Alkohol?

Bkno1935862

Andre møte med forumet
Hei, har en 9 uker gammel baby som jeg kun ammer.
Har noen veninner som jeg gjerne vil ta et par glass vin sammen med til helgen.

Hvor lenge bør jeg eventuelt vente med å amme igjen? -

Last edited:
Tar du ett glass vin kan du amme etter 3 timer..skal du drikke ei flaske vin ville jeg ventet 12 timer.

Her er tulla 10 uker til fredag og jeg planlegger å ta ett glass vin om ikke lenge.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar du ett glass vin kan du amme etter 3 timer..skal du drikke ei flaske vin ville jeg ventet 12 timer.

Her er tulla 10 uker til fredag og jeg planlegger å ta ett glass vin om ikke lenge.

Okei, hva mener du om ikke så lenge? :) Er bare nyskjerrig, lurer på om jeg kanskje også bør vente litt lenger?

Har tatt et glass vin en gang etter mini sovna, da var han 7uker. Amma når han våknet 4 timer senere. Hadde en flaske pumpet melk i kjøleskapet tilfelle rottefelle :-)

Så lenge du ikke ammer før alkolholen er ute av kroppen så går det fint.

Men det er ingen vits i å pumpe seg for å få alkoholholdig melk bort. Melka inneholder den samme promillen som blodet.

Okei, hva mener du om ikke så lenge? :) Er bare nyskjerrig, lurer på om jeg kanskje også bør vente litt lenger?

Får besøk av en venninne neste helg, så da blir det ett glass - men kunne like gjerne vært i dag

Anbefalingene er å vente til etter 6 uker og det er det jo nå!Jeg tenker at du fint kan kose deg med noen glass nå

Har drukket et glass øl og et glass vin på terassen i Frankrike de siste dagene, etter at lille hadde lagt seg:) sover fra 8 til 04, og da er et glass ikke noe problem:) liker best å ha litt melk i kjøleskapet sånn just in case, selv om han har hatt denne soverytmen i mange uker nå..

Har drukket et og et halvt glass da hun var 7 uker:) begynte mens jeg ammet;) og ventet ca 3 timer. Har flere legevenniner som sier det er helt greit å drikke et glass og vente bare 2 timer. Men jeg har liksom aldri klart det før de er litt større og sover hele natta:) skal du drikke en del glass kan mini kanskje få flaske?

Venter 3-4 timer selv. Drikker vin av og til, bare 1 glass.Hun er 10 uker, tok første når hun var 6+5.

Men blir veldig mye mer uopplagt den påfølgende dagen ifht før graviditeten. Da merket jeg ingenting dagen etter ett glass

Søk på promillekalkulator på google! Da kommer det opp en kalkulator hvor du skriver inn din vekt, hva og hvor mye alkohol du har/planlegger å drikke så kommer det opp hvor mange timer det går før din promille er 0 igjen :)

Lillegutt 5/3-14 <3

• Liker
Reactions: lou
Back
Topp