Alkohol?

Piana

Gift med forumet
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Augusteplene 2026✨
Hvordan gjør dere det med alkoholbruk under forsøk? Før innsett så klart - da er det åpenbart avholdenhet som gjelder. Men under stimulering og mellom uttak og innsett? Jeg har sett at rådene fra klinikkene varierer veldig på dette punktet. Noen sier at man bør holde seg unna, mens andre sier at alkohol i moderate mengder ikke har noen betydning.

Selv har jeg under en viss tvil tatt et glass vin eller to under stimuleringen. Etter lang tids prøving på egen hånd har jeg tenkt at jeg vil prøve å leve normalt sunt, men kose meg med vin og sånt under prøvingen. Har tenkt det samme mens vi holdt på med IVF. Hadde vært interessant å høre andres tanker om dette!

Alt med måtehold tenker jeg.
Kommer også til å ta meg noen glass vin under stimuleringen med synarela. Kommer nok ikke til å drikke noe alkohol mens jeg går på sprøyter, men det er en så kort periode uansett.
Nå kan det faktisk skje at perioden mellom uttak og innsett faller på dagen jobben skal ha julebord, så da kommer jeg til å drikke litt ;)

Tror ikke det er noen krise å ta seg et glass vin. Hadde det vært det hadde man jo fått streng beskjed om å være totalavholds vil jeg tro. Selv velger jeg å avstå, men drikker veldig sjelden i utgangspunktet, så for meg er det ikke noe jeg føler jeg må gi avkall på ;)

Tror ikke det blir bedre av å stresse om alt akkurat, så lenge du ikke drikker deg sørpings hver dag går det nok fint ;)

Jeg tok et glass vin eller to når det passer meg, evt noen øl, både under både stimulering og frem til + test.
Tok meg til og med et halvt glass vin 4+0 fordi jeg tenkte at på det punktet deler man uansett ikke næring gjennom blod :p testdag var uansett ikke før 4+5.
Og her er ei bestemt frøken som ikke synes jordmor er særlig kul heller når hun skal undersøke!

Jeg spurte på klinikk hausken hbordan det var med alkohol når jeg skulle starte behandlingen før uttak, og fikk til svar at di anbefaler å la være og at jeg hellst ikke skulle innta alkohol. Men di sa ikke noe om hvordan det kunne påvirke medikamentene:) men så er drt jo gjerne forskjellig ettersom hvilke medikamenter du tar:)

Back
Topp