Alkohol

Ulva

Forumet er livet
Vi skal servere alkohol i bryllupet vårt men jeg har et lite dilemma...
Jeg ønsker ikke at det skal "flyte" alkohol...type fri bar hvor folk kan drikke så mye dem vil. Av erfaring fra tidligere bryllup jeg har vært i (og andre tilstellinger), hvor det har vært fri bar, bøtter folk innpå med alkohol, siden det er gratis og blir så drita at det blir ikke noe gøy/kos lengere. Jeg vil ha en dag hvor folk kan drikke og kose seg ja, og gjærne bli beruset men vil ikke ha det slik at folk blir så drita at dem spyr, kryper og det som værre er!  Problemet er at sambo vil ha fri bar men ikke jeg...

Har dere noen gode forslag på hvordan vi løser dette?

jeg har og tenkt på det med bonger, men synes det blir litt rart likevell[8|]
men går vell ann å ha litt der, så får di ha med medbragt til resten hvis di vill drikke mer...

Sambo protesterer villt når jeg nevner bonger...og jo synes selv det virker litt kjipt men alikevel... ingen her oppe er vant med å måtte drikke etter bonger når det er noe spes som skjer, så vet heller ikke hvordan det vil bli mottatt av gjestene... huff...ikke enkelt dette nei...

Vi hadde fri bar, men med bartender.. Ingen flatfyll i bryllupet vårt. [:)] Å bare sette frem flasker er å be om katastrofe. Vi hadde åpne drikkestasjoner med vin, men ellers måtte de i baren for å hente og måtte vente på tur, osv. Mange valgte å bare bli sittende ved bordet med kaffekoppen heller enn å stille seg i bar-kø. [;)] Med 70 gjester og én bartender kunne det fort ta tid å blande en drink med mer enn to ingredienser. [8D] Vips! Problem solved..

Vi er av den oppfatning at å be gjester betale for ting i bryllup er smålig. Det var ikke aktuelt for oss ihvertfall. Inviterer man til bryllup, så inviterer man til bryllup. Har man ikke råd å stå for det et bryllup koster, så venter man til man får råd. Man blir jo ikke mindre gift hvis man venter noen mnd til man får spart litt. Men det er oss, da..

Vi ska ha en profesjonel bartender så her blir d skikkelig drinker til de som gidder å stå i kø[;)]
lurte på å ta betalt for drikke, men fant ut at d blir litt dumt. da kan man heller ha bryllup uten alkohol.

ORIGINAL: PuseGull

Her er det omvendt, jeg vil ha fri bar men han ikke[8D]

Vi møtes på midten og kommer til å ha bonger til folk. 2-3 stk og så må de kjøpe resten selv.

Vi er heldigvis enige om fri bar og fri flyt! Drekk til du stuper! He he... [8D]

Unngå sprit kanskje?

Vi skal ikke ha sprit i vårt. Tror folk synes det er mer enn okei med øl, cider, vin, cognac osv.

ORIGINAL: Hilde_81

Vi skal ha to bartendere som er godt voksne mennesker som kommer til å ta jobben seriøst. De kommer til å bli instruert til å ikke servere folk som bøtter nedpå[:)]

samme her [:)]

Her var det sambo som ville ha bonger,men sånn blir det ikke[8D] Vi skal ha fri bar.

Har ingen gode tips å komme med

Å droppe spriten var en god ide! [:D]

Vil ikke ha noen flatfylla i mitt bryllup...Vil ikke at hverken vi eller gjestene skal sitte igjen med minner om at vårt bryllup var det totale kaos... flatfylla kan man ha ellers i året...

...men så var det å finne en voksen oppegående person som kan styre baren da... *klør meg i hodet*

Man må ha en bartender, og ellers så stoler jeg på at folk ikke drikker seg uanstendig av føttene. Selv om det er gratis så tror jeg at de fleste klarer å styre seg. Et bryllup er jo et pent selskap, iallefall før midnatt! Etter midnatt gjør det ingenting om folk er i farta[:)]

Vi skal ha en bartender som tar seg av all drikke og tror ikke vi kommer til å ha sprit!

Back
Topp