Alkohol tips!

FruFrøken

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Himmelbarn
Vi er på hytta i påska med barn og venner. Jeg er glad i et glass vin til kvelds på hytta, så at jeg ikke skal drikke blir veldig gjennomskuelig:rolleyes:
Vi har skylt utav ei gammel vinflaske og funnet en juice som virkelig ser ut som rødvin!:hilarious:
Det lille glasset var bare for å teste fargen:hilarious:

Vedlegg

• D0C87295-6838-42CD-9321-06EA19D0CFB9.png
    D0C87295-6838-42CD-9321-06EA19D0CFB9.png
    9,7 MB · Visninger: 85
Det var en veldig lur idé!
Ellers går det an å bytte korker på glassflasker som øl for eksempel. Da kan man helle alkoholfri oppi alkoholflaskene og så ser det helt likt ut! Og ingen som aner noe hvertfall når du åpner en ny (alkoholfri) øl siden det er originalflaskene :woot:

Er det noen som har prøvd alkoholfri vin? xsmile9
kjøpte en flaske her om dagen, men så etterpå at det sto 0,05%:schocked028

Heldig du som liker øl :DFins det alkoholfri cider tro?Skal prøve meg på tipset til @FruFrøken tror jeg, siden jeg blir tatt på fersken hvis jeg takker nei til et glass rødvin:bom

Heldig du som liker øl :DFins det alkoholfri cider tro?Skal prøve meg på tipset til @FruFrøken tror jeg, siden jeg blir tatt på fersken hvis jeg takker nei til et glass rødvin:bom

Det er en stor fordel å like øl når man skal drikke det, både med å uten alkohol :hilarious:
Mener der finnes alkoholfritt cider, men er ikke helt sikker :smiley-ashamed004

Det er en stor fordel å like øl når man skal drikke det, både med å uten alkohol :hilarious:
Mener der finnes alkoholfritt cider, men er ikke helt sikker :smiley-ashamed004
Skal se om jeg finner, da kan jeg skjule det gjennom påsken og flere bursdager på rekke og rad de neste ukene :angelic:

Er det noen som har prøvd alkoholfri vin? xsmile9
kjøpte en flaske her om dagen, men så etterpå at det sto 0,05%:schocked028
De fleste alkoholfrie drikker som etterligner alkoholholdige drikker inneholder en mikroskopisk prosent, men det er helt ufarlig å drikke. Du klarer ikke drikke nok i mengde til at det kan ha noe å si så kos deg meg den vinen :happy:

kilder: https://www.vinmonopolet.no/content...-og-amming/alkoholfritt-trygt-promille-gravid

https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_drikke_alkoholfritt_ol

Last edited:
Jeg synes det finnes mye gode alkoholfrie alternativ.
Blanc 1664 alkoholfri øl er veldig god, smaker nesten likt som vanlig.

ellers er denne musserende vinen også veldig god ;)

Vedlegg

• DB09AF5C-5D20-4898-92A8-6814F50211A0.png
    DB09AF5C-5D20-4898-92A8-6814F50211A0.png
    810,5 KB · Visninger: 12
Å finne en god alkoholfri rødvin er håpløst!!
Da drikker jeg heller juice! :hilarious:
Øl synes jeg er godt i sommersola, det smaker omtrent det samme synes jeg:angelic:

Jeg hadde samme problem da jeg skal på hytta med hele familien min. Vi har bare fortalt alle det. Det er helt unaturlig for meg å ikke drikke vin på kvelden og jeg gidder ikke lure alle sammen i tilfelle jeg skulle miste.

En av søstrene mine prøvde å lure oss et år med å bytte etiketter på ølflaskene, det funket overaskende bra men hun glemte å gjemme tablettene sine så vi fant det ut alikevell :hilarious:

Har et vennepar vi besøker nesten hver helg og koser oss med noen cider eller litt vin med, så her må det bli hvitvin helt over på annen flaske tror jeg, for ikke å bli busted!

Jeg synes det finnes mye gode alkoholfrie alternativ.
Blanc 1664 alkoholfri øl er veldig god, smaker nesten likt som vanlig.

ellers er denne musserende vinen også veldig god ;)

Jeg har testet ut ganske mye alkoholfritt, og synes denne er det beste av alt. Her drikker jeg enten den eller øl. Mye godt alkoholfritt øl også.

Rødvin styrer jeg unna etter en skikkelig bom på en pinot noir-vin som ikke smakte i det hele tatt. Fikk en følelse av å ha hentet ei åpnet flaske som hadde stått på benken litt for mange dager :hilarious:
Det finnes en og annen OK hvitvin, men de er gjerne veldig sukkersøte.

Jeg smakte en «cider» fra Mester grønn også i påsken, tror det var eple og bringebær smak. Den var også veldig god, smakte rød bulmers ❤️

Back
Topp