Alkohol

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg har så lyst på et glass vin. Men tør ikke enda pga melken. Er det noen av dere som har begynt å unne dere noe godt i glasset? Isåfall, hvor lenge venter dere med å amme/pumpe etterpå?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Så lenge du har alkohol i blodet er det også i melka.

Jeg vet det er mye uenighet i dette, men slik ser jeg på det;
Om babyen er over 6 uker gammel, frisk og legger på seg og man har lyst å unne seg en enhet alkohol til feks julematen, inneholder melka så lite alkohol (promille, ikke prosent) at man ikke trenger å tenke på pumping. Jeg kommer ikke til å vente/pumpe om jeg velger å ta en øl til lutefisken eller et glass vin til ribba. Skal man ut på julebord å drikke seg dritings har man ingenting i nærheten av babyen å gjøre før man er edru.

Enig med sphynx...:)
Har dog enda ikke drukket en dråpe, men så er det heller ikke noe jeg lengter etter...:) Klarer meg fint uten liksom, mye godt alkoholfritt også syns jeg..også elsker jeg uansett julemust og eplemost om julen;):D

Det kan nok bare vente. Har ikke drukket noe på et år. Har kost meg for det :-) liker ikke tanken på at lillemor skal få det i seg. Et glass til maten skader nok ikke. Men er enig med deg Synnøve at det er mye godt alkoholfritt :)
Vin til maten er greit, men rus og barn hører ikke sammen.

Drikker fint Munkholm og ammer med god samvittighet :p Skal nok nyte ett glass vin eller en øl når snuppa finner det for godt å ta natta litt før kl 23-01 ;)

Man kan drikke en enhet (et glass vin) og vente tre timer uten noe problem. Jeg har ikke gjort det, men det er fordi at sønnen min sover ikke så lenge enda.. Jeg tenkte på pumpe så jeg kan drikke til nyttårsaften da. Det blir første gang at jeg drikker etter graviditeten :D

<3

Back
Topp