alkohol og amming...

chipelle

Betatt av forumet

Sånn jeg har forstått det kan man nyte noe alkohold, selv om man ammer... I kveld er første kvelden jeg skal ut på nesten et år, og jeg skal drikke litt tenkte jeg... 

Spørsmålet er om jeg f.eks. kan drikke fire enheter (dvs, 4 øl eller cider) fra klokken ca halv åtte og frem til tolv, for så og amme ved tre tiden på natten? 

eller om jeg burde drikke mindre, og i såfall hvor mye mindre:) ?? 

Vil ikke ha kritikk om at jeg ikke burde drikke og kjeft og slikt... Ammehjelpen hadde ikke sagt det var trygt hvis ikke det var det :) Og det er jo for å gjøre det riktig jeg spør om hjelp før jeg inntar alkohol. på forhånd takk!

Hei hei :) Jeg har hørt at hvis du har  o,4 i promille, er det o,o4 i melka. Så det skal ikke være noe problem , bare kos deg         

Hei hei :) Jeg har hørt at hvis du har  o,4 i promille, er det o,o4 i melka. Så det skal ikke være noe problem , bare kos deg         

Jeg ville ikke ammet så tidlig i allefall.
Hvis du hadde turt å kjøre bil så kan man også amme.

Men de regner vel tre timer pr enhet,så hvis du er ferdig med siste drikk klokka 12 ville jeg ikke ammetklokka tre.

Da hadde jeg ikka ammet før på morgenen igjen....Kan du ikke pumpe deg før du går ut da? eller gi erstatning for en gangs skyld?....du skal jo kose deg litt du også:)

Nope, vent til du er helt edru igjen med å amme. Selv om promillen i melka er bitte bitte liten så er det mer alkohol enn en baby noensinne burde behøve å få i seg!

Det er dog ingen grunn til å pumpe med mindre du vil redusere spreng. Når du er edru så er melka "edru". :-)

eg villa ha venta 12 timer t amming fra siste alkoholinntak.

~Mummimamma~ skrev:
Jeg ville ikke ammet så tidlig i allefall.
Hvis du hadde turt å kjøre bil så kan man også amme.

Men de regner vel tre timer pr enhet,så hvis du er ferdig med siste drikk klokka 12 ville jeg ikke ammetklokka tre.

Jeg har hørt 5 kvarter pr. enhet!

Men det beste er vel uansett å pumpe på forhånd, og gi det på natten, for så å pumpe og hive den melka!

har ikke peiling på hvor lang tid det tar før det du har drukket er ute av kroppen.
men kan du ikke bare pumpe deg til 3 måltidet,så er du klar på morningen igjen?

Da e ammet og skulle på fest en gang, så pumpa e meg og kastet melka etter at e hadde drukket og venta i ca 10 timer før e gav han puppen.
Han fikk melk som e hadde pumpa ut før e dro på fest og erstatning så han lidde ikke noe nød.

Back
Topp