Alkohol til 16 åringen

En tråd i 'Livet med barn fra 5 år og oppover' startet av doublemay, 23 Aug 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. doublemay Forelsket i forumet

Jeg kjøper øl til datra på 16 når hun skal på fest, det er mye bedre en at hun drikker alt mulig rart som er der istede.
    Er dere ikke enige?

2. Kengu Forumet er livet VIP

Joda , server gjerne til vennene også så vet du hva de får i seg også ;)

3. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Helt uenig. Det heter langing.

• Enig Enig x 2
  4. K+N=ML Forumet er livet

Jeg skjønner tanken din, om at da vet jeg hvertfall hva ho drikker. Og for noen er kanskje det sant. Det kommer an på ungdommen. Men er du 100% sikker på det med ditt barn?
    Mange drikker det de får med seg og det de får tak i.
    Også er det jo ulovlig da, for å ikke snakke om det.
    Så nei, jeg kommer ikke til å gjøre det.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  5. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

Ungdommer drikker uansett, så jeg tenker foreldrene får ta den avgjørelsen selv.

• Liker Liker x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
    • Nyttig Nyttig x 1
  6. Kengu Forumet er livet VIP

Å servere alkohol til 16 åringer er helt uaktuelt uansett , når de er 18 kan det hende jeg kjøper

• Enig Enig x 3
    • Morsom Morsom x 2
    • Liker Liker x 1
  7. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Mange ungdommer havner i ubehagelige situasjoner i fylla. Risikoen for å oppleve forskjellige episoder de ikke er stolt av i ettertid, krangling og vold, seksuelle opplevelser man angrer på, og ulykker og skader, øker ganske bra når unge drikker alkohol. At mye av det som skjer på fest dokumenteres og deles kan gjøre situasjonen enda verre. Når du som forelder sender med mindreårige alkohol på fest sender du et signal om at det er helt greit for dem å drikke. Det de får med av foreldre eller eldre søsken kommer ofte i tillegg til det de blir servert på fest. Det er ulovlig å lange. Jeg kommer aldri til å kjøpe noe som helst alkohol til mindreårige.

• Enig Enig x 1
  8. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

IMG_7133.jpg IMG_7134.jpg IMG_7135.jpg IMG_7136.jpg

• Liker Liker x 7
  9. doublemay Forelsket i forumet

Langing når jeg er mora?

10. doublemay Forelsket i forumet

Det er ditt valg og jeg tar mitt valg :)

11. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Ja, det er langing å gi alkohol til mindreårige. Har ingen ting å si om du er mora, søstera, naboen eller en ukjent. Det er ikke lov!

• Enig Enig x 2
    • Liker Liker x 1
  12. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

IMG_7137.jpg

• Liker Liker x 3
  13. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :) Junilykke2018

Absolutt ikke enig. Det er for det første ulovlig, og for det andre drikker de fleste ungdommer alt mulig rart, i tillegg til det de har fått med hjemmefra.

• Liker Liker x 5
    • Enig Enig x 1
  14. doublemay Forelsket i forumet

Vi prøvde å si nei til drikking i begynnelsen. Men kunne jo ikke nekte henne å være med venner heller da akkurat. Og de gikk jo på fester. Og så mye skummelt som det er på gata syntes jeg det var bedre å sende med henne så vet jeg at hun er trygg der i allefall.

15. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Ja, jeg velger å gjøre valg ut i fra hva som er lovlig og etter hva forskning sier. Du gjør uansett noe ulovlig. Forskning viser at det de får med seg av alkohol hjemmefra kommer i tillegg til det de får ute. De som har med seg hjemmefra drikker derfor mer på fest.

16. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Vel. Mamma kjøpte rusbrus til meg når jeg var 16. Jeg drakk ferdig rusbrusen og drakk både hjemmebrent og polsprit etterpå. Spiller ingen rolle om man kjøper noen øl eller ikke. :p alle smaker av alle uansett.

• Liker Liker x 1
  17. Kengu Forumet er livet VIP

Jeg drakk forøvrig ikke annet enn det jeg tok med hjemmefra

18. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Ja. Det er langing og det er helt ulovlig. Og straffbart.

• Liker Liker x 3
  19. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :) Junilykke2018

Jeg har en sekstenåring, og jeg nekter henne ikke å drikke alkohol. Men jeg bifaller det heller ikke, og jeg forsyner henne i hvert fall ikke med alkohol.

Jeg har vært natteravn såpass lenge at jeg vet at det er fryktelig naivt å tro at barnet kun drikker det mor/far sender med hjemmefra.

• Liker Liker x 4
    • Enig Enig x 1
  20. Cosacita Forumet er livet

Skjønner tankegangen, men ikke noe jeg kommer til å gjøre. Kan like greit kjøpe marihuana også da, om ungen kommer borti det, slik at en vet det er reint og ikke tilsatt ørten skumle stoffer. :p
    Skal heller prate med ungene mine om alkohol og fylla. Tror vi foreldre aldri kommer til å finne en fasit for å ikke få ungene til å drikke før 18 år, så da kan de like greit ha litt kunnskaper om det.

• Liker Liker x 2

Del denne siden