Alenemor på ferie med barn..

Råååsa

Flørter med forumet
Har dere dratt alene med barna, eller fått med dere noen andre? (altså en voksen til, eller andre familier)

Vurderer hunderfossen, men føler det hadde vært så mye enklere hvis jeg hadde noen å dra sammen med[&:]

For dere som har reist på ferie alene med barnet/barna, er det noe dere vil gjøre igjen?

nå får jeg bare sagt det fra barnet sitt ståsted da (hehe). men da jeg var liten tok mamma med seg meg og broren min på hunderfossen alene, og vi kosa oss kjempe masse [:D] men om mamma kjeda seg eller var ensom, det vet jeg ikke[&:]

Nå ferierer jo vi sammen da men om vi ikke hadde vært så gode venner så hadde jeg kanskje fått med en veninne eller noe[:)]

Jeg blir helt svett av tanken på å skulle dra på tur med barna alene (de er snart 2 og 3)[8D]
Som regel så blir det i lag med venninne eller mamma/foreldrene mine[:)]
Men må nok øve meg på å reise litt med barna på tur alene, for planen er å reise til astrid lindgrens verden neste sommer, og da er det ikke 100% sikkert at hun jeg har snakket med å reise isammen med, får sjansen. Men tur SKAL det bli på oss uansett![:)]
Gleder meg bare til minstemann blir liiiitt større, så han ikke må bli bært så mye og sånn..

hehe, ser den. Jeg har kun en å forholde meg til jeg da, men frykter det blir bare stress med en slik tur allikevel.[&:] 

Jeg reiste mye på ferie når jeg var alene. Ikke noe pes det, bare man legger til rette for det. Hunderfossen/dyreparken O.l er jo knall med barna.
Til ensome kvelder, pleide jeg å ta med meg en god bok

De årene vi var i Dyreparken bodde vi eks i hyttegrenda eller på Noas ark med gangavstand til parken. Det gjorde ting mye enklere for mor og barn.Barna kommer jo i kontakt med andre barn

ORIGINAL: Råååsa

hehe, ser den. Jeg har kun en å forholde meg til jeg da, men frykter det blir bare stress med en slik tur allikevel.[&:] 

Hvor gammel er h*n da? Kan jo kanskje bli kjedeligere for din, enn for mine, siden de har hverandre å leke med - men det kommer jo så veldig an på også!
Man må vel bare legge opp turen til at de skal styre det litt, så går det nok litt bedre..
Jeg hadde med meg mamma i dyreparken, med barna, og da hadde jeg lagt opp til en null-stress-tur - altså at ungene fik styre hele greia. Om de heller hadde lyst til å leke på en av lekeplassene istedet for å løpe fra dyr til dyr, så gjorde vi det. Jeg bare spurte om de hadde lyst til det og det, og om de ikke ville, så fortsatte vi å være der vi var, eller foreslo noe annet! Gikk KJEMPEGREIT! Da var jo selvfølgelig mamma med også, så det ble jo lettere - men tror rett og slett det er hemmeligheten - ikke stress med å skulle oppleve mest mulig på kortest mulig tid - ta det heller på barnas prmisser og la de kose seg og ha det gøy der DE syns det er gøy![:)]

ORIGINAL: pustle

ORIGINAL: Råååsa

Hvor gammel er h*n da? Kan jo kanskje bli kjedeligere for din, enn for mine, siden de har hverandre å leke med - men det kommer jo så veldig an på også!
Man må vel bare legge opp turen til at de skal styre det litt, så går det nok litt bedre..
Jeg hadde med meg mamma i dyreparken, med barna, og da hadde jeg lagt opp til en null-stress-tur - altså at ungene fik styre hele greia. Om de heller hadde lyst til å leke på en av lekeplassene istedet for å løpe fra dyr til dyr, så gjorde vi det. Jeg bare spurte om de hadde lyst til det og det, og om de ikke ville, så fortsatte vi å være der vi var, eller foreslo noe annet! Gikk KJEMPEGREIT! Da var jo selvfølgelig mamma med også, så det ble jo lettere - men tror rett og slett det er hemmeligheten - ikke stress med å skulle oppleve mest mulig på kortest mulig tid - ta det heller på barnas prmisser og la de kose seg og ha det gøy der DE syns det er gøy![:)]

Takk for tipset;) Han er 3 år.

Jeg planla å feriere alene med Thale, vi skulle til Namsos å besøke familien hennes.
Det hadde nok gått helt greit vil jeg tro.
Men etterhvert turen nærmet seg ville kjæresten/eksen (en eviglang annen historie[8D]) være med, så da ble det hele en mye mindre komplisert tur[:)] Og litt kosligere vil jeg tro[:)]
Om jeg ikke hadde hatt noen å reise med hadde jeg tatt turen alene med andre ord[;)]
Kommer jeg til å gjøre i fremtiden og[;)]

Jeg har en venninne som er alenemor også, jeg og hun tok med barna og stakk til Danmark! UTROLIG koselig [:D]

Jeg vil gjerne dra på tur alene sammen me jenta mi.. Men JEG er ikke så tøff... Å neste år har jeg enda et barn som skal være med.. Hvis han ikke blir igjen hjem sammen med besteforeldre eller pappan da... Kunne tenkt meg å dra til dyreparken eller noe..

Jeg dro alene med sønnen min på 2,5 år til Kristiansand. Dyreparken, kaptein sabeltann show, hotell i 3 netter. Uproblematisk og veldig, veldig koselig! [:)]

jeg er på ferie nå med mine to små..

for å si det sånn så er jeg veldig glad for at jeg ikke dro ut av landet.. til syden eller noe, for gud et strev..

ORIGINAL: Cullen

jeg er på ferie nå med mine to små..

for å si det sånn så er jeg veldig glad for at jeg ikke dro ut av landet.. til syden eller noe, for gud et strev..

Uff, stakkars! håper det tar seg opp, så dere får kost dere masse istedet for en utslitt mamma![:)]

Min første sommer som alenemamma.. og jeg føler meg helt vera-venneløs.. Alle mine venninner er jo familer.. og de drar på famileturer..

Neste sommer skal jeg høre om jeg kan slenge meg på sammen med noen på ferie... Kjedelig å ikke gjøre noen ting.

Til uka skal vi til Lilleputtland på Lillehammer.. og da skal jeg drasse med meg mamma og pappa[:)]

Ferie alene m barn er helt klart bedre enn å være på ferie alene med barn og bf... Men det er en annen sak...
Ta med noe du kan kose deg med om kvelden etter at den håpefulle har lagt seg. Så er det ikke no værre å være på tur enn å være hjemme

Jeg og M (3 år) har vært på fly, tog , buss, båt tur i sommer. vært innom tusenfryd og dyreparken.

Det gikk kjempefint.

Bodde på hotell, så slapp unna med lite bagasje.
Bæresele var veldig greit med sliten unge.

Jeg reiste alene til Spania med 4 barn og nygravid i fjor sommer i tre uker og selv om de første dagene var litt pes med to gutter på da 6 og 8 år som ikke "landet" helt etter flytur osv, så ble det veldig hyggelig resten av ferien.....

Hadde med meg tre tjukke bøker som jeg koste meg med på kveldene og fant på masse med barna[:D]

Back
Topp