Alkohol i prøvetiden

Spireliten

Gift med forumet
Himmelbarn
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Februarhjertene 2025
Hvordan gjør dere det med alkohol i prøvetiden? Drikker dere f.eks. til evt. positiv test, holder dere helt unna, eller en mellomting? :)

I starten var jeg helt avholds, men etter noen år levde jeg som normalt til positiv test :Heartred

I starten drakk jeg ikke alkohol, spiste spekemat osv. mellom eggløsning og mensen. Men etter at prøvetiden halte ut i tid, begynte jeg å leve mer som normalt fram til eventuell positiv test. Hvis jeg skal på fest eller andre sosiale anledninger hvor jeg vet det blir alkohol, tar jeg en test samme dag hvis det er 8 dpo eller senere. Hvis testen er negativ, tar jeg meg et glass eller to, men drikker meg ikke fra sans og samling.

Tusen takk for svar, @Freyja. og @Irrgrønn . Tenker litt det samme selv. Altså leve tilnærmet normalt, men kanskje være litt ekstra forsiktig mellom EL og mensen. Skal på en fest nå ca 5 dpo, og det er jo alt for tidlig til å få en positiv test. Tenker jeg tar det med ro, men unner meg et glass eller to om jeg har lyst på.. :)

Vanskelig dette synes jeg. Har lyst til å være helt avholds, men er redd folk skal bli mistenksomme hvis jeg ikke drikker alkohol når andre gjør det….

Jeg holder meg helt unna, ikke fordi jeg tror det er nødvendig, men vet jeg hadde bekymret meg mer i både eventuell graviditet og under prøving hvis jeg drakk mens jeg prøvde :rolleyes: mista da jeg var halvveis sist, så er livredd for å bare ta på neglelakk i dpo-dagene:p

Det beste er å leve som normalt . Helt i starten er ikke barnet knyttet til moren så alkohol er ingen fare . Mange er prøvere i 1 år og til slutt har det gått 5 år . Veldig kjipt å leve i et sånn regime.

Samboern har blitt dritt sur når jeg har tatt meg en øl til grillmaten 4dpo . Men så har vi erfart med 1,5 års prøving at det har klaffa de gangene jeg har tatt meg et par øl eller et glass hvitvin :dance018

Det beste er å leve som normalt . Helt i starten er ikke barnet knyttet til moren så alkohol er ingen fare . Mange er prøvere i 1 år og til slutt har det gått 5 år . Veldig kjipt å leve i et sånn regime.

Samboern har blitt dritt sur når jeg har tatt meg en øl til grillmaten 4dpo . Men så har vi erfart med 1,5 års prøving at det har klaffa de gangene jeg har tatt meg et par øl eller et glass hvitvin :dance018
jeg har samme holdning❤️

Jeg lever som normalt, helt til rett før IKM. Da drikker jeg ikke. Ikke at det egentlig gjør noe å drikke da heller, jeg bare føler det blir feil for -meg- . ^^, Men lever ganske så normalt, ja. Eneste endringen nå som jeg er aktiv prøver er vel egentlig at jeg er flinkere til å ta multivitaminer, som inneholder den mengden folat som er anbefalt før svangerskapet.

Jeg lever som normalt, helt til rett før IKM. Da drikker jeg ikke. Ikke at det egentlig gjør noe å drikke da heller, jeg bare føler det blir feil for -meg- . ^^, Men lever ganske så normalt, ja. Eneste endringen nå som jeg er aktiv prøver er vel egentlig at jeg er flinkere til å ta multivitaminer, som inneholder den mengden folat som er anbefalt før svangerskapet.
Samme her! :)

Drink til it’s pink, som noen sier. Jeg had drukket som normalt. Prøvetiden tok jo ett år, for å så miste igjen. Men nå vurderer jeg en ny taktikk, nemlig å bare drikke når mensen kommer. For da blir det kanskje noe jeg kan glede meg til. Er veldig glad i vin. Men vi får se hvor lang tid det tar før jeg kaster den taktikken ut av vinduet.

Drink til it’s pink, som noen sier. Jeg had drukket som normalt. Prøvetiden tok jo ett år, for å så miste igjen. Men nå vurderer jeg en ny taktikk, nemlig å bare drikke når mensen kommer. For da blir det kanskje noe jeg kan glede meg til. Er veldig glad i vin. Men vi får se hvor lang tid det tar før jeg kaster den taktikken ut av vinduet.
Egentlig en veldig god idé å ha noe å glede seg over når mensen kommer! :joyful:

Tusen takk for svar, @Freyja. og @Irrgrønn . Tenker litt det samme selv. Altså leve tilnærmet normalt, men kanskje være litt ekstra forsiktig mellom EL og mensen. Skal på en fest nå ca 5 dpo, og det er jo alt for tidlig til å få en positiv test. Tenker jeg tar det med ro, men unner meg et glass eller to om jeg har lyst på.. :)
Om du et gravid så vil ikke noen glass gjøre noen forskjell, da embryoet allerede er lagt og ikke er koblet til din blodbane. Så kos deg :Heartred

Nå drikker jeg ikke uansett da (synes det smaker drit, bare), men tenker jo alt annet som evt er skadelig i graviditet, alt fra mat til medisiner..
Holder på til positiv når vi prøver aktivt, men sørger for å teste tidlig. Enkelte ting holder jeg meg dog unna etter EL; f.eks litt kraftigere medisiner, og f.eks sånn.. "drikke seg stupfull" ville jeg nok holdt meg unna.

Jeg kutter alt av alkohol når vi går inn i prøvetiden til uka ❤️ Det samme gjør samboer ❤️❤️

Jeg har akkurat fått mensen og koser meg med et glass vin i kveld. Må prøve å finne det positive i de negative testene… :p

Jeg har akkurat fått mensen og koser meg med et glass vin i kveld. Må prøve å finne det positive i de negative testene… :p
Ja. Er det jeg tenker også. Ved å gjøre det slik så blir det en fin trøst hvis det ikke gikk allikevel. Samtidig så reduseres forbruket uten at man gir opp alt.

Back
Topp