Alkohol før uttak?

Mjoslo

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Påskeliljene 2022 ❤️
Jeg drikker nesten ingenting alkohol under prøveprosessen, og har heller ikke gjort det før oppstart av ivf. Nå er jeg midt i sprøytesetting og skal mest sannsynlig ha uttak i begynnelsen av neste uke. Hvordan gjør dere det med alkohol? Og hva med samboeren? Han skal jo også levere sædprøve, og jeg er litt opptatt av at vi skal gjøre det vi kan for å legge til rette best mulig. Men samtidig er det 17.mai på søndag! Og har det noe å si? Hvordan gjør dere det? o_O
 
Etter egguttak drakk jeg en halv flaske vin og spiste blåmuggost og spekeskinke. Er nå 16 uker på vei. Følte at dagen etter egguttak var ett mulig siste vindu for denslags, så storkoste meg :)

Før egguttak drakk jeg alkoholfri øl.
 
Jeg har gjort begge deler under stimulering, altså både drukket et par glass vin og latt være. Jeg skal ha innsett i naturlig syklus den 19. Mai, og lurer også på om jeg skal ta et lite vinglass i helga eller om jeg skal la være...

Jeg tror egentlig ikke det har noe å si om man drikker *litt*, men samtidig tror jeg det kan være lurt bare for sin egen del å holde seg helt unna. Hvis forsøket ikke går bra er det så lett å tenke «enn om det var fordi jeg drakk vin».. Og hvis du vet at du har gjort det du kan for å legge til rette så slipper du i alle fall sånne tanker.. :) Masse lykke til!
 
Jeg drikker nesten ingenting alkohol under prøveprosessen, og har heller ikke gjort det før oppstart av ivf. Nå er jeg midt i sprøytesetting og skal mest sannsynlig ha uttak i begynnelsen av neste uke. Hvordan gjør dere det med alkohol? Og hva med samboeren? Han skal jo også levere sædprøve, og jeg er litt opptatt av at vi skal gjøre det vi kan for å legge til rette best mulig. Men samtidig er det 17.mai på søndag! Og har det noe å si? Hvordan gjør dere det? o_O
.
Jeg var ute og spiste middag med kjæresten min kvelden før innsett. Drakk to glass vin og mye vann. Ble gravid..
 
Jeg drikker nesten ingenting alkohol under prøveprosessen, og har heller ikke gjort det før oppstart av ivf. Nå er jeg midt i sprøytesetting og skal mest sannsynlig ha uttak i begynnelsen av neste uke. Hvordan gjør dere det med alkohol? Og hva med samboeren? Han skal jo også levere sædprøve, og jeg er litt opptatt av at vi skal gjøre det vi kan for å legge til rette best mulig. Men samtidig er det 17.mai på søndag! Og har det noe å si? Hvordan gjør dere det? o_O


Et glass rødvin kan hjelpe på sirkulasjon av blodet i kroppen og bidra til bedre forhold til egg og graviditet og du slapper mer av i en ellers tøff prosess.

Men om du tror du kommer til å skylde på deg selv v evt neg forsøk ville jeg latt vær.
 
Jeg har gjort begge deler under stimulering, altså både drukket et par glass vin og latt være. Jeg skal ha innsett i naturlig syklus den 19. Mai, og lurer også på om jeg skal ta et lite vinglass i helga eller om jeg skal la være...

Jeg tror egentlig ikke det har noe å si om man drikker *litt*, men samtidig tror jeg det kan være lurt bare for sin egen del å holde seg helt unna. Hvis forsøket ikke går bra er det så lett å tenke «enn om det var fordi jeg drakk vin».. Og hvis du vet at du har gjort det du kan for å legge til rette så slipper du i alle fall sånne tanker.. :) Masse lykke til!
Ja, det er det jeg kjenner på selv. Nå har jeg gått å vært lei meg for at vi ikke har lyktes i nesten 2 år, og kommer helt sikkert til å ta det tungt dersom det ikke går veien nå. Så tror jeg lander på å bare stå over - selv om det helt sikkert hadde gått fint med et par glass ;) Hva med kjæresten din, drakk han også alkohol før uttak? Mulig det er et dumt spm, men jeg vet ikke om alkohol påvirker sædkvaliteten eller ikke jeg? Takk for lykkønskninger :happy:
 
.
Jeg var ute og spiste middag med kjæresten min kvelden før innsett. Drakk to glass vin og mye vann. Ble gravid..
Det er godt å vite! :happy: Så bra at du lyktes! Hva med kjæresten din da, drakk han noe?
 
Ja, det er det jeg kjenner på selv. Nå har jeg gått å vært lei meg for at vi ikke har lyktes i nesten 2 år, og kommer helt sikkert til å ta det tungt dersom det ikke går veien nå. Så tror jeg lander på å bare stå over - selv om det helt sikkert hadde gått fint med et par glass ;) Hva med kjæresten din, drakk han også alkohol før uttak? Mulig det er et dumt spm, men jeg vet ikke om alkohol påvirker sædkvaliteten eller ikke jeg? Takk for lykkønskninger :happy:

De 3-4 mmd vi ventet mellom andre og tredje uttak begrenset vi begge alkoholinntaket og han sluttet å snuse. Og så prøvde vi generelt å ta gode valg og leve sunt. Tror vi tenkte max fire enheter alkohol i uka eller noe. Det er jo ikke veldig lite, men for oss som er glad i å dele ei flaske vin, møte venner ute, gå ut med jobben osv så blir det fort en del mer når man begynner å telle.. :wideyed: Vet ikke hva som gjorde utslaget (jeg fikk også en annen type stimulering), men det gikk i alle fall mye bedre på tredje uttak enn de to før!
 
Det er godt å vite! :happy: Så bra at du lyktes! Hva med kjæresten din da, drakk han

Vi hadde ikke alkoholforbud. Vi viste måtehold. Jeg turte nesten ikke å drikke.. Han hadde alle dere gitt sitt 5 dager før og nøt vin med meg.

Han hadde lest et sted.. husker ikke hvor, at alkohol ikke hadde samme neg effekt hos menn som det har hos kvinner.

Min gynekolog mente jeg fint kunne leve litt også.
 
Jeg drikker nesten ingenting alkohol under prøveprosessen, og har heller ikke gjort det før oppstart av ivf. Nå er jeg midt i sprøytesetting og skal mest sannsynlig ha uttak i begynnelsen av neste uke. Hvordan gjør dere det med alkohol? Og hva med samboeren? Han skal jo også levere sædprøve, og jeg er litt opptatt av at vi skal gjøre det vi kan for å legge til rette best mulig. Men samtidig er det 17.mai på søndag! Og har det noe å si? Hvordan gjør dere det? o_O
Har ikke drukket under stimuleringen, ikke mannen heller. Kvelden før innsett derimot har jeg alltid tatt ett glass med rødvin, da det kan hjelpe på blodomløpet i livmoren:)
Slapper litt av i tillegg:joyful:
 
Jeg har ikke drukket flere uker før stimulering noen gang. Og det er snakk om en flaske rusbrus bare.
Men jeg har prøvd lenge, og ville ikke ødelegge noe for sjansene. Men det er meg og min magefølelse.
 
Back
Topp