Alkohol!

Pocahontas_

Glad i forumet
For å gjøre lang historie kort: Tok en test tirsdag 12.01 som var negativ. To dager senere fikk jeg det jeg trodde var mensen. Samme kveld møtte jeg gamle studievenner og drakk 3 halvlitere med øl. På mandag var jeg på kundesamling med jobben og drakk 3 glass rødvin, en kaffe med baylis, og en GT(!).
Formen har vært dårlig de siste dagene, så jeg fikk plutselig et innfall i køen på Kiwi og kjøpte en graviditetstest. OG JAMMEN MEG VAR DEN VELDIG POSITIV :)
Jeg vet at ingen her er leger, men trenger å bli beroliget av dere som kanskje har drukket, eller kjenner noen som har drukket, i svangerskapet før det ble kjent - og at alt gikk bra :smug: Jeg bekymrer meg kanskje unødig, men jeg har mistet før og vil så gjerne at alt skal klaffe denne gangen:Heartred

Hvor langt tror du at du er på vei?
Jeg har lest en plass at de første ukene tar ikke embryoet opp det vi spiser eller drikker. Men jeg kan ikke komme med hvor jeg leste det fra eller hvor troverdig den informasjonen er.
Ville uansett tatt kontakt med lege og fått fortalt situasjonen din.

Gratulerer så masse med spiren din:hello2

Regner med det er ok:) du og baby deler ikke blod osv før uke 6 ca. Gratulerer! :)

Det kommer nok til å gå helt fint:)

Gratulerer så mye !

Ingen problem så tidlig. Så lenge du ikke viste noe og ikke fortsetter drikking nå som du vet at du er gravid:) gratulerer. ;)

Dette skjer jo med "alle" som kanskje blir litt overrasket over at de er gravide. Jeg har mange venninner som har vært skikkelig på SKIKEKLIG fest helgen før de fant ut at de var gravide, og alle har friske barn nå.. (Så kan det jo diskuteres om det kanskje vil ligge noen senskader der som man ikke vil merke før de kanskje har problemer med å takle sinnet sitt på barneskolen, lærevansker osv..men det kan jo også komme av så mangt og blir vanskelig å knytte til alkohol)

Jeg tror det er mye viktigere nå at du slapper av og koser deg med den gode nyheten. Kommer ingenting godt ut av bekymring og stress. SÅ kan du heller ha god samvittighet for at du kutter alkoholen fra og med nå :)

Hilsen fra en som fant ut at hun var gravid 14. januar og var på fest med alkohol både 8 og 9 januar :/

Jeg drakk også alkohol flere ganger før jeg fant ut jeg var gravid. Blant annet kvelden før!! Jeg velger å tro at det har gått fint. Vi har nok av bekymringer sånn ellers, ikke lurt å stresse oss i hjel over noe vi ikke kan forandre.

Du skal nok ikke bekymre deg for det!

Gratulerer så mye med baby-spira :love7

Jeg drakk rødvin flere kvelder i romjula/nyttårsaften. Ikke så mye, men hyttetur med venner fører ofte slikt med seg ;-) tok test når vi kom hjem 2. januar, og da var den positiv. Jeg har i alle fall valgt å ikke bekymre meg for disse rødvinsglassene.

Kanskje var det nettopp det at jeg "ga litt faen" og ikke tenkte på prøving i jula som gjorde at det faktiskfesta seg? Vanligvis har jeg unngått alkohol mellom EL og mens, og da har jeg jo ikke blitt gravid :p

Selv om jeg støtter nulltoleranse for alkohol under svangerskap...er jeg veldig negativ til den dårlige samvittigheten den utsetter oss for ~ har vært offer for den selv; gikk noen uker før jeg fant ut at jeg var gravid med min datter...og...det hadde vært en del alkohol-inntak (elgjakt osv. ~ blir fort litt jäger o.l.)...drakk selvfølgelig ikke etter...mén...

Hun er nå ei fantastisk, lykkelig, sprudlende, bestemt, nysgjerrig og perfekt lita jente...og jeg var faktisk såpass bekymret at jeg trodde eneste løsning var abort (<- dårlig samvittighet + vanvittig med hormoner = dårlig combo).

Vet at mamma ikke var alkoholfri da hun gikk med meg, skylder dog ikke på dét for de utfordringene jeg har blitt utdelt i livet.
Ble da "folk" av meg óg, på sett og vis.

Ja, vær avholden ~ nei, bukk ikke under for tvil og dårlig samvittighet. :)

Jeg drakk rødvin flere kvelder i romjula/nyttårsaften. Ikke så mye, men hyttetur med venner fører ofte slikt med seg ;-) tok test når vi kom hjem 2. januar, og da var den positiv. Jeg har i alle fall valgt å ikke bekymre meg for disse rødvinsglassene.

Kanskje var det nettopp det at jeg "ga litt faen" og ikke tenkte på prøving i jula som gjorde at det faktiskfesta seg? Vanligvis har jeg unngått alkohol mellom EL og mens, og da har jeg jo ikke blitt gravid :p
Jeg tror faktisk det ligger mye i det "gi faen". Akkurat det samme som skjedde her. Nytter ikke å bli hysterisk. Kroppen merker når man stresser.

For å gjøre lang historie kort: Tok en test tirsdag 12.01 som var negativ. To dager senere fikk jeg det jeg trodde var mensen. Samme kveld møtte jeg gamle studievenner og drakk 3 halvlitere med øl. På mandag var jeg på kundesamling med jobben og drakk 3 glass rødvin, en kaffe med baylis, og en GT(!).
Formen har vært dårlig de siste dagene, så jeg fikk plutselig et innfall i køen på Kiwi og kjøpte en graviditetstest. OG JAMMEN MEG VAR DEN VELDIG POSITIV :)
Jeg vet at ingen her er leger, men trenger å bli beroliget av dere som kanskje har drukket, eller kjenner noen som har drukket, i svangerskapet før det ble kjent - og at alt gikk bra :smug: Jeg bekymrer meg kanskje unødig, men jeg har mistet før og vil så gjerne at alt skal klaffe denne gangen:Heartred

Først og fremst: gratulere så mye! :)
Ved første svangerskap fant jeg ikke ut at jeg var gravid før i uke 7 ettersom jeg hadde fått svar på blodprøve som sa at jeg ikke hadde hatt el. Mannen min og jeg var på Kypros i uke 5-6 og jeg drakk en del alkohol flere dager i løpet av turen. Vi har en frisk gutt på 2,5 år, som er forut sin alder både språklig og motorisk :)

sniker fra juli: Jeg drakk på bursdagstur 6. november. Da var jeg 3 uker gravid. Jeg drakk hele helgen (vi var på reise). Det har gått helt fint! Hadde en fyllarunde med vesla som nå er 8 også. var vel 4 uker gravid da, og vi drakk skikkelig, på fest. også gått helt fint :p ingen fare :) De fleste har en slik opplevelse :)

Back
Topp