Alkohol

Marsspire<3

Forelsket i forumet
Hei :) noen som har noen tips til hvordan en kan takke nei til ett glass og to med vin uten å avsløre noe? :)

Jeg har brukt at jeg var sjåfør flere ganger, ellers har vi hatt fest hjemme. Da kjøpte jeg alkoholfri vin og helt oppi en vasket flaske med amarone , funket som bare det! Ellers kan du si at du går på pensilin og bør holde deg unna..

Jeg var ute med en masse folk igår (hjemmefest) å her ute er de veldig på sånn, jeg har sjåfør så du kan ga deg ett glass osv. Så jeg kjøpte like gjerne carlsberg sin alkoholfrie ll og bare rev av alkohifrilappen og drakk på deg å takket nei til alt jeg ble sputt om å smake og sa att jeg ikke liker å blande så mye :-) funket kanonbra og ingen merket noe, så parkerte vi bare bilen i nærheten så sa vi bare att sjåføren var her så gikk vi, (kjørte hjem selv) :-P

Bytt innhold eller bytt merkelapper, med ting som ligner på fargen eller lik flaske o.l. For å bytte lapper så legger du uåpnede flasker i varmt vann en liten stund, tar de av og bytter dem.
Ellers er det genialt med drinker hvor du bare dropper spriten i når du lager dem, eller har ei lita spritflaske e.l med vann, som du later som er sprit.
Men sjåfør er det letteste :-)
Sist svangerskap så ble mannen nesten tvunget til å drikke i ett selskap vi skulle i, fordi det var eneste måten folk ikke ville få misstanke. Vi bytter ofte på å være sjåfør, så så lenge han drakk, reagerte ingen på at jeg kjørte :-)

Får problem i dag, for skal ha vorspel og det kjem folk vi ikkje skal vite det. Orka ikkje tanken på alkoholfri øl eller vin.
Skal vere sjåfør, men det er dårlig unnskyldning aleine her (gåavstand)

Bytt innhold eller bytt merkelapper, med ting som ligner på fargen eller lik flaske o.l. For å bytte lapper så legger du uåpnede flasker i varmt vann en liten stund, tar de av og bytter dem.
Ellers er det genialt med drinker hvor du bare dropper spriten i når du lager dem, eller har ei lita spritflaske e.l med vann, som du later som er sprit.
Men sjåfør er det letteste :)
Sist svangerskap så ble mannen nesten tvunget til å drikke i ett selskap vi skulle i, fordi det var eneste måten folk ikke ville få misstanke. Vi bytter ofte på å være sjåfør, så så lenge han drakk, reagerte ingen på at jeg kjørte :)

Bytte flasker er en god strategi for meg, synes alkoholfri rose og hvitvin er ok. Den røde kan jeg holde meg unna...

Blir det virkelig så mistenkeliggjort dersom man takker nei til alkohol? Det synes jeg er litt skremmende.

Blir det virkelig så mistenkeliggjort dersom man takker nei til alkohol? Det synes jeg er litt skremmende.
I familien min, er jeg nestemann når det kommer til barn.. Alle andre har fått, og jeg og min samboer har kjøpt bil og hus så alle forventer at vi skal bli gravid snart. Prøver å holde meg unna familieselskaper pga det og at jeg er utrolig dårlig til å lyge. Tror hvis noen spør meg nå så smiler jeg bare :-) haha. Sist jeg var sjåfør fikk jeg spørsmålet med en gang "er du gravid?!?" Da var jeg ikke det, så det gikk greit. :-P

Ja det er helt forferdelig. Jeg har blitt avslørt flere ganger tidligere fordi jeg ikke har drukket. Og jeg har til og med brukt trikset med eplejus/alkoholfritt på vinflaske, men med én gang man da nekter å smake på andre ting så blir man avslørt. Det er da fryktelig sårt når man mister igjen og må fortelle folk man i utgangspunktet ikke ville at skulle vite noe om at det ikke gikk. Men folk tenker seg ikke om.

Jeg kan forstå at folk lurer, men man trenger jo ikke å stille spørsmål. Drar man antibiotikaløgnen er man jo nesten mer avslørt enn om man sier man ikke har lyst på :p

Jeg hadde heller latt være å dra på fest jeg da. Sagt at jeg var syk. Da slipper man alt styret.

Jeg kan forstå at folk lurer, men man trenger jo ikke å stille spørsmål. Drar man antibiotikaløgnen er man jo nesten mer avslørt enn om man sier man ikke har lyst på :p
Folk spør om alt mulig rart :p særlig når de drikker. Men synes mange går veldig over streken til tider. Det er jo direkte frekt :p forrige gang jeg ikke drakk hadde vi bare et vennepar på besøk, men da sa jeg at jeg ikke hadde lyst på alkohol. Da spurte de ikke mer faktisk. Det blir vel den + kjøre til fest som er løsningen heretter :) :p

Back
Topp