Alkohol

veienerlang

Elsker forumet
Drikker dere alkohol mens dere venter? Jeg er på dag 2 i syklus nå, skal starte behandling i morgen med elonva. Er det risikabelt å ta seg litt vin/øl når man er begynt medisineringen evt før?

Hei!
Jeg drikker ikke alkohol når jeg går på medisiner.
Skal selv begynne på elonva en av de nermeste dagen, så tør ikke ta meg et glass i tilfelle mens kommer og må starte opp dagen etter:)
Klinikken sa jeg ikke skulle drikke når jeg hadde langtregime regner med det samme gjelder for kort(?)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Opp til hver enkelt sikkert... Jeg har avstått fra alkohol under forsøk. Det er så mye som står på spill synes jeg. Vil ikke at det skal være grunnen til atvi ikke lykkes med det vi ønsker oss mest av alt... :) Men det er hva jeg gjør, du må kjenne litt på det selv.

Har ikke fått beskjed om å ikke drikke, kanskje di regner med at man ikke gjør det? Jeg tror jeg har kort regime, skal ta elonva i morgen, orgalutran på dag 6, ultra dag 9 å mulig noen dager på puregon etter den.

Jeg ønsker jo å leve mest mulig normalt frem til uttak, for etter det så er det det eneste jeg tenker på å blir veldi sliten av det. Men hvis alkohol kan ødelegge medisinen så griller jeg ikke. Er ikke nødt å drikke heller, men er ferie, mye som skjer i byen å det er godt å slappe av med et glass på kvelden når ungene er i seng.

Høres ut som kort. Ser ut som vi har samme opplegg. Skal også ha orgalutran og evt puregon. Jeg fikk iallefall beskjed om å holde meg unna alkohol de tidligere forsøkene mine. :)

Rart hvor ulike beskjeder det gis.
Jeg fikk t.o.m beskjed om at jeg kunne drikke etter innsett og fram til test bare jeg ikke drakk meg full. Kunne ikke fallt meg inn!!

Jeg hadde litt alkohol (1 øl, 1 glass champis og 1 ice) på onsdag når jeg begynte på medisiner. Skal ikke røre mer om det er det de anbefaler.
Ikke verdt å risikere noe.

Lengter etter å bli gravid ♥

Hvor hører dere til da? Jeg er på medicus. Hvis man tenker på hvis man hadde kunnet blitt gravid på vanlige måten å ikke var prøvere, så blir jo veldi mange gravide etter fest. Hadde ikke planer å drikke meg full, var bare for kosen sin del.

Kan lese på felleskatalogen eller i pakningsvedlegget. Kanskje det står noe der(?)

Jeg har levd som gravid fra medisinstart - men mulig det er å overdrive.. Tror ikke noen har sagt noe om det egentlig. Vil bare gjøre alt helt riktig, men det lureste er sikkert å leve så mye som mulig som vanlig.

Jeg lever som normalt fram til innsett, om det er å ta noen glass vin så får så være. Så lenge de ikke sier noe så gjør jeg det tror jeg

Huff, nå ble jeg sååå usikker. Skal i bryllup i morgen, å under middag og fest hadde jeg lyst å kose meg med vin og litt øl. Sprayer jo :(

Huff, nå ble jeg sååå usikker. Skal i bryllup i morgen, å under middag og fest hadde jeg lyst å kose meg med vin og litt øl. Sprayer jo :(
Jeg skal i bryllup når jeg sprayer. Jeg skal ta meg litt vin. Tenker at det kanskje er litt verre når man setter hormonsprøyter.

Jeg har spurt flere leger, og fått svar at det ikke har noen betydning med et glass eller to før uttak. Etter innsett er selvfølgelig noe helt annet!
Jeg har derimot følt meg så dårlig av hormonene at jeg ikke har hatt lyst på så mye alkohol. Under siste forsøk var jeg derimot på julebord, og drakk to glass vin, noen få dager før uttak :-)

de sa til meg i porsgrunn at de anbefaler ikke å drikke mens man går på medisiner, men det er ikke dokumentert at det har virkning ( er vel ingen som tør å gjøre det) så jeg holder avstand!

de sa til meg i porsgrunn at de anbefaler ikke å drikke mens man går på medisiner, men det er ikke dokumentert at det har virkning ( er vel ingen som tør å gjøre det) så jeg holder avstand!

Og Porsgrunn sa jeg kunne drikke etter innsett. Synes det er litt skremmende at det gis så ulike beskjeder og til og med på samme klinikk :confused:

Lengter etter å bli gravid ♥

Holder meg unna når jeg går på medisiner, men nå er ikke jeg den som er så veldig glad i å drikke.

Tror jeg fikk nok i mine tenår :P

--------------------------------
☆ vår tur snart?? ☆

Merkelig at alle får så forskjellige svar, jeg spurte om det samme på torsdag når jeg var hos hausken. Og de sa at jeg fint kunne drikke noen glass hvis jeg ville (skal ha kort protokoll) men trengte liksom ikke drikke meg dritings :)

Appen <3

Back
Topp