ALICANTE!

2juniskatter!

Glad i forumet
Juhu, da har vi bestilt tur til Alicante (Benidorm) den 7-14 november[:D]
Noen som har vært der og kan fortelle meg litt?

Har jo forstått at tempen ikke er serlig høy på denne årstiden- ligger på 20 grader plussminus. Men gøy blir det likevel! Vi skal bo på et hotell med både innendørs og utendørs badebasseng- ute har de et eget barnebasseng med masse vannsklier og sånt. Storesøster er i ekstase allerede[:)]
Hotellet har også spa- gjett om jeg kommer til å benytte meg av det;)

Dere som har vært der:

Når var dere der, og hva låg tempen på, og hadde dere regn?
Hva er verdt å få med seg, steder - fasiliteter?
Hvordan er shoppingmuligheter, finnes det kjøpesenter, gågater etc med bra innhold?

Vi betalte forresten bare 5400 kr (!!) for oss fire- fly og 1 uke på 4 stjerners hotell inkludert frokost og middag! Gleder meg masse:)

ORIGINAL: MayKr

Jeg reiser nedover selv 21.nov [;)] Men vi skal bo i Alfaz del pi hos svigemor(15.min utenfor Benidorm).

GOD TUR [:D]

Der har jeg vært. Men bodde i Althea, rett ved sjøen. Koselig liten by....

Jepp. Joda. Vi trasket opp alle trappene til toppen, spiste en deilig lunsj og trasket alle trappene ned igjen. Også spiste vi nesten hver dag på en asiatisk restaurant. Galaxy eller noe sånt. Sinnsykt god sushi der!!!!!!

Takk for mange nyttige svar alle sammen!
Vi skal til Benidorm ja, helt tilfeldig det i grunnen. Var der vi fant hotellet vi helst ville ha- og når det i tillegg ble rimeligst av de vi så på- så var vi ikke i tvil!

Maykr: Har du vært der borte mange ganger du da kanskje? Er jo veldig nyskjerrig på denne temperaturen da.. Hvilken temperatur forventer dere, og hvordan har den vært tidligere når du har vært der?

Marina Baixa høres jo digg ut.. ligger det mot Alicante eller nord for benidorm? Kjenner jeg gleder meg skikkelig nå! :) 

Jeg har vært der tre ganger.. En gang i januar, da lå det fra 15-20. Kunne fint sole meg der det var vindstille. Nå i mars var det surt, men de hadde en veldig lang og "kald" vinter i år. Så har jeg vært der i august/sept da var det VARMT!

I følge svigermor er det fin norsk sommertemperatur der når vi kommer nedover. Så jeg forventer meg ikke noe sydenvarme, men håper på noen dager i bikinien ute i hagen hos svigermor [:D]

Hun og mannen er forresten på vei ned igjen nå fra Norge og det var 25 grader i Madrid i dag. Så det er håp [;)]

Marina Baixa ligger mot Alfaz/Albir/Altea

:) Då krysser vi fingrene for pent vær vettu!
Svigermora di har kanskje bil der nede også da? Vurderer sterkt å leie bil under oppholdet vårt. Hvordan vil du definere kjøringen til folk der nede? ;)

Vi var i malaga (Torremolinos) i mai i fjor, leide bil en dag. Gikk greit det, men er jo noe annet med en hel uke.
Tenker at det er jo ikke høysesong og et virrvarr av turister på denne tiden- så kanskje det ikke er så verst?
Er det greie veier det nede, og greit å finne frem? 

Synd at vi ikke reiser samme uke , da hadde det jo et lite treff vært på sin plass [:)]

ORIGINAL: 2juniskatter!

Jeg har vært der tre ganger.. En gang i januar, da lå det fra 15-20. Kunne fint sole meg der det var vindstille. Nå i mars var det surt, men de hadde en veldig lang og "kald" vinter i år. Så har jeg vært der i august/sept da var det VARMT!

I følge svigermor er det fin norsk sommertemperatur der når vi kommer nedover. Så jeg forventer meg ikke noe sydenvarme, men håper på noen dager i bikinien ute i hagen hos svigermor [:D]

Hun og mannen er forresten på vei ned igjen nå fra Norge og det var 25 grader i Madrid i dag. Så det er håp [;)]

Marina Baixa ligger mot Alfaz/Albir/Altea

:) Då krysser vi fingrene for pent vær vettu!
Svigermora di har kanskje bil der nede også da? Vurderer sterkt å leie bil under oppholdet vårt. Hvordan vil du definere kjøringen til folk der nede? ;)

Vi var i malaga (Torremolinos) i mai i fjor, leide bil en dag. Gikk greit det, men er jo noe annet med en hel uke.
Tenker at det er jo ikke høysesong og et virrvarr av turister på denne tiden- så kanskje det ikke er så verst?
Er det greie veier det nede, og greit å finne frem? 

Synd at vi ikke reiser samme uke , da hadde det jo et lite treff vært på sin plass [:)]

Sambo sier at det er som å kjøre i Oslo, bare litt mindre aggressivt. Det er store fine veier og godt skilta. Tror til og med jeg skulle funnet frem fra Alfaz til Benidorm. Det er til flyplassen i Alicante det kan være litt vanskelig å vite hvor man skal svinge av for å komme dit, men det ordner seg sikkert [:)]

Ja, synd at vi ikke skulle dit samtidig!

Supert :) Tenker nok å  leie bilen allerede fra flyplassen. Satser på at det går seg til- får ta med gps`en, det hjelper jo litt på. 
Hvor lenge skal dere være der nede da? Kose dere masse dere også!! Kommer nok referat fra turen vår så snart vi er hjemme. 

Vi skal være to uker. Sambo skal ta ut resten av ferien sin [:)] Blir litt annen ferie for oss da siden vi skal på besøk til svigermor. Men det gjør utrolig godt å komme seg bort fra sur og kald høst uansett!

Så gleder jeg meg til å ha barnevakt så jeg og sambo kan ta oss noen kvelder alene ute og spise middag. Vi skal i alle fall ha en helaften og feire forlovelsen med noe annet enn spaghetti og kjøttsaus [8D]

Blir nok deilig! Veldig greit å ha tilgang til barnevakt når man er ute og reiser da, skikkelig luksus! Bare til å nyte alenetida fullt ut:)

ORIGINAL: Laz

Så fornuftig å bestille ferie og reise bort fra hverdagen litt!! Skal vel bli skjønt med litt sol og varme igjen, trenger ikke være tropevarme for at det skal være varmt nok.
Vi skal hele TO dager til Århus i novmeber, det får bli ferien vår i år[:D]

Ja, det skal bli utrolig deilig:) Da skal vi nyte dagene fullt ut uten hofteputer. Vi har ventet med å bestille tur til nå pga puten, hadde nemlig aldri reist så langt med den på!
Kommer til å bli travelt- men kjempekoselig! Gruer oss mest til flyet med en kolikkgutt og en aktiv 2 åring[8|] Men dette har vi så lyst til , at vi velger å se positivt på det.
Vi elsker å reise så dette blir nok bra :)

Back
Topp