Alkohol: seminar med jobben og jentekveld hjemme

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Skal reise på tredagers seminar med jobben hvor måltidene er inkludert. Tenker hvordan jeg skal unngå å vise at jeg ikke drikker...

Har også lyst til å organisere en jentekveld hjemme hos meg da det er enge siden vi traff hverandre. Lurer på om jeg skal gå for bare te, kaffe og kaker. De fleste må jo kjøre uansett.

Hva gjør dere? Unngår dere å ta initiativ til slike samlinger for 2 uker på vei?

Syns du skal prise på med jentekveld jeg, og f.eks. servere kaker og kaffe/te. Syns ikke man bør la være å invitere til sosiale sammenkomster bare fordi man ikke ønsker å avsløre graviditeten enda. Ved å invitere selv, så kan man legge til rette slik at det blir alkoholfritt, og da på en slik måte at det blir naturlig og man da slipper masse spørsmål :)

Selv var jeg på utdrikningslag en uke etter IKM. Var for enter en del drikking, men klarte å unngå spørsmål om jeg drakk ved å gå i baren selv å kjøpe drikke. Da kunne jeg kjøpe alkoholfritt uten at de andre merket det. Og utover kvelden når vi skulle sprette det vi selv hadde kjøpt, så hadde jeg med en flaske cider kjøpt på polet og hadde flasken i sekken/veska. Tok den bare diskret opp når jeg fylte glasset. Når jeg fikk spørsmål om hvor mange % det var svarte jeg bare 4 og stappet den raskt ned i veska igjen :joyful:
Ingen som kommenterte eller spurte noe.

I forhold til jobbturen tenker jeg at du bestille selv i baren når de andre ikke er rundt deg. Evt. i forhold til måltidet, se om du klarer å få to ord med servitøren på egenhånd hvor du forklarer situasjonen og avtaler at de bare serverer deg alkoholfritt uten å kommentere/spørre deg ved bordet?
Er ikke så lett det sosiale, når man opplever at det er en viss forventning i forhold til inntak av alkohol.

Hvorfor må det alltid være alkohol med i bildet, tenker jeg. Inviter kg dra på tur. Kos deg uten alkohol. Du skylder ingen en forklaring

Å invitere til te, kaffe og kaker høres genialt ut! Sosiale settinger meg alkohol på jobben er vanskelig. Husker godt det fra sist. Trodde jeg skjulte det godt, men samtlige visste om graviditeten før uke 12 :rolleyes: Heldigvis en godt oppdratt gjeng som ikke kommenterte noe.

Å invitere til te, kaffe og kaker høres genialt ut! Sosiale settinger meg alkohol på jobben er vanskelig. Husker godt det fra sist. Trodde jeg skjulte det godt, men samtlige visste om graviditeten før uke 12 :rolleyes: Heldigvis en godt oppdratt gjeng som ikke kommenterte noe.

Det må være deilig da! Jeg var på jobbseminar en gang, og lot være å drikke fordi jeg var så svimmel på den tiden (hadde låsninger i nakken) og samtlige maste om at jeg sikkert var gravid osv! Jeg sa at nei, det er jeg ikke, men jeg er veldig svimmel og vil ikke føle meg enda mer ustø! Men ingen trodde på meg! Ble så sykt forbannet

Det må være deilig da! Jeg var på jobbseminar en gang, og lot være å drikke fordi jeg var så svimmel på den tiden (hadde låsninger i nakken) og samtlige maste om at jeg sikkert var gravid osv! Jeg sa at nei, det er jeg ikke, men jeg er veldig svimmel og vil ikke føle meg enda mer ustø! Men ingen trodde på meg! Ble så sykt forbannet
Så kjedelig! Synes det skal være helt opp til den enkelte om de vil drikke. Og fortelle om de er gravid.

Så kjedelig! Synes det skal være helt opp til den enkelte om de vil drikke. Og fortelle om de er gravid.

Ja enig! Syns det er tragisk at enkelte ikke klarer å la være å mase om at noen er gravid bare fordi noen ikke drikker! Det finnes nok en million grunner til hvorfor man ikke drikker.. menn får jo aldri det spørsmålet [emoji23]

Back
Topp