg alkoholfri.
 
Åh kul tråd. :) De har noen gode på polet :) Tror den ene heter Strawberry mocktail! :)

Ellers er den Schweppes Mynte og Lime sykt god, smaker akkurat som mojito :) litt lime oppi den så har man «mojito» :D
Tror jeg må prøve meg på en sånn 'mojito' :hungry:
 
Hansa IPA uten alkohol funker veldig fint om du liker sånn type øl.
Jeg drikker lite alkohol fra før, men nå har jeg jo lyst på alt mulig:hilarious:
 
Er en sak på NRK.no som ble lagt ut i går om at flere velger alkoholfritt øl. Da blir det kanskje bedre utvalg på utestedene også! :)
 
Jeg har aldri drukket alkohol :p Så skjønner ikke helt hvorfor man skal streve så veldig med å skjule at man drikker alkoholfritt, men alle vet jo at jeg ikke drikker uansett :D
 
Jeg har aldri drukket alkohol :p Så skjønner ikke helt hvorfor man skal streve så veldig med å skjule at man drikker alkoholfritt, men alle vet jo at jeg ikke drikker uansett :D
Bør jo igrunn være helt innafor å velge drikke uten alkohol uten å ha noen grunn for det! :happy: Men hvis man vanligvis takker ja til et glass vin, og hverken kjører eller skal tidlig opp neste morgen, da kan jo folk begynne å lure. Men tror mitt beste triks er å ikke gjøre noe oppstyr rundt det, da blir ikke folk så interessert heller :p
 
Kan anbefale den alkoholfrie ølen "Special Effects" fra Brooklyn Brewery, den smaker nesten som the real thing. Synes også Carlsberg sin alkoholfrie er god. Men en god alkoholfri rødvin, det tror jeg nesten ikke finnes... :hilarious:

For min del hjelper det å bare ha noe å nippe til i sosiale lag (som ikke bare er brus/vann/saft), da føler jeg at jeg er litt mer "med" :)
 
Last edited:
Jeg har aldri drukket alkohol :p Så skjønner ikke helt hvorfor man skal streve så veldig med å skjule at man drikker alkoholfritt, men alle vet jo at jeg ikke drikker uansett :D

I min vennegjeng skjønner "alle" at noe er annerledes dersom noen plutselig ikke drikker / velger alkoholfritt i en situasjon hvor det er naturlig med alkohol - vi er glad i en drink kan du trygt si :hilarious:
 
Back
Topp