Alkohol da?

lenemor

Forumet er livet
Vi har jo spurt om røyk og dop - hva med alkohol? Drikker du? Hvis ja, hva og hvor ofte?

Svarte "Annet" her.

Jeg drikker skjelden, og om jeg drikker, så drikker jeg meg skjelden full.
Dersom jeg er på fest, så drikker jeg kanskje 2 glass vin, og et par drinker.

Det er sånn gjennomsnittet, tenker jeg.

....men så har det blitt LITE festing de siste fire årene [8D]

Kan nok telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har vært FULL!
(...skiller mellom beruset og full)

jeg liker både øl og vin før likøren [;)]. Det vil si at jeg og G gjerne deler en flaske vin til maten, elelr tar et par pils til grillmaten eller tacoen - og så kan vi ta en likør etterpå. Er jo aldri på fest, sist jeg drakk meg beruset eller full kan jeg faktisk ikke huske, men jeg liker godt øl og vin. Jeg kan ikke fordra sånn rusbrus og sånne ting da, men jeg kan godt ta meg en whiskey eller cognac [:D]

ORIGINAL: lenemor

jeg liker både øl og vin før likøren [;)]. Det vil si at jeg og G gjerne deler en flaske vin til maten, elelr tar et par pils til grillmaten eller tacoen - og så kan vi ta en likør etterpå. Er jo aldri på fest, sist jeg drakk meg beruset eller full kan jeg faktisk ikke huske, men jeg liker godt øl og vin. Jeg kan ikke fordra sånn rusbrus og sånne ting da, men jeg kan godt ta meg en whiskey eller cognac [:D]

Enig med deg, rusbrus er hemske greier [:'(]
Dvs, den S.ICE går til en viss grad.

Jeg liker og godt vin til maten, mmm :)
Men jeg har ammet så lenge med begge barna, at det
har blitt lite av det og gitt, hehe :)

MEN - nå blir det!!!

Jeg er enormt kresen på alkohol! Vil ikke si at jeg er avhold, men drikker utrolig sjeldent

Tar gjerne et glass vin til maten en gang i blant og kaffe og bailys er godt.Liker ikke øl man kan ta en cider
Så mye utover det er det dårlig med. Tåler veldig litte alkohol etter jeg fjernet galleblæra. Så det er ikke ofte jeg drikker.

ORIGINAL: Actrine

Jeg er enormt kresen på alkohol! Vil ikke si at jeg er avhold, men drikker utrolig sjeldent

samme her. Har vært full en gang siden Nathalie ble fødtså er vel nesten avholds[:D]! Liker hvitvin men blir så utrolig dårlig så jeg holder meg helst til vann og brus jeg[8D]

Jeg liker ikke noe annet enn likør- baileys, derfor blir det lite med alkohol på meg.. Nå blir det jo ingenting da[:D]

Men før så drakk jeg både vin, sprit og øl, ikke for jeg syns det er godt- men fordi jeg skulle bli i farta på fest[:D][:D]

Jeg drikker skjeldent, men er absolutt langt fra avholds [;)]
Kan godt kose meg med litt kaffi og Baileys i ny og ne, men det
blir som regel i fest sammenheng.
Liker ikke vin, øl og sprit, så det går som regel i rusbrus og Baileys her [;)]
Kan ha sprit når jeg lager Strawberry Daiquari da [:D][:D][:D]

Jeg liker ikke cognac og wiskey.. Men ellers så går det meste an..! Hvitvin, rødvin, øl, cider, likør osv..
Jeg har lært meg å like vin de siste årene.. Koser meg med hva det skal være jeg.. [8D]
Nei jeg er ikke alkis, bare lite kresen.. [8D]

Krysset av på annet jeg!
Jeg har begynt å drikke mye mer etter jeg ble alenemor faktisk. Men det er fordi jeg synes det er utrolig moro å fest osv, men jeg gjør det når barna er hos pappa'n sin. Er ikke sånn at jeg skaffer barnevakt eller slikt for å få festa [:)] Så er 1-2 dager annenhver helg sånn ca jeg drikker. Og da drikker jeg litt for mye inni mellom [:-]

Drikker som regel sprit, martini asti, tequila, sambuca og mickey finn!!
På byen er det Strawberry Daiquiri som gjelder [:)] SJELDENT jeg er på byen da!

Jeg drakk litt forskjellig før i mine yngre dager, men etter jeg ble voksen ble jeg mer fornuftig og kresen[8D].
Vi drikker aldri hjemme, eller til maten for eks. Ikke for vi er imot det men for jeg er ikke oppvokst med det så det er liksom ikke naturlig her. Liker best brus å slike ting vi da. Har brukt å kjøpe ei skikkelig god champagne når vi skulle feire noe men vi har ikke drukket opp den engang. Men det er veldig mange år siden det også faktisk.
Men jeg eller vi er ikke avholds. Vi liker en skikkelig fest, da drikker jeg egentlig bare hvitvin. Det syns jeg er best. Men det er lenge mellom hver fest nå. Tida flyr, månedene går og det er nok å henge fingrene i. Da blir det bare sånn[:D]

Ja og verre skal det bli[8D]hehe...

Jeg er kresen! Drikker bare sprit, men det begrenser seg hvor godt det blir i lengden siden jeg ikke er så glad i søtt kliss heller. I tillegg får jeg migrene dagen etterpå om jeg drikker så det er sjeldent jeg gidder.

Drikker kanskje 2-3 ganger i året [8D] Men liker best øl, hvitvin, og kanskje enkelte rødviner. [:)]
Men som regel de siste gangene så har jeg blitt ganske greit på druen [:D] Gliser fra øre til øre og ellers bare vellstand [:)][8D] Må holde meg unna sterk sprit, får blackout delux [&:][:D]

Ikke at jeg drikker så veldig ofte, men drikker mer enn gjerne noen glass vin i godt selskap[:)] Men jeg klarer ikke congac o.l. - Bailys derimot...nam[:D] Cider drikker jeg også.

Jeg drikker meget sjeldent, men det hender[:)]
Når jeg drikker er det øl eller rusbrus det går i.

Drakk før, og var gjerne full (for full) på fest. Men no som småbarnsmor er det ikkje akkuratt fristande, nei. Tenker ikkje på alkohol ein gang. Syns kvitvin er godt, evt ein iskald cider. Men held meg til brus ei god stund til trur eg [:)]

Jeg drikker veldig sjeldent, drikker når jeg er alene med sambo (når vi er ute på date og koser oss alene) og når jeg er hjemme alene i helgene.

Jeg liker ikke å røre alkohol så lenge Marcus er hjemme.

Back
Topp