Alkohol...

siiiv

Forelsket i forumet
Heisann:) he bere et lite spørsmål ej...
Ej he lest at an kan drikke ei øke eller et glass vin å amme 3 tima etter på, e d 3 tima etter siste sup eller 3 tima etter du he beynnt å drikke den? Å ka e ei øl, som i dl?
Å så lurte ej på om visst ej koka opp vatn( for å få d sterilt) kjøle d ned så blanda ut vatn å nan, kan ej da varme d opp i jen?
Ellers så jenge d bere bra me oss her;) Mille blir 2 mnd den 7 å store jenta vår blir 4 år no den 11, tida jenge så fort å ej kunne ønske d fantes pause knapp:)

Kan ikke svare ang alkohol spørsmåle ditt... men vil si at det beste er å være totalt avholds om man ammer.

Når det gjelder å varme kaldt kokt vann går det an om man varmer i vannbad eller ve å ha varmt kokt vann (enten nykokt eller kokt vann på termos). Ikke varm vann som babyen skal ha i mikroen!!! Mikro gjør at vannet får kjempe dårlig kvalitet!! Gjelder mme blandet i kokt vann og... vi har altid kaldt kokt vann i kjøleskap som vi bruker til å lage melk, grøt og lunka vann til babyen. Lager og hver kveld eller morgen kokt vann med malt på termos som vi bruker til å lage mme.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det med alkohol er jo et litt vanskelig tema. De anbefaler jo at man er totalt avholdende, men jeg tror ikke et lite glass kan være skadelig... Særlig hvis man drikker langsomt og lar det gå litt tid. Håper ikke mange ble provosert nå.

Regner med det er ca 3 timer etter den er tom, men dette kommer jo an på forbrenningen din og hvor sterk vinen/ølen er. Og hvor mye man drikker, selvsagt. Når alkoholen er ute av kroppen din, er også melka "klar". Har forstått det slik at det uansett er lite av alkoholen som kommer over i melka, men man må jo såklart vente noen timer.

Har tenkt på å ta meg et glass vin selv jeg, men pga at lillemann spiser ganske hyppig til tider, så har det blitt med tanken, men ser ellers ikke noe problem med å ta seg et glass.

Nå på lørdag skal jeg i bursdag til en venninne, og da skal jeg jaggu kjøpe meg en HEL flaske ;) Jeg har planer om å amme før jeg går, også får pappaen ta kveldsstellet og flasken på natten :)

Det med alkoholen... Kroppen kvitter seg med 0, 15 promille i timen etter man har sluttet å drikke. Altså om man har 1, 5 i promille må man vente til dagen etter med å amme.
Så om man skal drikke, og ikke vil at ungen skal få i seg alkohol, burde man pumpe å spare opp. For så å pumpe gjevnlig på natten for å få ut alkoholen. Då lenge den er i kroppen er den i melken :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hm, takk for litt forskjellige svar... Me ho første så holdt ej me alltid 12 tima etter ej drakk siste glass vin å til ej amma i jen, da fikk ho morsmelken så ej hadde pumpa opp på forhand til ej va klar for å amme i jen.
Synst ikke folk ska bli provosert over at folk spør om sanne ting, hadde vør verre om an bere drakk å amme etter på fordi an ikke helt viste...
Ej he lest at vist an drikke et glass vin eller øl så kan an amme etter 3 tima, men va litt usikker på om d va fra siste sup eller fra an beynne:)
Synst så lenge ungen he d bra enten me flaske me nan eller morsmelken på flaske så skada d ingen at mor teke sej et lite glass me vin eller øl:) du så sku på venninne besøk i helga, kos dej masse:) ej ska i utdrikkings lag den 20, da ska snuppa vêr me farmor å mor ska kose sej me ei heile flaske vin sjøl :)

Det er ikke noe vits i å pumpe ut å kaste med mindre du har spreng :)

Til meg sa de på sykehuset at jeg måtte vente til jr var 6 uker før jeg drakk. Og da at det burde gå så lenge mellom jeg drakk glasset med vin eller ølen at blodet er fritt for alkohol,

Når blodet er rent er også melka det.

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

Back
Topp