Alkoholfri øl..

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Lurer rett og slett litt på hva folk flest tenker om alkoholfri øl når de er gravide..
Her i Norge står det bare alkoholfri 0 på flaske/boks men fakta er jo at alkoholfritt er opp til 0,7% (kan sammenliknes med brød og kefir f.eks)

Tar ingen sjanser hører jeg noen sier, så lenge det er alkohol, men da må man jo avstå fra all gjærbakst...
Og legene anbefaler jo faktisk alkoholfri øl fremfor brus, men mange drikker jo brus i svangerskapet...

Bare litt nysgjerrig på hva folk tenker her? :)

På meg kan det virke som det er pga navnet øl ofte...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg har tidligere drukket alkoholfri øl i svangerskapene, men har også (alltid hatt) en ekstrem reaksjon (allergi?) på alkohol. Får vondt i armer, bein og ansikt - akkurat som om det er et stort press på blodårene eller noe, samt at jeg blir ekstremt trett og slapp. I dette svangerskapet syns jeg å kjenne litt av denne følelsen da jeg drakk alkoholfri øl, og har rett og slett ikke lyst til å drikke det lenger. Om jeg faktisk får reaksjon på så lite som 0.7% eller mindre, eller om det er psyken min som mener jeg burde få det og dermed setter i gang en psykosomatisk reaksjon, vet jeg ikke. Men jeg tviler på det har noe å si å drikke alkoholfri øl i svangerskapet altså ! ;) Heller ikke når man ammer. Melkeproduksjonen kan ha godt av alkoholfri øl faktisk ;p

Er på ferie nå og drikker noen alkoholfri øl, ikke hverdag. Står det er 0,0 prosent og noen er 1 prosent da drikker jeg bare 1 :-) synes det er greit

15 Mars 2015

Skulle gjerne svart ordentlig, men jeg liker ikke øl, og derfor blir jo alkoholfri øl ikke noe alternativ:p
Men vet om mange som benytter seg av alkoholfri øl under ammetida:)

Sent from my iPho

Jeg syntes den "alkoholfrie" carlsbergen er god, er vel 0,5% i den... Jeg spurte faktisk jordmor om dette i forje svangerskap, og hun hadde aldri tenkt på at det kunne være alkohol i det, men hun kunne heller ikke se skaden av og kose seg med noen istede for brus :) Så jeg koser meg denne gangen også med carlsberg siden av taco på fredager :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Godt å høre at andre tenker dette:)
Øl inneholder jo faktisk vitaminer :)

Koser meg med alkoholfri øl og vin jeg! Veldig glad i Aas Uten, San Miguel, Nanny State og Clausenthaler classic :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg vet at 0,7% gjør ingenting så lenge man drikker ikke per liter med en gang. Kefir innholder faktisk 0,6% alkohol og det er anbefalt å drikke kefir ;)

Ser jo ut som de fleste sybs det er greit, så jeg har kommet over som mener motsatt er nok bare noen unntak ;)

Jeg mistet dessverre min lille spire, men da jeg hadde ferie og resten av gjengen på campingtur koste seg meg øl hadde jeg noen alkoholfrie.
Det finnes mange forskjellige som er gode, og favoritten min ble tsjekkiske staropramen :)

Eg drakk noen alkoholfrie øl i svangerskapet, synes ikke den ørlille % er noe å tenke over. Men det er meg, og alle får gjøre hva de selv mener er best for seg :) Selv synes jeg Erdinger var best når eg skulle kose meg med en "øl". San Miguel var også godt, men den fant jeg bare på et par restauranter. Ellers var den alkoholfrie anbefalingen på TGIF en smoothie, når vi var innom der i Riga, og den var bare helt fantastisk god - nesten som en Frozen Strawberrie Daquiri :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Koser meg med alkoholfri øl i helgen. Kjempe godt! Hansa null er favoritten

Bor på Kanariøyene så her er det ik fullt av alternativ. Det finnes ik alkoholfritt vin. Så drikker cola og alkoholfritt øl(når det er tilgjengelig).
Når jeg er i Norge drikker jeg alkoholfritt vin og aass uten.

(Pga varmen drikker jeg minst en halv liter vann hver dag. )

Dette gjelder når jeg var gravid og nå når jeg ammer.

Å unngå ALL alkohol % som sagt før forsvinner gjærbakst.
Så å drikke alkoholfri drikke føler jeg er et fornuftig valg. Masse man ik burde drikke/spise men om man skal være streng så er det til syvende å sist ik mye igjen.

Liker ikke øl, så da liker jeg ikke alkoholfritt øl heller, men ser ingenting galt i å drikke alkoholfritt øl mens man er gravid :)

Det tenker jeg overhodet ingenting på. Jeg koser meg med alkoholfritt øl når jeg føler for det.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg trodde at alkoholfri betyr 0 % ?? :O

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Jeg trodde at alkoholfri betyr 0 % ?? :O

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Det betyr at det er under 0,7% som ikke er til skade for foster eller om du f.eks skal ut å kjøre bil.
Som nevnt tidligere kan det sammemliknes med brød og kefir f.eks

Jeg liker ikke øl :P så ikke noe fare her for at jeg drikker det med eller uten alkohol. Å jeg fikk alkohol fri cider her for en stund siden. Syns det smakte alkohol. Å ville ikke drikke mer da, det var så kvalmende!

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Clausthaler hveteøl og munkholm fatøl har jeg drukket masse av i både graviditeten og i ammetida etterpå:) også annet hveteøl fra polet og nanny state. Nam nam! Har hatt masse melk og en fornøyd unge. Deilig å kunne nyte godt og billig øl, som ikke gir hodepine eller uggen følelse dagen derpå. Drikker ikke i bøttevis, men noen ganger har jeg drukket tre stykker på en kveld. Perfekt hvis en skal på fest med venner. Mye bedre enn klissete sukkerbrus. :)

Back
Topp