alkohol

tinuzz

Elsker forumet
hei alle sammen..Jeg blir så frustrert av og til om folk som er gravide,når de sitter å sier at de gleder seg til å drikke igjen.det første de skal gjøre når de har fødd er å drikke,jeg blir så irritest,er jo ingen vist å få barn vist det første man skal gjøre når du har fødd barnetmer å dra på fylla..Hadde ei venninne som fikk en unge på en lørdag,lørdagen etter møtte jeg henne på byen,ho hadde savnet alkoholen så..ho mistet oxo melka etter 3 uker fordi ho hadde drukket for mye.. jeg savner ikke alkoholen litt en gang,gleder meg bare til prinsessa mi skal komme ut så jeg kan bruke all min tid på henne...

Hva mener dere?

ORIGINAL: Dollface©

jeg tror det tilfellet du beskriver her er ganske så ekstremt..
flertallet av bv's brukere rekker uansett ikke å dra på fylla før de blir gravide igjen [:D][:D][:D][:D]

men jeg hadde ikke orka å gå ut 1 uke etter fødsel gitt...

Hehe - hvem sikter du til [8D]

Neida.. Fylla har aldri frista meg[&:] [:D] Kall meg merkelig om du vil[8D]

Det synes jeg var litt overdrevet...hadde ikke jeg fått meg til å gjort...men jeg kan skjønne at man savner å ta en øl eller et glass vin inntil maten noen ganger...men det er liksom ikke det første man gjør etter å ha født, dra på fylla ute på byen..æsj nei..[:'(]

Hmm.. Når jeg var gravid gledet jeg meg til å drikke ja. (jeg ble 18 mens jeg var gravid og gledet meg til å ta en skikkelig fest)[;)]

Jeg mistet melka etter 3 uker (fikk tette malkeganger fler ganger osv osv) Og var ute på byn 3 eller 4 uker etter fødselen og fester annenhver helg. (pappan er hjemme med minsten annenhver fredag) Da drar jeg fra han når han har lagt seg (20.00) og kommer hjem innen han har våknet på morran.

Folk kan si hva de vil, men jeg er BÅDE mamma og ungdom så velger å gjøre litt at hvert[;)]

Jeg må si at jeg gleder meg masse til sommeren. Da skal vi på hytten. Og bare sitte på terassen der med en deilig kald øl i hånden Det skal bli så deilig.Ser frem til det.

det er som er så fint med denne verden er at alle har foskjellige meninger. Hadde vært utroli kjedelig om alle var enige i alt

Hadde jeg vært en som festet og gikk på byen, kunne jeg glatt gått på byen en uke etter fødselen, nå sist. Jeg hadde fest hjemme, da, men selvsagt uten alkohol, vi er total-avholds uansett, men jeg var voldsomt frisk etter siste fødselen min.

Klart man ikke skal legge livet sitt på hylla fordi man får et barn, det er viktig å ikke glemme seg selv, at ikke alt her i livet bare skal dreie seg om barnet, men jeg synes det er litt egoistisk å gå å drikke i bøtter og spann den første tiden, så det resulterer i at man mister morsmelka, det er jo viktig for barnet å få i seg den....Og kan man ikke tenke såpass langt er man ikke klar for å få barn i utgangspunktet føler jeg da...men alle har vi våre meninger om ting [;)] 

Jeg kan ikke si jeg har savnet alkoholen nei. Det tilfellet der, var ekstremt ja! Jeg har ikke rørt alkohol siden november 2005, så til helgen skal jeg med god samvittighet ta meg et glass rødvin, mens Emma er hos tante og onkel.[:D]

Kanskje litt ekstremt det der[;)]

jeg har aldri vært en person som er på byen eller som liker å drikke,,,,så jeg savner det aldri[;)]
 koser meg mye mere med å gå ut å spise en god middag, kino eller venner på besøk og kose oss sånn...
enten sammen med venner eller min bedre halv del[:D]

uff hadde ikke klart å komme meg ut på en lang trilletur etter 1 uke engang, så noen bytur hadde det hvertfall ikke blitt.

Nei savnet ikke alkoholen i det hele tatt da jeg var gravid, og var ikke det første jeg tenkte da jeg var ferdig heller. Men nå er det greit å ta seg en fest innimellom.

Vet om en som gjorde det også. Skjønner det ikke for etter en uke blødde jeg masse enda og hadde forsatt litt problemer med og gå og puste. Ville heller brukt tiden på babyen min de første ukene!

ORIGINAL: tipp

Jeg må si at jeg gleder meg masse til sommeren. Da skal vi på hytten. Og bare sitte på terassen der med en deilig kald øl i hånden Det skal bli så deilig.Ser frem til det.

det er som er så fint med denne verden er at alle har foskjellige meninger. Hadde vært utroli kjedelig om alle var enige i alt
Må bare si at jeg ikke synes det er noe gale i og glede seg til og ta seg en øl! Men og fly rett ut og feste igjen synes jeg er litt egoistisk.

Helt enig med deg! Venninna mi gleder seg til å reise på fest igjen sammen med meg.....Hmmm....Hun burde jo glede seg mer til å få ut denne ungen og kose seg med den!!

ORIGINAL: 2-barnsmor-22

Helt enig med deg! Venninna mi gleder seg til å reise på fest igjen sammen med meg.....Hmmm....Hun burde jo glede seg mer til å få ut denne ungen og kose seg med den!!

Hmm tror det er veldig forskjellig det der. Når man ikke kan gjøre noe tenket man jo ofte på det[;)] F.eks. Når man er gravid kan man ikke drikke og da tenker man jo på det. Jeg kan ikke ksjønne hvordan noen IKKE kan glede seg til en fest etter 9mnd uten noe, men som sagt alle er forskjellige[;)] Jeg er veldig gla for at jeg liker en god fest og klarer å få til det[:D]

Back
Topp