Alkohol før positiv test :/

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Jeg fant ut at jeg var gravid 2. nyttårsdag. Jeg har drukket nesten hver dag i romjula (ikke blitt full, men et par glass vin/noen øl hver dag...noen dager opp til 4-5 glass). :(I tillegg har jeg spist både spekemat, chorizo, rødt kjøtt.. og egentlig alt annet gravide ikke skal spise :/ Ikke drukket noe alkohol etter nyttår, dvs. at jeg har drukket 1 uke sammenhengende etter befruktning (men ikke noe etter det). Kjenner jeg er bekymret for om dette kan skade.. noen med liknende opplevelser? Kan dette skade mye i fosterets første "leveuke"?

Er 4 +6 uker i dag.

Hilsen bekymret!

Har nok gått helt fint! Fosteret deler inne blodbane med mor før i uke 6 eller noe:)

Jeg drakk også mellom el og ikm.

image.jpg Dette står på uke 6 i gravidguiden appen. Regner ikke med at det har noe og si det du har gjort før du fikk posetiv test.

Takk for betryggende svar! Jeg fant ut av graviditeten tidlig (4-5 dager før IKM) - så var bare litt over en uke etter befruktning. Håper alt går bra :-)

Jeg gjorde akkurat det samme som deg og er en uke lengere enn deg cirka. Venninna mi er lege og sa at det ikke hadde så mye å si - så jeg er i hvertfall ikke så bekymret :)

Jeg snuste før positiv test. Man deler ikke blod og alt med baby før uke 5-6. Ingenting å bekymre seg for :)

Jeg gjorde akkurat det samme som deg og er en uke lengere enn deg cirka. Venninna mi er lege og sa at det ikke hadde så mye å si - så jeg er i hvertfall ikke så bekymret :)

Du drakk også en del før du visste du var gravid? Hadde ikke bekymret meg så mye hvis det var 1-2 ganger.... men en uke i strekk liksom.. klarer ikke helt å slå det fra meg...

Det har nok gått helt fint :) Vil tro det er mange som drikker og gjør ikke-gravid-vennlige ting før positiv test :) Jeg spiste mye spekemat i julen, men har bestemt meg for å ikke tenke på det! :) Er ikke noe man kan gjøre fra eller til nå uansett :)

Gjorde samme som deg. Legen sa at om det hadde blitt alvorlige skader ville kroppen "ryddet opp" selv.
Kjenner også flere som har festet og stått på helt til uke 10-12 og så fant ut at de var gravide. Barna er helt fine :)

Du drakk også en del før du visste du var gravid? Hadde ikke bekymret meg så mye hvis det var 1-2 ganger.... men en uke i strekk liksom.. klarer ikke helt å slå det fra meg...
Jeg drakk ganske mye i desember jeg, men aldri full.. tok test 1 januar. Er så utrolig mange som ikke finner ut at de er gravide før flere uker etter, og kroppen og graviditeten skal kunne klare det. Uansett hjelper det ikke å stresse over det nå, men bare håpe at det nok skal gå bra :) :)

Jeg gjorde det også.. sluttet med en gang jeg fant det ut da!

Jeg også :) så du er safe! <3 skjønner at du stresser. Er i samme båt selv, første gang jeg er gravid :p

Hadde det slik sist svangerskap og det gikk fint. Det viktigste er at du ikke tar noe fremover. Spesielt ikke etter uke 6.

Sniker fra april. Er idag 25+2. Jeg drakk og røykte en del i en uke (ferie) før jeg fant ut at jeg var gravid. En av gangene var skikkelig fest. Var også veldig bekymret men det gikk jo bra :)

Sniker fra april. Er idag 25+2. Jeg drakk og røykte en del i en uke (ferie) før jeg fant ut at jeg var gravid. En av gangene var skikkelig fest. Var også veldig bekymret men det gikk jo bra :)

Godt å høre at det gikk bra med deg!! Jeg krysser fingre og prøver å tenke fremover!

Godt å høre at det gikk bra med deg!! Jeg krysser fingre og prøver å tenke fremover!
Som deg var jeg også bekymra i begynnelsen og googlet masse om det. Men etterhvert slapp de tankene. Man må bare tenke at det går bra. Ikke alltid lett det da.

Back
Topp