Alkohol og barnedåp..

nope.

Vi serverer i alle fall ikke alkohol i barnedåpen, men for oss er det en liten høytidelighet med mat og kaker rett etter kirka, på søndag - ikke noe tidspunkt det er naturlig å servere alkohol. Det er også feiring av et barn, så det er nok en grunn til at alkohol ikke er en naturlig del (for oss). 

nei, nei og atter nei!!
barn og alkohol hører ikke hjemme!!

NEI....ingen alkohol i dåp eller konfirmasjon..det er mine unger sin dag[;)]

Har ikke servert selv, men har vært i barnedåp der det le servert, dette var i danmark da, og der er det helt vanlig!

Det er vel opp til hver enkelt, men vi gjør ikke det.

Nei.
Jeg ser på barnedåp som en barnebursdag og en serverer vel ikke alkohol i en barnebursdag....
Det er en fest for barnet og ikke for voksne. Ergo null alkohol!

Her serverte vi lettøl til får de hva mange på bf si side som brukte å drikke de til koldtbord. E hadde ikkje servert alkohol i dåp, men de e får e har aldri hørt at de e vanlig. Syns de blir litt rart: ) Men her måtte jo bf få bestemme litt me: ) å de hva jo alkoholfri øl:D Men alle må jo få velge får se sjøl selvfølgeli:D

Hvorfor skal man servere alkohol i den dåp?? som andre skriver, så er jo det barnas dag...

Nei, det syns jeg ikke er passende!

Nei, syns ikke det har så mye i en barnedåp å gjøre.

Jeg velger å ikke mene det ene eller det andre... folk gjör det de föler er rett- det som er vanlig der de kommer fra! Vi hadde ikke alkohol i barnedåpen i norge rett og slett fordi det er det som er vanlig... men i dåpen i østerrike som svigers organiserte ble det servert alkohol...

ser ikke problemet med noen av delene...

ORIGINAL: maryjoleen

haha nei!!
hva slags folk er det som gjør sånnt da...
bortsett fra danskene da[8D]

österikere, tyskere, franskmenn, ungarere... skal jeg fortsette???? [;)]

Har aldri hørt om noen som har hatt alkohol i barnedåp, kunne ikke falt meg inn å severe det i gutta sine ihvertfall

Vi hadde navnefesten til jenta vår hjemme til svigerforeldrene mine. Var vel en 16 gjester tenker jeg.
Hadde vi tenkt på det tidligere så tror jeg faktisk vi hadde kjøpt inn til en likør eller cognac  til kaffen. Tror det hadde vært hyggelig for oldeforeldrene og de andre voksne.
Jeg hadde ikke blitt sjokkert over å blitt tilbudt alkohol i dåp eller navnefest iallefall, men synes ikke det er nødvendig eller et savn.

Nei det syns jeg ikke[:)]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Nei, ser ikke poenget i det...
Lettøl kan brukes om det er for smaken sin del[;)]

Sign!

jeg hadde reagert negativt på det. forstår ikke helt hvorfor man må ha alkohol på en dag som skal tilegnes det lille barnet? funker i lange baner med farris, brus, kaffe og te vel? 

Back
Topp