"alenemor"....sånn på si...

Markblomst

Forelsket i forumet
Har jeg noe rettigheter når samboer jobber på sjøen 4 uker og er hjemme 4 uker?? Jeg vil jo ha ansvaret helt alene for ungen når pappaen er på jobb.....
tebker på penger, barnehageplass o.l.?
 
Det trur eg ikkje, fordi turnus er akkurat det samme som vanlig arbeid, det er berre komprimert arbeid og fritid.
 
Du blir nok ikke regnet som alenemor. Samboeren din er jo i full jobb, og dere bor sammen. Så blir nok han som må forsørge dere. Men om du føler du har for lite peng, kan kanskje sosialkontoret hjelpe deg. Men tviler sterkt på at dem hjelper til med barnehage-utgifter og slikt. Men dem gir kanskje deg en tilskudd til livsopphold. Er du i jobb nå vil du jo få lønn i permisjonstiden. [;)] Lykke til !
 
 
ORIGINAL: Markblomst

Har jeg noe rettigheter når samboer jobber på sjøen 4 uker og er hjemme 4 uker?? Jeg vil jo ha ansvaret helt alene for ungen når pappaen er på jobb.....
tebker på penger, barnehageplass o.l.?
har d sånn vi å, å vi har ingen andre rettigheter vi heller. sambo drar i dag han å bli bort enten 3uka eller 6 uka...
 
nei, du har ingen rettigheter som "alenemor" når mannen din jobber sånn... dere er samboere, og han har bare en litt "dum" arbeidstid.
 
Back
Topp