Alkohol i DPO-land

Marix

Forelsket i forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hva gjør dere med tanke på drikking etter eggløsning?
Jeg skal på fest på lørdag, er da sannsynligvis 4 dpo.
Jeg vet jo at det fornuftige er å la være, men etter SA for noen uker siden føles det ganske dritt å skulle leve som gravid når jeg ikke er det (sannsynligvis hehe).

Jeg vet jo at det fornuftige er å la være, men etter SA for noen uker siden føles det ganske dritt å skulle leve som gravid når jeg ikke er det (sannsynligvis hehe).
Jeg fikk beskjed av legen min om å leve som normalt. Og nå er vi inne i PP17... Hadde ikke holdt ut om jeg måtte leve som om jeg var gravid halvparten av tiden. Lev som om du ikke er gravid til du evt. får positiv test :love017

Bare å leve som normalt. Det påvirket ikke et evt blasto så tidlig uansett ☺️

Jeg er enig med resten her. Man må leve i denne tiden man prøver og, ellers blir det bare dobbelt kjipt når prøvetida strekker ut :) Jeg har dog passet på å teste "litt ekstra mye" når jeg nærmer meg mensen og det har vært planlagt noe som involverer alkohol, bare sånn i tilfelle.

Må leve underveis. Jeg skal selv ut på festligheter når jeg er 8 DPO, og kommer til å ta meg et glass eller to da. Er jo mulig det er siste på en stund.
Forøvrig ble min førstefødte unnfanget under en fuktig sydenferie. Testet positivt den dagen vi kom hjem. Og da hadde jeg drukket alkohol i mengder hver dag i 14 dager. Sier ikke at det er å anbefale, men tror ikke man trenger å krisemaksimere det heller så tidlig.

Mitt minste barn visste jeg ikke at jeg var gravid første uken og var på ferie med flere dager med alkohol.. mtp at hun har fått store utfordringer med forsinket utvikling osv så er jeg veldig redd for at det samme skal skje igjen. Det har mest sannsynlig ingenting med saken å gjøre, (så jeg sier absolutt ikke dette for å skremme noen) men det er en skikkelig kjip følelse å sitte med, at jeg burde visst det/sjekka det. Masse sånn følelser «tenk om» osv.. Så da gjør jeg alt jeg kan så jeg vet jeg hvertfall har gjort alt «rett» denne gangen heldigvis veldig lite tap for min del, hehe! Kun spekemat kan jeg synes er kjipt :p

4 dpo hadde jeg ikke vært i tvil, da har jo ikke et eventuelt egg festet seg engang.. tror faktisk egget da blir mindre påvirket enn om du drikker før eggløsning? Men etter 6 dpo hadde jeg tatt en test før evt. alkoholinntak, og kanskje begrenset litt

Jeg valgte avholds fra en måned før vi begynte å prøve, men vi var veldig heldige og traff PP2. Usikker på hvordan vurderingen hadde vært om det dro seg ut flere måneder.. vil tro faren ikke er så stor, så du må bare kjenne selv på hva du er komfortabel med :love017

Skal også legge til at jeg ikke er noe storforbruker av alkohol, og drakk generelt lite alkohol siste halvåret før vi begynte å prøve, så ingen som mistenker graviditet basert på at jeg takker nei.

Har finni ut at her klaffer det ikke om vi er avholds (altså jeg drikker ikke noe voldsomt og ikke er vi på fester lenger) men de gangene jeg har tatt meg en øl eller to hvitvinsglass så har det klaffa. Når jeg er avholds så har det ikke klaffa. (Det er nok ikke fasiten ) men litt å tenke på . Og å siden det ikke har noe å si med alkoholinntak i dpo land , så tenker jeg at det er bedre å leve vanlig . Bruke sunn fornuft . Forskjell på å barbere seg å skjære av seg hue :)

Endte opp med å drikke noen enheter i går, med tilnærmet god samvittighet. Men var relativt måteholden til meg å være, og det skal jo sies at det er sykt digg å ha en dag etter fest uten at jeg merker at jeg drakk en gang!

Endte opp med å drikke noen enheter i går, med tilnærmet god samvittighet. Men var relativt måteholden til meg å være, og det skal jo sies at det er sykt digg å ha en dag etter fest uten at jeg merker at jeg drakk en gang!
Så bra! Håper du hadde det hyggelig :love017

Back
Topp