Alkohol rundt barnet

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
hvor mye synes dere det er OK at andre drikker rundt barna deres? Merker at folk synes jeg tolerer veldig lite, synes ikke barn og alkohol hører sammen i det hele tatt... Havnet i rn diskusjon i går hvor folk mente jeg var hysterisk som mener mannen ikke kan ta en 6-pack øl og så komme hjem og passe babyen på fem uker :wideyed: hva mener dere..?

Et glass vin til maten eller en øl i sola syns jeg er helt greit, men man drikker ikke en six- pack og passer barna nei! Iallefall ikke en liten baby som er så sensitiv på lukt!

Helt enig, dessuten merker barna at vi drikker og er annerledes lenge før vi føler oss brisne selv, så mer enn et par glass synes jeg man får vente med til man har barnevakt for eksempel..

Veldig enig med deg!

hvor mye synes dere det er OK at andre drikker rundt barna deres? Merker at folk synes jeg tolerer veldig lite, synes ikke barn og alkohol hører sammen i det hele tatt... Havnet i rn diskusjon i går hvor folk mente jeg var hysterisk som mener mannen ikke kan ta en 6-pack øl og så komme hjem og passe babyen på fem uker :wideyed: hva mener dere..?

Enig med deg.

Her har vi festet mye som single både mannen og jeg, men i prøvetiden og som småbarnsforeldre har vi et helt annet syn.

Mannen har drukket en gang på over ett år og det var i oktober :joyful:. I tillegg var det jeg som overtalte han til å dra ut med en kompis og sa han bare skulle slå ut håret.

Det er greit nok en gang i blandt med barn og, men han hadde ALDRI fått ansvaret for småtten!!

Vi prioriterer nok andre ting en alkohol ved fritid. Vi har såpass mange interesser og skal vi drikke får vi jo aldri gjort det som er VIRKELIG gøy.

Feks er mannen ute og flyr nå! Virkelig koser seg i sola! Jeg fikk sove hele SEKS timer, i intervaller, men likevel. Meste jeg har sovet på tre uker. Var supergodt!

Ikke hør på at ANDRE syns du er hysterisk!!! DU setter grensene for ditt barn, selvfølgelig sammen med din mann, men hvordan KAN folk forsvare rus + spebarn?

Her mener jeg at mer enn en øl er rus. Så snart man kjenner virkningen er det rus, det kjenner jeg etter mer enn en enhet.

Har ikke no imot at man tar en øl/ett glass vin når ungen blir større, men når de er nyfødte og baby, så er det null alkohol synes jeg. Pappaen synes også det er greit å la være å drikke øl når de er så små, heldigvis! Og når de er blitt større, så er det dusjing og pussing av tennene før han legger seg på et annet rom enn ungen. Folk må bare mene at man er hysterisk, men heller det enn at det skal skje noe med den lille når man er klar over eventuelle konsekvenser.

Isåfall er eg hysterisk ilag med deg. Passe en nyfødt baby etter 6 øl? Håpe virkelig ikkje fleirtalet meina at det er innafor. Gubben her blir brisen etter 3.

Passe baby etter 6 øl??? Gubben min er kjempefull etter 6 øl og virkelig ikke vært i stand til å ta vare på et barn, stort eller lite. Så det hadde aldri skjedd her.
En av oss har kunne tatt oss en boks øl eller cider når storesøster har vært hjemme eller når vi har vært borte, men ikke mer. Og en av oss skal alltid være edru og kjørbar når barna er i nærheten. Hva andre drikker kan vi ikke legge oss opp i, men vi aksepterer ikke at noen drikker seg fulle i huset vårt når barna er hjemme og vi forventer at ingen gjør det om barna ligger over der. For storesøster er redd fulle folk og folk som blir "rare".

Nei 6 øl! Kanskje 1 men når er litt større... Kan godt ta ett glass når ungene er lagt og sovnet ... Men ikke mye mer enn d!
Drikker aldri når barna er våkne heller.

Vi har som regel at det alltid skal være en person som har ansvaret for barna som skal holde seg edru, helt edru! Det gjelder besteforeldre også, når de skal passe så får de ble enig om hvem som skal ikke ha vin til maten osv. Alkohol er ikke noe man MÅ ha så jeg er mer en gjerne hysterisk på det :-)

Om jeg eller mannen er alene med barna drikker vi ikke i det hele tatt. Er vi begge hjemme er det ikke noe i veien med at en av oss tar et glass vin eller øl, men det er nok for vår del. Aksepterer ikke at folk er fulle når barna er tilstede, men synes det er helt greit at barn kan se at voksne tar seg et glass til maten f.eks. Alkohol må ikke bety fyll, men i nærheten av barn skal det ut fra vårt ståsted vises måtehold.

Tror de fleste her er enig om at et glass eller to er innafor hvis en fortsatt er kjørbar om noe skulle skje!
Mannen min tør ikke drikke for så å holde ungen, han ville aldri tilgitt seg selv om noe skulle skje :)

Back
Topp