Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: rico
fant denne på vinmonopolets hjemmeside
Alkoholforbrenninga begynner så snart den første alkoholen er absorbert og passerer levra. Alkoholpromillen i blodet minkar gjennomsnittleg med 0,15 promille per time for begge kjønn. Så fort – eller sakte – går forbrenninga, same kva du gjer. Å drikke sterk kaffi, ta badstove eller ta seg ut fysisk gjer ingen forskjell.
Type drikke Mengd Forbrenning (ca)
Pils Ei flaske, 33 cl 2 timar
Pils Ein halvliter, 50 cl 3 timar
Sterkøl Ei flaske, 33 cl 3 timar
Sterkøl Ein halvliter, 50 cl 4,5 timar
Vin Eit glass, 15 cl 2,5 timar Vin
Ei halvflaske, 37,5 cl 6,5 timar Vin
Ei flaske, 75 cl 14 timar
Sterkvin Eit glass, 7,5 cl 2,5 timar
Brennevin Ein snaps, 4 cl 2,5 timar
Brennevin Ei halvflaske, 35 cl 23 timar
Du er ikkje heilt «tilbakestilt» berre fordi alkoholen er forbrend. Dei første timane etter at alkoholen er ute av kroppen, bør du unngå aktivitetar som krev konsentrasjon. Evna til å køyre bil kan vere redusert med så mykje som 20 prosent, sjølv om det er fleire timar sidan alkoholen var ute av kroppen, og du kjenner deg edru.
ORIGINAL: miss zetaja det e jo nesten 5 timer siden.. da må jo det være trygt..?[&:] hehe
ORIGINAL: june1983
kommer ann på kl han drakk de da?
Første drakk han klokken åtte og den andre ca en time etter.
ORIGINAL: Snoflak
jeg hadde latt ham kjøre om d er snart 6 timer siden.. er garanter utav systemet :) Krysser alt for deg !! Guri, får sommerfugler i magen !!! :D
ORIGINAL: rico
nå vet jeg ikke helt hvor langt det er til sykehuset for dere.
men mulighet er jo da å ringe politiet å si at han tok to øl siste kl 9. dette var til mat. og at du skal fø. dem bruker å være snille da.
for jeg vet at det var noen som kjørte på rødt lys og fotobokser og alt i bergen da kjærringa skulle fø. og da ungen var ute og alt var bra så fikk dem en slik erklæring fra sykehuset, og alt av bøter ble borte. for det var en "gyldig" grunn
ORIGINAL: Black Beauty
Det er så mye veier stengt rundt omkring i Bergen for øyeblikket så det hadde kanskje ikke vært så dumt å ta en taxi uansett....de vet raskeste veien til Haukeland for tiden[:)]