alkohol....

87milla

Betatt av forumet
Jeg har en pappa som er alkoholiker... han har vært det siden jeg var 15-16 år.
morfar var også alkoholiker og da jeg og søstrene mine var små "skjermet" mamma og pappa oss fra han.

Jeg har en datter på 4 måneder... bør jeg gjøre det samme?
Jeg tør ikke la henne overnatte der når den tiden skulle komme. bør jeg si noe om dette?

noen som er i samme situasjon?

Jeg har også en pappa som er alkoholiker,og en farfar som var det samme..
Kjenner meg veldig igjen..
Bortsett fra at jeg og mine søsken ble ikke skjerma så veldig mye..

Jeg kommer ikke til å la sønnen min sove hos han..
Aldri i verden...
Jeg kommer nok også til å være åpen med sønnen min ang dette...ser ikke noe poeng i å ikke være det..

Min mor var alkoholiker og jeg hadde aldri latt mine barn overnatte der. Men for meg er ikke det en problemstilling lenger..

godt å høre at jeg ikke er alene om det...
jeg har snakket masse med samboeren min og lille my kommer nok ikke til å sove der så lenge han drikker.
skulle bare ønske han kunne skaffe hjelp og bli edru så han kan bli en del av livet hennes.
De som har betyd mest for meg er farmor og farfar, synd lille my ikke får oppleve det...

Hei. Jeg har vokst opp med besteforeldre som var alkoholikere. Mamma satte seg ned i fullt alvor og så at dersom hun fikk vite at de hadde drukket når jeg var der på besøk ville de aldri mer få se meg... Fungerte ekstremt effektivt...

"mammaen" min er alkoholiker. Kommer aldri til å la mine barn overnatte der. Så det skal ikke du heller gjør!

Jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring da.
Jeg har en bestefar som er alkoholiker. Tørrlagt nå.
Pappa har ikke hatt noe god kontakt med han etter at bestefar og farmor skilte seg da pappa var 4-5 år gammel, pga. alkoholen. Og dette har jo da også "gått utover" oss barnebarna. Vi har sett bestefar og hans kone 1-3 ganger i året oppigjennom, og det ser jeg nå på som veldig trist.
Jeg har aldri sett min bestefar full, og det ville aldri hans kone ha tillatt dersom vi hadde hatt et forhold heller.
Jeg syns det er synd at ikke vi har fått bygget et forhold bare fordi ikke pappa hadde det til ham! Jeg sliter litt med det idag, så både jeg og min søster har et litt anstrengt forhold til bestefar og hans nye familie.
Så mine tanker er at du bør prøve å la de ha et barnebarn/ besteforeldre forhold så langt det lar seg gjøre.
Men det er bare mine tanker. Alkoholikere er like forskjellige som vi andre er, så hvordan din pappa er i forhold til min bestefar, det vet jeg jo ikke.
Lykke til uansett emoticon

ikke tenk på at; han må jo få bli kjent med barnebarnet sitt" eller "ungen min må jo få bli kjent med bestefaren sin", bare hold barnet unna så lenge faren din er en alkoholiker.... du aner ikke hvor mye skade en kan ta av bare EN uheldig episode!

tusen takk folkens :) de får nok et forhold til hverandre men med begrensninger. hu får heller overnatte hos tanter og onkler :)

Back
Topp