Alkohol og amming

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hvordan gjør dere som fullammer det med alkohol? Helt avholdende eller tar et glass etter amming? Hvor mye alkohol synes dere det er greit å drikke når man skal amme og ikke gi mme?

Lillegutt 5/3-14 <3

Er helt avholden da jeg ikke har noe behov for å drikke vin el. Men for de som liker å kose seg med et glass vin så går det an å gjøre det rett etter amming, så lenge babyen er over 6 uker og du vet det er minst 3 timer til neste amming når du er ferdig med glasset.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fullammer og har begynt å ta et glass vin nå og da. Baby er 3,5 mnd. Hun sovner kl 21 hver kveld og da vet jeg at hun sover til minst kl 01( som oftest til 03). Så da tar jeg et glass vin når hun har lagt seg. Hvis det skjer at hun våkner før og vil ha mat så tenker jeg hun må få mme den ene gangen. Heller det enn å amme med en gang når jeg har drukket. Har ikke skjedd enda da. Jeg syns det er deilig å kunne drikke litt vin til maten igjen eller for kos en lørdagskveld. Men har ikke tatt mer enn 1,5 glass på det meste. Føler det holder for meg nå. Helsesøster sa at alkoholen er ute av systemet og det er trygt å amme etter 2-3 timer.

Min lille pike ❤️

Drikker ikkje. Er eg "heldig" så tar eg ein slurk av gubben, men føler ingen behov for å drikka. Synes det faktisk er ganske deilig å ikkje drikka :P

Sent from my iPad using BV Forum

Har ingen behov for å drikke. Savner det i ny og ne, men holder meg helt unna og det er ikke noe problem for meg.

Du kan ta et glass vin om det er minst 3 t neste amming. Du kan jo fryse ned litt melk, drikke et par glass og pumpe og kaste melken hvis du har behov for mer enn ett glass vin.

Jeg har delt en øl med gubben tre ganger. Dvs 3-4 skurker til meg og resten til han :p har ikke noe behov for å drikke egentlig, men fy flate så godt det var med et par slurker!

Har ingen behov for å drikke. Savner det i ny og ne, men holder meg helt unna og det er ikke noe problem for meg.

Du kan ta et glass vin om det er minst 3 t neste amming. Du kan jo fryse ned litt melk, drikke et par glass og pumpe og kaste melken hvis du har behov for mer enn ett glass vin.

Pumping og kasting av melk har ingen hensikt da alkoholen ikke et i melka lenger når den er ute av blodet, eneste poenget med det må være hvis du har liten produksjon og ønsker å opprettholde produksjonen om du må gi flaske et måltid (det er ikke alle hvor produksjonen påvirkes av et mindre måltid heller)

Drikker ikke, og kommer til å fortsette å være avholds på ubestemt tid. Pepsi max frister mer ;-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Har tatt et glass i ny og ne, men da passer jeg på å ha melk i kjøleskapet. Enten som jeg har pumpet, eller som jeg har tatt ut av fryseren. Funker flott, for da kan Pappan få gi flaske.

Jeg har tatt et lite glass hvitvin etter siste amming et par ganger nå, synes det har vært fantasisk deilig, erså glad i hvitvin, var et savn i fjor sommer når jeg var gravid.

Han sover minst 6 timer, normalt 10 timer før første mating, så er "safe" der :)

Jeg har også tatt meg et glass vin rett etter amming når jeg vet det er noen timer til neste gang :) på kvelden når lillegutt er i seng så kan det gjerne bli et par glass for han våkner ikke for mat før i 5-6 tiden igjen. Har alltid litt melk i fryseren i tilfelle han skulle våknet før :) jeg synes det er herlig å kunne ta et glass vin innimellom igjen :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Man må vente mellom 2 -3 timer etter siste enhet.. Har prøvd meg på en øl.. Savnet det sykt siden jeg ble gravid.. Poden hadde akkuratt lagt seg, og jeg tenkte nå sover han 3-4 timer.. Drakk en øl da.. Og tror du ikke mini våkner etter 30 min.. Han var sulten. Ble bare stress for min del.. Måtte tine frossen melk i vannbad og prøve flaske for første gang.. Tok ikke første flaska og måtte over på annet merke som han gudsjelov tok. Så ølen smakte ikke så godt opp mot jobben., tror jeg skal vente til han er 6 mnd til neste gang, eller den dagen vi har besteforeldre som kan dulle litt;)

Jeg pumper og har i kjøleskapet dersom jeg vet jeg skal drikke. småen tar fint flaske så det er ikke noe problem :-)

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Foreløpig helt avholdende, men kan godt tenke meg å ta et glass rødvin eller en øl etterhvert. Hun sover stort sett fra 21 til 05-06, så det er i utgangspunktet ikke noe problem. Jeg vil bare vente til hun er litt større:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Savner en kald øl i dette været... Men desverre så har hun veldig varierende soverutiner, pluss at hun bruker meg som smokk for å sove. Så det blir jo helt umulig. Ikke tar hun flaske heller. Skal prøve å få henne til å ta flaske igjen da... Men det prosjektet har jeg ikke begynt på ennå :-P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp