Alkohol og bilkjøring?

Perdita

Glad i forumet
Noen som vet hvor lenge man må vente med å kjøre etter to øl (0,33 L)? Sambo drakk øl til maten i kveld, og det kan virke som om det er fødsel på gang her så er litt usikker på om jeg kanskje skal ringe taxi i stede for å la han kjøre?

bør kanskje satse på taxi.. e masse kontroller ute og e ikkje sikkert all promillen e gått ut av kroppen[&:]

kommer ann på kl han drakk de da?

ORIGINAL: june1983

Første drakk han klokken åtte og den andre ca en time etter.

hehe sier jo sitt at hvis du bøtter nedpå en halvliter brnnevin så må du vente et døgn haha

ORIGINAL: rico

fant denne på vinmonopolets hjemmeside

Alkoholforbrenninga begynner så snart den første alkoholen er absorbert og passerer levra. Alkoholpromillen i blodet minkar gjennomsnittleg med 0,15 promille per time for begge kjønn. Så fort – eller sakte – går forbrenninga, same kva du gjer. Å drikke sterk kaffi, ta badstove eller ta seg ut fysisk gjer ingen forskjell.
Type drikke Mengd Forbrenning (ca)
Pils Ei flaske, 33 cl                2 timar
Pils Ein halvliter, 50 cl                 3 timar
Sterkøl Ei flaske, 33 cl                 3 timar
Sterkøl Ein halvliter, 50 cl              4,5 timar
Vin Eit glass, 15 cl              2,5 timar Vin
Ei halvflaske, 37,5 cl              6,5 timar Vin
Ei flaske, 75 cl                 14 timar
Sterkvin Eit glass, 7,5 cl              2,5 timar
Brennevin Ein snaps, 4 cl              2,5 timar
Brennevin Ei halvflaske, 35 cl               23 timar

Du er ikkje heilt «tilbakestilt» berre fordi alkoholen er forbrend. Dei første timane etter at alkoholen er ute av kroppen, bør du unngå aktivitetar som krev konsentrasjon. Evna til å køyre bil kan vere redusert med så mykje som 20 prosent, sjølv om det er fleire timar sidan alkoholen var ute av kroppen, og du kjenner deg edru.

Tusen takk[:)] Lar han kjøre om det blir hast tror jeg og taxi om vi har god tid.

ORIGINAL: miss zeta

ORIGINAL: june1983

Første drakk han klokken åtte og den andre ca en time etter.
ja det e jo nesten 5 timer siden.. da må jo det være trygt..?[&:] hehe

jeg hadde latt ham kjøre om d er snart 6 timer siden.. er garanter utav systemet :) Krysser alt for deg !! Guri, får sommerfugler i magen !!! :D

Det er så mye veier stengt rundt omkring i Bergen for øyeblikket så det hadde kanskje ikke vært så dumt å ta en taxi uansett....de vet raskeste veien til Haukeland for tiden[:)]

ORIGINAL: Snoflak

jeg hadde latt ham kjøre om d er snart 6 timer siden.. er garanter utav systemet :) Krysser alt for deg !! Guri, får sommerfugler i magen !!! :D

Har en del sommerfugler selv ja[:D] Men har hatt mye maserier i det siste (intenst siden tirsdag), så er littt redd for at det er falsk alarm igjen så jeg venter en stund til før jeg ringe føden.

nå vet jeg ikke helt hvor langt det er til sykehuset for dere.

men mulighet er jo da å ringe politiet å si at han tok to øl siste kl 9. dette var til mat. og at du skal fø. dem bruker å være snille da.

for jeg vet at det var noen som kjørte på rødt lys og fotobokser og alt i bergen da kjærringa skulle fø. og da ungen var ute og alt var bra så fikk dem en slik erklæring fra sykehuset, og alt av bøter ble borte. for det var en "gyldig" grunn

Det er ikke så veldig langt, ca 20 min. Er en mulighet å ringe politiet ja, men hadde vært kjekkest å slippe[:D]

ORIGINAL: Black Beauty

Det er så mye veier stengt rundt omkring i Bergen for øyeblikket så det hadde kanskje ikke vært så dumt å ta en taxi uansett....de vet raskeste veien til Haukeland for tiden[:)]

Sant nok, men det er skiltet omkjøring så er lett å finne fram. Min bror bor rett ved sykehuset og var der senest i går så vi vet heldigvis hvor vi skal kjøre[:D]

skal se dette går bra. [:)][:)]

ikke beskymre deg så mye du. og bare slapp av så gøtt du kan [:D]

Ja, vi får håpe på det ja[:)]

Back
Topp