Alkohol, hvor mye er for mye?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hva synes du er for ofte, når det gjelder å drikke alkohol?
Hver dag?
Hver helg?

Kommer jo helt an på livssituasjonen til folk ;) For noen passer det å ta seg en bytur hver helg, noen liker ett glass vin til middagen hver dag, og andre synes det er nok å drikke seg full på julebordet :D
Så lenge det ikke går ut over andre deler av livet synes jeg ikke noe er for mye :)

Jeg personlig syns ikke noe om når gubben tar seg en øl midt i uka, det får holde i helga.

Hmm, når det kommer til for mye så tenker jeg fort mengde. Om det blir vin til maten både tors, fre, lør, søn så ser jeg ingenting galt i det. Derimot blir det en flaske vin de samme dagene så er det gjerne litt mye! Vi drikker som regel alkohol hver helg, om det bare er til maten eller et rødvinsglass på fredagskvelden :) gleder meg til rødvinsglasset igjen ❤️

ikke begge deler iallefall.glass hver dag+ "fylla" i helga
her er det et-to glass fredag og lørdag..men ikkje noe gale å ta seg ET glass en onsdag foran peisen hvis man har lyst.
høst=rødvinsvær
Eneste som er viktig er å stoppe etter det ene glasset hvis det var tanken i utgangspunktet :)

Syns ikke noe om å skulle ta seg to-tre øl hver dag.. da kan man ta det i helga heller :) Har man ikke barn og ikke har stifta familie enda, så kan man jo ikke si noe på at en person er ute hver helg, men syns det blir mye med hver helg hvis man har barn og familie hjemme. Da bør man jo heller prioritere å være hjemme litt med dem :)

Kommer litt an på. Mannen drikker kun når det er fest eller hyggelig lag med kompiser. Da tar han den som regel litt ut. Blir vel en gang i mnd ca. Jeg kan like noen glass i helgene, men når mannen ikke gidder, skjer det som regel ikke :-) Her blir det cola og pepsi max til lørdagskosen!

Har ikke blitt mange eventene på meg etter jeg ble tobarnsmamma, men i utgangspunktet drikker jeg kun når det er fest eller happenings jeg også :-)

Kommer helt ann på livssituasjon. Ordner man seg BV hver helg for å dra på fylla synes jeg ikke det er ok. Men viss barnefar/mor er inne med barnet ser jeg ikke problemet med å.leve livet litt. Selv har jeg vokst veldig mye de siste årene å absolutt hater å vær dårlig dagen derpå når jeg skal vær me barna mine. Så det blir mer å mer sjeldent. Men å ta meg et glass med vin på kvelden gjør jeg ofte:)

Ett glass hver dag ser jeg ingenting galt med egentlig, så lenge det ikke blir fylla i helga i tillegg. Vi er veldig glad i champis, så hendte ofte vi tok oss ett glass både en mandag og tirsdag;)

Med en alkoholliker i nærmeste familie så syns ikke jeg alkohol hver dag et greit selv om det bare er et glass. Men et glass i ny og ned er ok så lenge det er for kosen og smaken, og i helgene er det jo ofte god mat og da er det jo godt med god drikke til :)

Kommer jo helt an på livssituasjonen til folk ;) For noen passer det å ta seg en bytur hver helg, noen liker ett glass vin til middagen hver dag, og andre synes det er nok å drikke seg full på julebordet :D
Så lenge det ikke går ut over andre deler av livet synes jeg ikke noe er for mye :)

Sign. :)

Vi koser oss ofte med øl eller vin i helgene, men i ukedagene holder vi oss stort sett unna alkohol. Litt pga at jeg begynner kjempetidlig på jobb og ikke vil ut å kjøre så kort tid etter å ha drukket, men også forsi vi syns det er greit å spare det til det er helg. Men vi begrenser det en del i helgene også da. Med små unger i huset syns jeg det er greit å stoppe litt tidligere enn vi gjorde før ungene...

Jeg syns det spørs litt hva som er anledningen og hvor mye det blir. Jeg ser ingenting galt i å ta et glass eller to hjemme/med familie/venner hver helg, men skikkelig fylla hver helg sånn at man kanskje har barnevakt og/eller er dårlig neste dag, det syns jeg personlig er for mye. Skikkelig festing gjør vi kanskje 3-4 ganger i løpet av et helt år hjemme hos oss.

Helt enig :)

Det hender at gubben tar seg en øl en helt vanlig ukedag. Det ser jeg ingen problemer med. Det hender også at han tar seg en skikkelig kompisfest en fredag eller lørdag, helt greit det også! Problemet er vel hvis man ikke klarer å være alkoholfri en viss periode. Om du MÅ ha den ene ølen hver kveld eller om du MÅ ha ei skikkelig fyllekule hver helg, da mener jeg det et for mye og at man har et alkoholproblem...

Hver dag og hver helg blir for mye for min del.
Noen glass vin 1 lørdag i måneden max...
Ser ikke poenget med å måtte skulle ha alkohol til enhver anledning :-)

Selv kan jeg fint ta meg ett glas vin en fredag/lørdag når barna er her!

Har jeg barnefri, så er jeg ofte ute en av dagene! Ikke fordi jeg MÅ, men når jeg har helt fri fra barn og jobb 1 helg hver 6.uke, så nøle jeg ikke med og dra på fest! Greit og kunne være sosial også;)

Back
Topp