alkohol og barn..

Jeg er ening med dere andre at både alkohol og røyk bør/skal unngås. Men akkurat her finnes det også unntak (selv om mange er sikkert ueninge med meg)

Har du sluttet å røyke og er super stressa en dag så er heller ikke det bra. Hvis en røyk roer deg ned, så ta deg en røyk da med god samvittighet, ser ikke noe galt med det.

Er du på stor fest (nyttårsaften,brylllup eller lignmende) hva er galt med å ta seg et glass vin til maten da? Vi som er gravide tar vel ikke et glass kun pga det er alkohol? Det er vel smaken som er grunnen?

Nå tror dere sikkert at Hege23 er en stor røyker og en "drikker", hehe- men det er jeg ikke. Jeg innrømmer at jeg ikke har kuttet røyken helt ut, men synes selv at jeg er sånn passe flink. Alkohol har jeg ennå ikke smakt etter jeg ble gravid, men tør ikke å si at jeg aldri kommer til å et glass vin når jeg er gravid (det kommer helt ann på annledningen, men da holder også et glss for meg)

Så fint navn du hadde gitt dattera di !!![;)]
Helt enig med deg ang. røyk og alkohol i svangerskapet, men jeg klarte ikke å slutte helt med røyk før jeg var 3 mnd. på vei.
Hadde så dårlig samvittighet får hver røyk jeg tok, måtte gjøre kort prosess til slutt! Jeg og mannen reiste bort en helg uten å ta med røyk, og det var ca. 3 mil til nærmeste butikk. Det var hardt, men har klart meg uten siden den gang. [;)]

Delvis enig med å trappe ned på røyken...Men med " god samvittighet " er litt drøyt å si da..
Å forsvare at å drikke litt i festlig lag osv. er ok.. At det ikke er alkoholen, men smaken...
Hallo??? Er den smakern verdt så mye at du vil risikere å skade babyen din?
Det finnes jo alkoholfritt også...med samme smak..

Det finnes også narkomane som har født friske barn...Men tenk ALLE de narkomane som har født hjerneskada barn?? .....

En kan ikke tenke på at du har hørt om noen som har hørt om noen at det har gått bra...

Ikke missforstå,, det går som regel bra,, det jeg mener er at en tar en sjanse hvis en røyker eller drikker..selv om det bare er litt..
Og er det verdt å leve med etterpå..hvis det skulle vise seg at barnet utvikler asma pga. røyking?

Bare en tanke.. det var ikke meningen å støte noen med dette innlegget..
Jeg er ikke avholds, og jeg røyka før,, men vil kjøre SAFE de 9 mnd. for babyens fremtids skyld.. tør ikke ta noen sjanser..

Klem fra tinka :-)

Veldig så enig meg deg Tinka! BØr ikke være noe problem å holde seg unna røyk og alkohol når man vet hva man får etter 9 måneder[:)]

må en regne fra første mensen dag når en veit akk når det kjede?for det var den eneste dagen jeg hadde samleie i mensensyrklusen..nemlig en uke før det var det en liten fest og jeg tok noen pils.. og fant akkurat ut i dag att jeg var gravid å da blei jeg litt nervøs..
ORIGINAL: Godhjerta

Bravo Stardust!
Helt enig der.
Selv hadde jeg uhyre strenge foreldre når det kommer til alkohol.
Etter fylte 30 år, ville fremdeles mamma ikke skjenke vin i glasset mitt. "Nei, jeg skjenker ikke barna mine alkohol", sa hun. *sukk* Da jeg var ca 33 år, gjorde hun det, og jeg var jeg kjempestolt av å få lov til å drikke vin sammen med de voksne!
Kan nok ha preget mitt forhold til alkohol en smule det. [:D]

Har vært festrøyker i mange år jeg - når jeg drikker alkohol MÅ jeg bare ha en røyk....
Men nå er det ikke mer alkohol på meg, så da har jeg ikke røykesug heller. Heldig sånn [:)]

Synes dere som har klart å slutte å røuke er KJEMPEFLINKE!!

Back
Topp