Alkohol og amming/pumping-kan noen forklare meg??

Allea

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Jeg lurer litt på alkoholen sin vei gjennom systemet! ;) Jeg full-flasker (hihi-kunne ikke dy meg... #tørr humor)-altså guttene får det de trenger med mme på flaske. MEN jeg ammer jo også så ofte jeg kan,før/etter hver flaske og om natten hvis de våkner utenom måltid/flaske. Har ikke mye melk,men nok til at begge guttene får litt når vi gjør det på den måten :) Så lurer jeg da på: hvis jeg ville tatt meg et glass vin en kveld,da må jeg jo pumpe og kaste melken etterpå. Den er jeg med på,men må jeg tømme brystene helt for at jeg skal være sikker på at det ikke er alkohol igjen? For det klarer jeg ikke når jeg pumper nemlig... Eller er det sånn at alkoholen går ut av melken etter visst mange timer-uansett om jeg ikke har fått tømt puppen helt? Altså-er hensikten med pumping at man ikke skal få melkespreng? Og hvor mange timer må det gå på et par glass vin? Er jo livredd for å fore guttene med rødvin :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Dette med alkohol e en ting mange har meninge om men få vet så mye om... alkoholen (etanol) vil være i likevekt i blod og mm. Det vil si at når du ikke har promille I blodet e melka rein det tar ca en time å rense blodet får 0,1 promille og hvor høy promille du får av to glass vin er avhengig av hvor stor glassene er og din kropsmasse... Pumping før inntak om barna trenger mm mens du ikke kan amme, om melkespreng pump å kast og etter på gi dem som normalt. kroppen begynner å rense blodet fra første inntak, og vil tro om glassene ikke er veldig store og du ikke er bitteliten vil du sannsynligvis ikke overstige 0,5 - 0,6 i promille. Så vent ca 5 timer etter inntak så er melken bra igjenn

Alkoholen i melka er den samme som din promille. Når du er edru igjen trenger du ikke å kaste noe melk. Når du er edru nok til å ville ha kjørt bil så kan du amme. ;)
Prosenten vil også bli noe lavere i barnets kropp pga. at alkoholen fortynnes atter en gang. :)

Så hvis jeg tar meg ett eller to glass vin en kveld og feks pumper meg og kaster melken før jeg legger meg,og ikke ammer før neste morgen-da burde jeg være ganske trygg på at guttene ikke får i seg noe? :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Når alkoholen er ute av blodet ditt, så er den ikke lenger i melka heller. Så 3 timer etter et glas, kan du trygt amme. "Fullflasker" den var fin :)

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Back
Topp