Alkoholfri drikke

ing35

Glad i forumet
Himmelbarn
September To Remember 2022
Nå som restriksjonene er opphevet og vi beveger oss over i 2. trimester er det kanskje på tide å bli litt sosial igjen? Del gjerne dine alkoholfrie favoritter!

Jeg har vært gravid noen ganger før og er veldig glad i:
- Munkholm fruktig IPA (lilla boks, tilgjengelig i de fleste matbutikker)
- Lervig no worries grapefruit IPA (litt vanskelig å få tak i i butikk, men ganske vanlig på utesteder)
- Richard Julin musserende (tilgjengelig i de fleste vinmonopol)
- Copenhagen sparkling tea
- Williams sparkling apple-pear

Dessuten: Kronenburg 1664 blanc, men denne blir tatt ut av salg nå siden den produseres i Russland. De leter nå etter en løsning på å få den produsert et annet sted, så når den er tilbake anbefaler jeg den også.

Jeg er egentlig mest glad i vin, men synes ikke det finnes noen gode, alkoholfrie alternativer.

Ah jeg fikk ei flaske Edel eplemost fra Hardanger av ei venninne, den er sjukt god men er selvfølgelig umulig å få tak i noen steder. Finnes en som heter det samme, men som ikke er den samme dessverre.. ellers har jeg nappa med meg div.alkoholfti øl fra mega for å finne en favoritt ettersom Nøgne Ø sin alkoholfri stout ikke produseres mer. Alkoholfri gingerjoe er også god.

Signerer alkoholsfri ginger joe med en skvis lime! Synes også Sweppes har en god «mojito» mix på halvliter som fint kan drikkes med litt lime som en drink (litt søt). Liker også San Pelegrino med sitron, frisk og fin. Får litt avsmak av det som smaker øl/cider. Føles så likt som originalen synes jeg, så blir helt signalfeil hos meg :wtf:

Ah jeg fikk ei flaske Edel eplemost fra Hardanger av ei venninne, den er sjukt god men er selvfølgelig umulig å få tak i noen steder. Finnes en som heter det samme, men som ikke er den samme dessverre.. ellers har jeg nappa med meg div.alkoholfti øl fra mega for å finne en favoritt ettersom Nøgne Ø sin alkoholfri stout ikke produseres mer. Alkoholfri gingerjoe er også god.
Du, den har jeg sett på Vinmonopolet! Om de ikke har den ikke, går det jo alltid an å få den bestilt. Jeg smakte en som heter Epleslang for en stund siden. Den var også fryktelig god.

Som alternativ til vanlig pils (gjerne til mat), så synes jeg faktisk Hansa null(?) er helt ålreit. Ikke veldig fancy, da:hilarious:

Eneste jeg får til å drikke er vann :meh:

Radler!! Clausdaler lemon, og munkholm med bringebær og sitron smaker fantastisk :p Oppdaget det først i sommer da jeg ikke var gravid og følte meg så snytt for at jeg ikke visste om det da jeg var gravid. Drakk minst én om dagen i sommer, og gleder meg allerede til å nyte det i sola igjen når det blir litt varmere ute:-) Av alkoholfri øl så liker jeg veldig godt peroni og carlsberg! Prøvde meg på alkoholfri gin, men det var absolutt ingen suksess:arghh:

Oddbird Richard Juhlin Blanc de Blancs - Bobler på vinmonopolet - den har blitt min favoritt etter å ha smakt gjennom MYE. Elsker vin og bobler, men synes det alkoholfrie utvalget er heller trist. Men disse boblene og en del øl er godt :-)

Herlig med så mange tips! Jeg smakte en øl her om dagen som smakte helt forferdelig, ettersmaken var litt som om noen hadde lagt en snuspose i den, så jeg klarte ikke å drikke mer enn et par super.. Lervig brewery - No Worries het den. Skikkelig bomkjøp..

Herlig med så mange tips! Jeg smakte en øl her om dagen som smakte helt forferdelig, ettersmaken var litt som om noen hadde lagt en snuspose i den, så jeg klarte ikke å drikke mer enn et par super.. Lervig brewery - No Worries het den. Skikkelig bomkjøp..
Den med grapefrukt fra samme merke er veldig god!

Radler!! Clausdaler lemon, og munkholm med bringebær og sitron smaker fantastisk :p Oppdaget det først i sommer da jeg ikke var gravid og følte meg så snytt for at jeg ikke visste om det da jeg var gravid. Drakk minst én om dagen i sommer, og gleder meg allerede til å nyte det i sola igjen når det blir litt varmere ute:) Av alkoholfri øl så liker jeg veldig godt peroni og carlsberg! Prøvde meg på alkoholfri gin, men det var absolutt ingen suksess:arghh:
Da jeg var gravid med førstemann og var mer sosial enn nå drakk jeg en del tonic water med lime hvis jeg var ute med venner. Syntes det var litt som å drikke GT, så man trenger ikke nødvendigvis å kludre det til med ginish. Bør nok være god tonic da.

Kronenbourg 1664 Blanc alkoholfri er ikke produsert i Russland, kun 4,5% på glass og boks.

Måtte google litt da det er min favoritt:)

Back
Topp