Alkohol og stimulering?

Marthe<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
MayDay2021
September To Remember 2022
Hei!

Nå vet jeg ikke når mitt forsøk blir men jeg skal da på London tur i mai og der pleier jeg og min kjære mor kose oss med noen(les; en del) øl i løpet av dagen!

Vi drikker oss aldri søple fulle men de blir spredd utover dagen hvis du forstår? :facepalm:

Hva har dere hørt om alkohol og stimulerings sprøyter? Hva tenker du ?

Last edited:
Hei!

Nå vet jeg ikke når mitt forsøk blir meg jeg skal da på London tur i mai og der pleier jeg og min kjære mor kose oss med noen(les; en del) øl i løpet av dagen!

Vi drikker oss aldri søple fulle men de blir spredd utover dagen hvis du forstår? :facepalm:

Hva har dere hørt om alkohol og stimulerings sprøyter? Hva tenker du ?

På første forsøk med stimulering med sprøyter og påfølgende fire fryseforsøk var jeg veldig måteholden med alkohol. Kuttet helt ut i tre-fire uker før jeg skulle ha uttak/innsett. For meg var det litt krevende og gjorde at jeg tenkte mye på forsøk hele tiden. Nå før det andre så bestemte jeg meg for å leve helt normalt, inkludert å reise, drikke øl/vin og kose meg. Jeg hadde det mye bedre men fikk også ut færre egg. Kun to klarte seg til innsett dag 2... MEN så ble jeg også gravid da og er det fortsatt! Så for meg funka tydeligvis den taktikken. Men jeg blir jo litt skeptisk når jeg ser hvor mye dårligere selve forsøket ble med tanke på antall egg og kvalitet.

Jeg spurte også på Riksen, de sa alt med måte. De rådet meg ikke til å være totalsvholds i prøveperioden:)

Jeg drikker ikke under stimulering. Men drikker sjelden uansett. Og siden medisinene er så dyre så vil jeg ikke ta sjansen og ødelegge med alkohol. Men, det er mine tanker :)
Vil gi best mulig forhold, så holder meg unna :)

Mener å huske at jeg fikk beskjed fra Riksen om å være måteholden med alkohol i stimuleringsfasen på sist ferskforsøk (i 2015). Spurte spesifikt fordi jeg skulle i utdrikningslag.

Samtidig liker jeg ikke å være for fanatisk i forbindelse med forsøk, for synes jeg blir mer stressa da. Så min strategi har vært å i utgangspunktet holde meg unna, men kanskje ta litt nederst i et glass for å ha noe å skåle med eller noen slurker med god vin til maten. Har funnet ut at jeg kommer langt med å smake litt på det samboer har i glasset også - det blir jo nærmest ingenting, men gir meg allikevel følelsen av at jeg ikke må nekte meg selv absolutt alt. ;)

Jeg holdt meg helt unna nå, og mannen drakk veldig lite (og ingenting uken før uttak). Vi hadde ingenting stort planlagt i den tiden, så det passet bra :-) Men jeg hadde nok holdt meg edru etter sprøytestart uansett.

Pass på at noen av medisinene må ligge kaldt. Varme hotellrom i London, uten kjøleskap, er ikke bra...:wacky:

Jeg holdt meg helt unna nå, og mannen drakk veldig lite (og ingenting uken før uttak). Vi hadde ingenting stort planlagt i den tiden, så det passet bra :) Men jeg hadde nok holdt meg edru etter sprøytestart uansett.

Pass på at noen av medisinene må ligge kaldt. Varme hotellrom i London, uten kjøleskap, er ikke bra...:wacky:
Det er sant!! Det har jeg pokkern meg ikke tenkt på en gang.... Vet du om synarela må ligge kaldt? Håper jeg kan vente med sprøyter til jeg kommer hjem da!! Det har jeg tenkt på også at det må ligge kaldt, annenhver uke jobber jeg sent, og lest at sprøytene skal tas mellom 15-21? Jeg jobber til 21 :(

Kun ovitrelle som må ligge kaldt hele tiden. Resten går fint tre mnd utenfor kjøleskap, så lenge det ikke er over vanlig romtemperatur/25 grader :) og med mindre du skal bruke noe spesielt som har andre instruksjoner da, men alle de ulike jeg har brukt nå har hatt dette som regel! Bakdelen med å ikke ha i kjøleskap blir egentlig bare at du ikke kan «spare» evt overskudd til senere forsøk da, hvis det blir mer enn tre mnd i mellom:)
Angående alkohol har jeg ved de siste rundene hvertfall ikke tatt det så kjempetungt, men holdt meg til en-to enheter, og ikke ofte/hver dag liksom! Legen har sagt at det er greit også. Vi hadde vårt beste forsøk nå, og hadde ikke holdt meg unna, så for meg har det ikke hatt noen negativ påvirkning. Så reis og kos deg du, om du vil!

Det er sant!! Det har jeg pokkern meg ikke tenkt på en gang.... Vet du om synarela må ligge kaldt? Håper jeg kan vente med sprøyter til jeg kommer hjem da!! Det har jeg tenkt på også at det må ligge kaldt, annenhver uke jobber jeg sent, og lest at sprøytene skal tas mellom 15-21? Jeg jobber til 21 :(
Jeg vet ikke hvilke sprøyter du skal ta, men mine tok jeg om morgenen (Orgalutran og Menopur). :-) Eneste jeg tok på kvelden (kl. 22) var Ovitrelle. Som Sitrus skriver, er det ikke alle som skal ligge i kjøleskap, men noen må oppbevares under 25 grader. Hvis du sover på et hotell med aircondition er jo ikke det noe problem, men det er det ikke alle hotell som har:wacky: Er ikke for å skremme deg, men er greit å ha tenkt på det før man kommer der:p

Jeg vet ikke hvilke sprøyter du skal ta, men mine tok jeg om morgenen (Orgalutran og Menopur). :) Eneste jeg tok på kvelden (kl. 22) var Ovitrelle. Som Sitrus skriver, er det ikke alle som skal ligge i kjøleskap, men noen må oppbevares under 25 grader. Hvis du sover på et hotell med aircondition er jo ikke det noe problem, men det er det ikke alle hotell som har:wacky: Er ikke for å skremme deg, men er greit å ha tenkt på det før man kommer der:p
Ai ai ai, skulle ønske jeg visste alt nå :hilarious: Har jo ikke fått bekreftet forsøk før sommeren enda en gang så kan hende jeg stresser av ingen nytte men jeg er så informasjons syk om dagen? :hungover: Vil så gjerne begynne!

Ai ai ai, skulle ønske jeg visste alt nå :hilarious: Har jo ikke fått bekreftet forsøk før sommeren enda en gang så kan hende jeg stresser av ingen nytte men jeg er så informasjons syk om dagen? :hungover: Vil så gjerne begynne!
Hehe, da ville jeg dratt på turen og kost meg gløgg:D I verste fall kan dere be om å utsette det en pp, selv om det kan føles som en evighet. Da kan du i det minste kose deg med god samvittighet:happy:

Hehe, da ville jeg dratt på turen og kost meg gløgg:D I verste fall kan dere be om å utsette det en pp, selv om det kan føles som en evighet. Da kan du i det minste kose deg med god samvittighet:happy:
Hvis vi velger å utsette kan det hende vi må vente til etter sommeren da de er stengt i fellesferien :sorry:

Back
Topp